seriousgirl Skrevet 3. mai 2023 #61 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker at jeg holder meg langt unna, hormoner ønsker jeg ikke tulle med Anonymkode: 000f6...e1d Men hormonforandringer og bivirkninger er greit så lenge det er på kvinner? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #62 Del Skrevet 3. mai 2023 seriousgirl skrev (24 minutter siden): Men hormonforandringer og bivirkninger er greit så lenge det er på kvinner? Det er ingen som tvinger dere til å ta det. Begynn å ta ansvar for deres egne handlinger. Anonymkode: 42763...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 3. mai 2023 #63 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja. Jeg er i hvert fall veldig skeptisk. Husk at denne artikkelen er markedsføring fra selskapet som vil selge det selv. Og hva skjer med kroppens naturlige produksjon av testosteron når man tilfører det kunstig over lang tid? Vil man miste nesten all testosteron når man slutter med dette med de ødeleggende konsekvensene det kan ha for kroppen? Anonymkode: 42763...480 Karolinska er en svensk statlig instans, høyt respektert over hele verden, som finansieres av…ja, staten selvsagt, samt tilskudd fra EU, den svenske Kreftforeningen osv. De er ikke en kommersiell aktør som f. eks Pfizer eller Bayer. Nå har de kommet med et produkt de har stor tro på, men leter etter andre selskaper som kan stå for produksjon og det kommersielle. Hun/de som fremmer saken pr. idag er altså ikke de som skal fylle lommene med penger fra salget. Ifølge studien er nivåene tilbake som normalt hos alle en stund etter stans av tilførsel. Ingen gravide under studien. Allerede flere graviditeter i etterkant. Studien har vart i fire år. Dette er glimrende tall. Hvis du har en teori om sviktende egenproduksjon av testosteron som ikke Karolinska har, så spytt ut. Jeg skal bade i p-krem💦🏊♂️ Endret 3. mai 2023 av Påkrevd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 3. mai 2023 #64 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ingen som tvinger dere til å ta det. Begynn å ta ansvar for deres egne handlinger. Anonymkode: 42763...480 Alternativet er ingen sex, uønsket graviditet eller bruk av kondom. Ingen av disse 3 er vel så aktuelle for hverken kvinnen eller mannen eller? Kondom er som regel alternativet, og det er ikke akkurat så fryktelig mange menn som er fan av det heller.. Så hva foreslår du vi skal gjøre? Hvorfor kan ikke både kvinnen og mannen ta sin del? Man er 2 om å ha sex eller, og de eventuelle konsekvensene av det? Eller er du av de som mener mannen kun skal være med for gøy, også står alt annet på kvinnen? Endret 3. mai 2023 av seriousgirl Skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #65 Del Skrevet 3. mai 2023 Etter at tortur spiralen skal ut etter 5 år, så skal jeg aldri ha noe dritt inni kroppen gruer meg til å ta ut faenskapen! Nå et det mannfolk sin tur. Anonymkode: de649...b7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 3. mai 2023 #66 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fy fader 😠🤬😡 værste er at jeg ikke er overrasket når vi lever i en voldtektskultur! Anonymkode: 9d2ab...016 Jeg hadde prøvd meg gjennom ulike typer p-piller og minpiller i ca. 2 år, og var hos helsesøster fordi jeg ville avslutte p-pillebruk pga. bivirkninger. Hun hadde en ung student i praksis hos seg, og jeg husker det var helt uhørt hos dem begge at jeg skulle slutte på hormonprevansjon fordi den ødela all sexlyst. Logikken min var jo at det ikke var noe poeng med prevansjon når prevansjonen førte til at jeg ikke hadde sex. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 3. mai 2023 #67 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt uaktuelt. Jeg liker å sprute spermen min i ansiktet på damer. Og dersom geleen hindrer sædproduksjon så sier jeg nei takk. Anonymkode: 7acfd...733 Spermen er mindre enn 1% av væsken som kommer ut under ekakulasjon. Chill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 3. mai 2023 #68 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At testosteron skal hemme sædproduksjonen høres da veldig merkelig ut. Andre studier tyder da på det stikk motsatte. Dessuten skal alle kunne dope seg med steroider lovlig nå? For det er jo det dette i praksis er. Og det er ikke bare muskler og kviser som er bivirkninger av slikt, som bodybuilderne fra 70 tallet viser så har det en veldig ødeleggende effekt på hjertet å kunstig øke testosteron nivået sitt. Anonymkode: 42763...480 Akkurat dette med testosteron tenkte jeg også på.. for testosteronet øker jo sædproduksjon, og samtidig gir den også høyere sexlyst. I P-pillen er det stikk motsatt, det slår jo ut den naturlige produksjonen av testosteronet.. som gjør kvinnen ufruktbar.. og samtidig hemmer sexlysten. Så Testosteron = Sexlyst .. det er bare å banke fast. Og som jeg leste av en bruker her, kommer det visst bare 1 dråpe sæd ut av utløsningen. Da er det igrunn vanskelig å bli gravid.. men samtidig trenges det bare en uheldig dråpe til, for å gjøre en kvinne gravid.. det har jeg erfart🤭 Jeg er nok for gammel til dette, for dem jeg har sex med blir ikke gravid uansett😇 Men jeg synes også det er på tide at menn tar sitt ansvar. Kvinnen vil nok juble hvis hun slipper å bruke P-pillen, som har en merkelig bivirkning av å hemme sexlysten. Fremtidens prevensjonsmiddel som er 100% sikker, er å sette inn en by-pass etter prostataen.. så kan spruten komme fritt ut av et rør under navlen😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 3. mai 2023 #69 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) Snok1 skrev (1 time siden): Spermen er mindre enn 1% av væsken som kommer ut under ekakulasjon. Chill. Hvor leste du det? jeg fant det ikke i reportasjen😊 Jeg tenkte litt på Zalo reklamen.. "en dråpe er nok"😂 og i vårt tilfelle stemte det, og det endte i uforskylt uheldig ufrivillig graviditet.. Endret 3. mai 2023 av Bamseklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #70 Del Skrevet 3. mai 2023 Dette er revolusjonerende. Nå kan endelig kvinner og menn bli kjent på en ny måte. Det kommer til å bli veldig frigjørende for begge parter at dette med barn ikke vil være noe problem lenger, i relasjonen. Så får vi heller blåse i at i framtiden kommer det antakelig til å være enda lavere fødselstall enn før. Anonymkode: 2d4e1...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #71 Del Skrevet 3. mai 2023 Druid skrev (10 timer siden): Vi har et seksualisert samfunn fordi færre og færre har sex og de som har sex har det mindre og mindre. Så i stedet for å knulle som kaniner, ser vi på det , fantaserer om det og kjøper det på ulike måter gjennom markedstankegang , media og reklame. Skal du ha et mindre seksualisert samfunn, må vi få folk til å gjøre det isteden for å tenke på det. Eh hæ Anonymkode: bc965...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #72 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er revolusjonerende. Nå kan endelig kvinner og menn bli kjent på en ny måte. Det kommer til å bli veldig frigjørende for begge parter at dette med barn ikke vil være noe problem lenger, i relasjonen. Så får vi heller blåse i at i framtiden kommer det antakelig til å være enda lavere fødselstall enn før. Anonymkode: 2d4e1...eb6 😂 folk skjønner ikke at sex er til for å få unger. De bruker alle disse produktene, som gjør dem syke, for å slippe et av livets største undere. Anonymkode: bc965...