Gå til innhold

Nå kommer en ny prevensjonen for menn. 100% sikker, P-gelé. Den gir mer enkelte bivirkninger som større muskler.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fantastisk at slikt kommer på markedet. Det er absolutt på tide!

Men..Helt ærlig: Hvor mange av dere kvinner ville stole 100% på at en mann tar denne prevensjonen? 

Selv med en partner jeg stoler helt og fullt på vil jeg ha vanskelig for å ikke ha full kontroll på prevensjonen selv. Det er jeg som ev. blir gravid,  og må gå gjennom svangerskap og fødsel, eller abort. Er i mine øyne litt for stor risiko å ta å sette det ansvaret bort til mannen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt uaktuelt. Jeg liker å sprute spermen min i ansiktet på damer. Og dersom geleen hindrer sædproduksjon så sier jeg nei takk.

Anonymkode: 7acfd...733

Uffda....du er vel en av de som tror at steriliserte menn ikke spruter og du....? 😏

Anonymkode: b3386...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ma.Ya skrev (4 minutter siden):

Fantastisk at slikt kommer på markedet. Det er absolutt på tide!

Men..Helt ærlig: Hvor mange av dere kvinner ville stole 100% på at en mann tar denne prevensjonen? 

Selv med en partner jeg stoler helt og fullt på vil jeg ha vanskelig for å ikke ha full kontroll på prevensjonen selv. Det er jeg som ev. blir gravid,  og må gå gjennom svangerskap og fødsel, eller abort. Er i mine øyne litt for stor risiko å ta å sette det ansvaret bort til mannen.

Hadde ALDRI stolt på det og ville sikret meg selv. Det er viktig for meg at jeg selv har kontroll på at jeg bruker prevensjon riktig. Jeg går riktignok på en prevensjon som fungerer godt for meg, ingen bivirkninger.

Likevel synes jeg det er flott om menn får mulighet til å sikre seg selv!

Anonymkode: ea2b2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Dette var gledelig å lese. På høy tid, og noe jeg vet mange av oss gutta har ventet på. Krysser fingrene for at dette kommer seg gjennom hele systemet og ut i apotekene. Skal bli nydelig å få den kontrollen, vite 100% at prevensjonen er i kroppen. Den følelsen vinner over en god slump bivirkninger, men selv det ser jo ut fra studiene ikke ut til å være noe stort problem. Juhuuu🕺🥂🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne geleen skal jo ha hyggelige bivirkninger som økt sexlyst og litt lettere å bygge muskler.

Det er jo noe helt annet enn hormoner for kvinner, som gir minsket sexlyst - ironisk nok 😕 

Anonymkode: 64026...45f

Jeg sluttet faktisk på p-piller i hine hårde, fordi de fjernet sexlysten helt. Hva er poenget med å bruke prevansjon når man uansett ikke har sex, på grunn av prevansjonen? Husker at helsesøster var helt fra seg av begrunnelsen min. "Fraværende sexlyst er ingen grunn til å ikke ha sex!", sa hun til 16 åringen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette virket å være bra, kunne tenkt meg noe i likhet med en p stav, sånn daglig smøring kan kanskje bli glemt. Og bivirkningen økte muskler og sekslyst er jo ok.

Kan være det blir regnet som doping? 

Så lurer jeg litt på kroppens naturlige produksjon av testosteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Alice123 skrev (5 minutter siden):

Jeg sluttet faktisk på p-piller i hine hårde, fordi de fjernet sexlysten helt. Husker at helsesøster var helt fra seg av begrunnelsen min. "Fraværende sexlyst er ingen grunn til å ikke ha sex!", sa hun til 16 åringen.

Fy fader 😠🤬😡 værste er at jeg ikke er overrasket når vi lever i en voldtektskultur! 

Anonymkode: 9d2ab...016

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

Jeg har savnet prevensjon for menn siden jeg var ung. Har alltid hatt et problem med å stole på at hun bruker prevensjonen etter boka. Å ha kontroll på dette selv vil være meget befriende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitalogy skrev (2 minutter siden):

Jeg har savnet prevensjon for menn siden jeg var ung. Har alltid hatt et problem med å stole på at hun bruker prevensjonen etter boka. Å ha kontroll på dette selv vil være meget befriende.

Ja, kondomer er jo virkelig en nyvinning, og vanskelig å få ta i...    :sno:

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit nok, som mann kunne jeg brukt denne i et forhold om jeg ikke ønsket barn. Men ingen beskyttelse mot kjønnssykdom gjør den ubrukelig utenom forhold.

Anonymkode: ced26...1c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker 42 skrev (23 minutter siden):

"Nedsnødd" passer ikke. Du kjenner nok selv til det utbredte fenomenet at kondombruk ikke er så hyppig brukt i etablerte forhold, av forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (9 minutter siden):

Du, det er temmelig mange kvinner som heller ikke vil bruke kondom. Og de som vil, er i sin fulle rett til å nekte adgang uten. Spesielt i faste forhold er kondom en grei ting å slippe, for det er faktisk en forskjell i følelsen. Der har jeg plenty med førstehånds erfaring. Eller, ikke hånd i de tilfellene, da😅 Minner samtidig om femidomet, som kom og gikk. Det kunne vært like tilgjengelig og billig/gratis som kondomer er idag, men kvinner ønsket ikke å bruke dem pga…..jepp, redusert følelse i underlivet. Samme med slikkelapper, som vi neppe kan kalle en hit. Nå produseres de kun i meget beskjedne antall og selges derfor kun på nett til blodpriser. https://www.kondomvarehuset.no/kondomer-pa-nett/kvinnekondomer/femidom-kondomer.html
Jeg tror begge kjønn som samlet gruppe kan være enig i at en plastsperre ikke bidrar til å gjøre underverker med intimiteten. For all del, supert i mangel av noe annet, men la oss heller glede oss over et alternativ som endelig kan fordele «byrden» med hormonell prevensjon (ja, jeg skrev byrden med hermetegn, fordi veldig mange også har positive effekter som trumfer eventuelle negative effekter). 
Sykdommer? Joda, et poeng, helt klart, men her er det veldig mye folk kan gjøre selv, med minimal innsats. Folk er altfor slappe med testing. Test før og etter ny partner, og krev det samme tilbake. 
Jeg gleder meg ihvertfall stort til jeg endelig kan stå der med tuben i hånda👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitalogy skrev (27 minutter siden):

"Nedsnødd" passer ikke. Du kjenner nok selv til det utbredte fenomenet at kondombruk ikke er så hyppig brukt i etablerte forhold, av forskjellige årsaker.

Snø i Mai er det ingen som er spesielt begeistret for Selv er jeg ikke glad i det annet enn rundt Jul...  Og joda det "fenomenet" er vel kjent og vidt utbredt, men det er neppe fordi partnere ikke stoler på hverandre, eller hva? :fnise:

Påkrevd skrev (19 minutter siden):

Du, det er temmelig mange kvinner som heller ikke vil bruke kondom. Og de som vil, er i sin fulle rett til å nekte adgang uten. Spesielt i faste forhold er kondom en grei ting å slippe, for det er faktisk en forskjell i følelsen. Der har jeg plenty med førstehånds erfaring. Eller, ikke hånd i de tilfellene, da😅 Minner samtidig om femidomet, som kom og gikk. Det kunne vært like tilgjengelig og billig/gratis som kondomer er idag, men kvinner ønsket ikke å bruke dem pga…..jepp, redusert følelse i underlivet. Samme med slikkelapper, som vi neppe kan kalle en hit. Nå produseres de kun i meget beskjedne antall og selges derfor kun på nett til blodpriser. https://www.kondomvarehuset.no/kondomer-pa-nett/kvinnekondomer/femidom-kondomer.html
Jeg tror begge kjønn som samlet gruppe kan være enig i at en plastsperre ikke bidrar til å gjøre underverker med intimiteten. For all del, supert i mangel av noe annet, men la oss heller glede oss over et alternativ som endelig kan fordele «byrden» med hormonell prevensjon (ja, jeg skrev byrden med hermetegn, fordi veldig mange også har positive effekter som trumfer eventuelle negative effekter). 
Sykdommer? Joda, et poeng, helt klart, men her er det veldig mye folk kan gjøre selv, med minimal innsats. Folk er altfor slappe med testing. Test før og etter ny partner, og krev det samme tilbake. 
Jeg gleder meg ihvertfall stort til jeg endelig kan stå der med tuben i hånda👍

Nei, det kan ikke stemme.... Alle damer elsker jo kondom.... Neida, så joda, osv. 

Jeg er fullt klar over det, men nå jeg siterte noen som savnet "prevensjon for menn"... Og det finnes allerede. Meget effektivt, og godt tilgjengelig. Og helt uten hormoner. t.o.m. 

Kjempebra om dette er "100% sikkert" og kun har "bieffekter" som er ønskelige, men jeg har veldig liten tru (så og si NULL, faktisk), og er generelt skeptisk.  Bare glad for at menn er villige til å teste det ut, altså. Jeg er bare ikke villig selv. Dvs. til jeg vet at jeg blir sterkere, kjekkere, og alt annet av gode ting som er lovet av å smøre meg med krem/gel 😄  

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At testosteron skal hemme sædproduksjonen høres da veldig merkelig ut. Andre studier tyder da på det stikk motsatte.

Dessuten skal alle kunne dope seg med steroider lovlig nå? For det er jo det dette i praksis er. Og det er ikke bare muskler og kviser som er bivirkninger av slikt, som bodybuilderne fra 70 tallet viser så har det en veldig ødeleggende effekt på hjertet å kunstig øke testosteron nivået sitt.

Anonymkode: 42763...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden):

Snø i Mai er det ingen som er spesielt begeistret for Selv er jeg ikke glad i det annet enn rundt Jul...  Og joda det "fenomenet" er vel kjent og vidt utbredt, men det er neppe fordi partnere ikke stoler på hverandre, eller hva? :fnise:

Nei, det kan ikke stemme.... Alle damer elsker jo kondom.... Neida, så joda, osv. 

Jeg er fullt klar over det, men nå jeg siterte noen som savnet "prevensjon for menn"... Og det finnes allerede. Meget effektivt, og godt tilgjengelig. Og helt uten hormoner. t.o.m. 

Kjempebra om dette er "100% sikkert" og kun har "bieffekter" som er ønskelige, men jeg liten tru (så og si NULL, faktisk), og er generelt skeptisk.  Bare glad for at menn er villige til å teste det ut, altså. Jeg er bare ikke villig selv. Dvs. til jeg vet at jeg blir sterkere, kjekkere, og alt annet av gode ting som er lovet av å smøre meg med krem/gel 😄  

Å prøve ut denne føler jeg at jeg skylder damene etter det som har blitt en del år som seksuelt aktiv. Med faste partnere er det da alltid hun som har tatt «støyten». Får de det bedre uten prev. så skal jeg gledelig ta et par bivirkninger også, så lenge det ikke er snakk om ereksjonssvikt eller verre. For testpersonene har det gått helt strålende, kun med enkelte små negative effekter, og ingen graviditeter. Jeg har trua på produktet. Håper bare godkjenning og markedsføring blir like bra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker 42 skrev (17 minutter siden):

Kjempebra om dette er "100% sikkert" og kun har "bieffekter" som er ønskelige, men jeg har veldig liten tru (så og si NULL, faktisk), og er generelt skeptisk.  Bare glad for at menn er villige til å teste det ut, altså. Jeg er bare ikke villig selv. Dvs. til jeg vet at jeg blir sterkere, kjekkere, og alt annet av gode ting som er lovet av å smøre meg med krem/gel 😄  

Beklager, men for meg blir dette bare rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Påkrevd skrev (8 minutter siden):

Å prøve ut denne føler jeg at jeg skylder damene etter det som har blitt en del år som seksuelt aktiv. Med faste partnere er det da alltid hun som har tatt «støyten». Får de det bedre uten prev. så skal jeg gledelig ta et par bivirkninger også, så lenge det ikke er snakk om ereksjonssvikt eller verre. For testpersonene har det gått helt strålende, kun med enkelte små negative effekter, og ingen graviditeter. Jeg har trua på produktet. Håper bare godkjenning og markedsføring blir like bra. 

Ja, det er bra vi har "pionerer" som er villige...  Tror nok det blir veldig lenge til du får prøv denne selv, men det er en annen sak. Det finnes ganske mange studier på hva langtidsbruk av testosteron gjør med menn (spesielt unge) , men om du er modig og over 30 - så kjør på 😅

Jeg venter til det er "100%" sikkert, jeg...  Og det er nok så lenge til at jeg  ikke trenger å bry meg fertilitet lengre, heldigvis... 

Vitalogy skrev (4 minutter siden):

Beklager, men for meg blir dette bare rotete.

Ikke noe problem, da jeg ble veldig forvirret av argumentet ditt også :) 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At testosteron skal hemme sædproduksjonen høres da veldig merkelig ut. Andre studier tyder da på det stikk motsatte.

Dessuten skal alle kunne dope seg med steroider lovlig nå? For det er jo det dette i praksis er. Og det er ikke bare muskler og kviser som er bivirkninger av slikt, som bodybuilderne fra 70 tallet viser så har det en veldig ødeleggende effekt på hjertet å kunstig øke testosteron nivået sitt.

Vel, studiene tyder ihvertfall på at dette produktet funker veldig bra. Når det gjelder testosteron-doping, så dytter man inn opptil 50 ganger mer enn det man benytter seg av ved medisinsk testosteronbehandling. At dette kan gå utover både hjerte og alskens organer er ikke veldig overraskende. En valiumpille kan være flott til sitt bruk, men prøv å svelge 50 og se hva som skjer. Eller, ikke gjør det, du😅

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Full Ugle skrev (4 timer siden):

Tenker vi endelig kan legge diskusjonen om økonomisk abort død. 

Hvorfor det? Ble abort forbudt for kvinner når hormonprevasjon for dem kom på markedet?

Påkrevd skrev (7 minutter siden):

Vel, studiene tyder ihvertfall på at det funker strålende. 
Når det gjelder testosteron-doping, så dytter man inn opptil 50 ganger mer enn det man benytter seg av ved medisinsk testosteronbehandling. At dette kan gå utover både hjerte og alskens organer er ikke veldig overraskende. En valiumpille kan være flott til sitt bruk, men prøv å svelge 50 og se hva som skjer. Eller, ikke gjør det, du😅

Tja. Jeg er i hvert fall veldig skeptisk. Husk at denne artikkelen er markedsføring fra selskapet som vil selge det selv. Og hva skjer med kroppens naturlige produksjon av testosteron når man tilfører det kunstig over lang tid? Vil man miste nesten all testosteron når man slutter med dette med de ødeleggende konsekvensene det kan ha for kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (9 minutter siden):

Ja, det er bra vi har "pionerer" som er villige...  Tror nok det blir veldig lenge til du får prøv denne selv, men det er en annen sak. Det finnes ganske mange studier på hva langtidsbruk av testosteron gjør med menn (spesielt unge) , men om du er modig og over 30 - så kjør på 😅

Jeg venter til det er "100%" sikkert, jeg...  Og det er nok så lenge til at jeg  ikke trenger å bry meg fertilitet lengre, heldigvis... 

Vis gjerne til disse studiene. Hvor unge snakker du om? «Voksne» nok til å ha et aktivt sexliv eller hormonbehandlinger av barn for å kontrollere pubertet? De resultatene jeg har lest (må prøve å finne dem i morgen) har ikke konkludert med noen forskjell i dødelighet, kreft, hjertesykdom eller andre alvorlige bivirkninger i løpet av en 18 år lang studie av transer på testosteron. 

Og ja, jeg har runda 30 med god margin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...