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 3. mai 2023 #73 Del Skrevet 3. mai 2023 Bamseklemmer skrev (1 time siden): Hvor leste du det? jeg fant det ikke i reportasjen😊 Jeg tenkte litt på Zalo reklamen.. "en dråpe er nok"😂 og i vårt tilfelle stemte det, og det endte i uforskylt uheldig ufrivillig graviditet.. En liten dråpe er nok. Problemet er at sædcelle-volumet av utløsningen er ubetydelig ; antallet er derimot i milliarder. Så selv om det ikke merkes på sædmengden, skal de absolutt ikke mye til for å bli gravid. ( Jeg gledet meg til hver gagn vi skulle prøve med håp om at det ville ta tid å bli gravid, så jeg fikk litt periode med ekstrainnsats... I alle tre tilfellene var det typisk på første skudd.... 😞 ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 3. mai 2023 #74 Del Skrevet 3. mai 2023 Bamseklemmer skrev (2 timer siden): Hvor leste du det? jeg fant det ikke i reportasjen😊 Jeg tenkte litt på Zalo reklamen.. "en dråpe er nok"😂 og i vårt tilfelle stemte det, og det endte i uforskylt uheldig ufrivillig graviditet.. https://sml.snl.no/sæd Dersom du kutter strengen vil du fremdeles sprute akkurat som før, men det kommer ingen sædceller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3. mai 2023 #75 Del Skrevet 3. mai 2023 Morsomt å se menn være skeptisk til noe de har forventer at kvinner skal ta ansvar for i årevis. Jaja, nå mister hvertfall menn rettigheten til å si at de ble «lurt». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet 3. mai 2023 #76 Del Skrevet 3. mai 2023 Ma.Ya skrev (10 timer siden): Men..Helt ærlig: Hvor mange av dere kvinner ville stole 100% på at en mann tar denne prevensjonen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #77 Del Skrevet 3. mai 2023 Ma.Ya skrev (10 timer siden): Fantastisk at slikt kommer på markedet. Det er absolutt på tide! Men..Helt ærlig: Hvor mange av dere kvinner ville stole 100% på at en mann tar denne prevensjonen? Selv med en partner jeg stoler helt og fullt på vil jeg ha vanskelig for å ikke ha full kontroll på prevensjonen selv. Det er jeg som ev. blir gravid, og må gå gjennom svangerskap og fødsel, eller abort. Er i mine øyne litt for stor risiko å ta å sette det ansvaret bort til mannen. Hadde hatt samme tillit som vanlig. Stolt på en jeg kjente, altså i et forhold, men ikke på ons. Har aldri skjønt hvorfor menn stoler på kvinner de har ons med. De kjenner dem jo ikke, og det er lett å glemme en pille i ny og ne. Like lett som det er å glemme og smøre seg. Anonymkode: 914e2...9d4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #78 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Greit nok, som mann kunne jeg brukt denne i et forhold om jeg ikke ønsket barn. Men ingen beskyttelse mot kjønnssykdom gjør den ubrukelig utenom forhold. Anonymkode: ced26...1c9 Det gjør jo heller ikke p-piller. Kondom er en selvfølge ved sex med mennesker man ikke kjenner, mener jeg. Anonymkode: 914e2...9d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #79 Del Skrevet 3. mai 2023 Ingen planer om å bruke. Klipper nok ledningen snart og bruker uansett alltid kondom med nye partnere. Anonymkode: 8a8df...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #80 Del Skrevet 3. mai 2023 Er sjeleglad for dette, btw. Har selv hatt dårlige bivirkninger av piller. ALLE kvinner jeg kjenner går på hormonprevensjon, med full viten om de bivirkninger som følger med. At det er forventet, vet alle. Det er en norm at kvinner putter i seg hormoner. Glad for at de yngre gutta ser ut til å være positive - de er som vanlig de mest progressive, mens mannfolka som klager over hvor kjedelig kondom er, selvfølgelig ikke vil ha hormoner selv, men gjerne ser at dama tar det! Nå slipper vi også debatten om økonomisk abort. Hadde jeg vært mann, hadde jeg for øvrig vært drithappy med at jeg kunne ta denne kontrollen selv. Er det noe som er deilig med å ta ansvar for egen eventuell barnelaging, så er det at man selv styrer resultatet og slipper å være engstelig for uønsket graviditet. Trodde faen meg det aldri kom til å skje! Anonymkode: 914e2...9d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå