AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Hei! Jeg er en mann på 28 år, sammen med en fantastisk kvinne på 25 år i snart 2 år. som har en søt liten jente på 5 år. Som kommer godt overens med Jeg synes det er bra at mor og barnets far har fått god sammarbeid og kommunikasjon angående barnet, det har vært mye nedturer mellom dem og rettssak angående samvær fordi mye dårlig sammarbeid osv. I går så hun at barnefaren ringte og da hadde han spurt angående om hun var interessert i å henge med han og barnet deres ute og gå på tur og at de kan møtes etter barnet har lagt seg og snakke så de for snakket om ting, vet ikke om gjelder angående barnet osv. De har ikke vært sammen i forhold. Jeg vet ikke hva jeg skal føle angående dette. Det er nok bra for barnet og se moren sin og faren sin komme overens, men kan ikke hjelpe og føle litt ubehag angående dette og at det føles litt ukomfortabelt. Er det uaktuelt? Eller hva ville dere tenkt? Anonymkode: 45321...105 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Sett utenfra så syns jeg barnefar har en god idé. Det er bra om de får samarbeidet til å fungere. Men jeg kan likevel forstå at det oppleves vanskelig for deg. Det hadde nok jeg syntes også 🙂 God kommunikasjon med samboeren din er nøkkelen her.. Anonymkode: ebede...366 13 1
lillevill Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 En ting er å være ærlig med deg selv om følelsene og være ærlig med henne om at du kjenner deg litt sjalu, en annen ting er å være sur, eller å straffe henne for dette, eller å ta det ut over henne og barnet. Det kan du jo ikke, men synes ikke noe du skriver tyder på at du planlegger det heller. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vært ærlig, og tatt ansvar og vist at du stoler på det som dere har sammen, om du ikke har noen grunn til å ikke gjøre det da. Det er fint at hun går tur med eksen og at de kan omgås, til tross for rettssaken som har pågått. Det er ganske viktig å ha et godt samarbeid sammen når man har barn. 3 2
RockyRose Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Dersom dei ynskjer å bli betre foreldre ilag er det supert, og at bornet får sjå foreldra gå overeins er viktig. Snakk med kjæresten din om dette og fortell kva du føler på. Kanskje du kan bli med å henge ilag med dei etterkvart? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Dette er ikke noe å reagere på. Flott at de viser barnet at mor og far er venner og kan være sammen alle tre. Også fint at de får snakket ut som voksne etter å ha vært gjennom rettssaker og nedturer. Han prøver neppe å ta fra deg dama di men de sammen komme til enighet om en løsning som er best for barnet uten at det skal være noe ondt blod mellom dem. Anonymkode: c5d55...f97 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Idiotisk ide! Det praktiske kan de ta på tlf eller mld. Trenger ikke vise barnet ved å ha samvær med hverandre, for å vise at de samarbeider. Anonymkode: 8eb6b...db8 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Hvorfor skal de møtes om kvelden når barnet sover? Virker helt sært. Jeg hadde også reagert på dette og lurt på om han hadde en annen agenda. Det er supert om de prøver å få til bedre samarbeid, og at de snakker sammen, men samtale om kvelden høres mer ut som en date... Anonymkode: 6d24a...00c 2 4
Raven.Writingdesk Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er en mann på 28 år, sammen med en fantastisk kvinne på 25 år i snart 2 år. som har en søt liten jente på 5 år. Som kommer godt overens med Jeg synes det er bra at mor og barnets far har fått god sammarbeid og kommunikasjon angående barnet, det har vært mye nedturer mellom dem og rettssak angående samvær fordi mye dårlig sammarbeid osv. I går så hun at barnefaren ringte og da hadde han spurt angående om hun var interessert i å henge med han og barnet deres ute og gå på tur og at de kan møtes etter barnet har lagt seg og snakke så de for snakket om ting, vet ikke om gjelder angående barnet osv. De har ikke vært sammen i forhold. Jeg vet ikke hva jeg skal føle angående dette. Det er nok bra for barnet og se moren sin og faren sin komme overens, men kan ikke hjelpe og føle litt ubehag angående dette og at det føles litt ukomfortabelt. Er det uaktuelt? Eller hva ville dere tenkt? Anonymkode: 45321...105 Jeg synes det er kjempebra at mor og far kan gå over ens og være sammen med barnet, men siden du sier det har vært turbulent og de aldri har vært sammen, så er jeg mest redd for at det skal bli turbulent igjen av ulike årsaker.. noen ganger kan en måte å unngå konflikt på, være å ikke komme for nær. Når barnefar plutselig tar initiativ til at de skal være sammen etter barnet har lagt seg så lurer jeg på hva han vil, hva er agendaen hans? Jeg får mest lyst til å snakke med barnemor om at hun ikke må være naiv mot barnefar: vil han gi mindre økonomisk bidrag? Planlegger han å flytte? Jeg tenker instinktivt at hak vil ha noe som er bakteppet for at han er «ekstra hyggelig» og at barnemor risikerer å oppleve at konflikten eskalerer om ikke barnefar får viljen sin. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Idiotisk ide! Det praktiske kan de ta på tlf eller mld. Trenger ikke vise barnet ved å ha samvær med hverandre, for å vise at de samarbeider. Anonymkode: 8eb6b...db8 Ts her er dette jeg også tenker at de kan fint snakkes på mld eller tlf uten å måtte henge sammen. Nå vet ikke jeg som ikke har barn om barnets beste, men tenker man må ikke henge for å vise barnet at mor og far sammerbeider, det kan man også gjøre med om barnet feks vil ringe mor vis hun er hos pappa så ringer snakker far om hva de har gjort og hun for snakke litt med mor. Uff vil ikke være den sjalu typen 😕 men.. Anonymkode: 45321...105 1 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Full Ugle skrev (34 minutter siden): Jeg synes det er kjempebra at mor og far kan gå over ens og være sammen med barnet, men siden du sier det har vært turbulent og de aldri har vært sammen, så er jeg mest redd for at det skal bli turbulent igjen av ulike årsaker.. noen ganger kan en måte å unngå konflikt på, være å ikke komme for nær. Når barnefar plutselig tar initiativ til at de skal være sammen etter barnet har lagt seg så lurer jeg på hva han vil, hva er agendaen hans? Jeg får mest lyst til å snakke med barnemor om at hun ikke må være naiv mot barnefar: vil han gi mindre økonomisk bidrag? Planlegger han å flytte? Jeg tenker instinktivt at hak vil ha noe som er bakteppet for at han er «ekstra hyggelig» og at barnemor risikerer å oppleve at konflikten eskalerer om ikke barnefar får viljen sin. Ts her Ja er bra de sammerbeider, men dumt om sammerbeidet skulle gått til eh ja om det plutselig ble krangling og uenigheter, da går jo den brae sammerbeidet de har hatt til nå i helvete 😅 de har aldri hengt sånn som barnefar vil, utenom når hun og han var venner før hun ble gravid, så synes er litt spesielt med det, at de ikke kan ringes eller sende mld fordi barnefar synes det er bedre og snakke etter barnet har lagt seg Anonymkode: 45321...105 2
Raven.Writingdesk Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Ja er bra de sammerbeider, men dumt om sammerbeidet skulle gått til eh ja om det plutselig ble krangling og uenigheter, da går jo den brae sammerbeidet de har hatt til nå i helvete 😅 de har aldri hengt sånn som barnefar vil, utenom når hun og han var venner før hun ble gravid, så synes er litt spesielt med det, at de ikke kan ringes eller sende mld fordi barnefar synes det er bedre og snakke etter barnet har lagt seg Anonymkode: 45321...105 Hvor ofte skjer dette da? Er det snakk om ukentlig eller en sjeldent gang? Hvor gammel er barnet og har barnet utfordringer ?
NiceOrNothing Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Ja er bra de sammerbeider, men dumt om sammerbeidet skulle gått til eh ja om det plutselig ble krangling og uenigheter, da går jo den brae sammerbeidet de har hatt til nå i helvete 😅 de har aldri hengt sånn som barnefar vil, utenom når hun og han var venner før hun ble gravid, så synes er litt spesielt med det, at de ikke kan ringes eller sende mld fordi barnefar synes det er bedre og snakke etter barnet har lagt seg Anonymkode: 45321...105 Syns barnefar høres manipulerende ut . Helt ok å ha kommunikasjon og møtes rundt og med barnet. Men her er det historikk med resttsaker/ høyt konfliktnivå å da blir jeg mistenkelig på hva som er agendaen hans . 3
Besina Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Barnefar og jeg har en veldig god tone, jeg anser oss som gode venner. Han besøker ofte barnet vårt for å avlaste meg når kona er borte, og da sitter vi gjerne og prater en stund. Spiser av og til middag sammen, går turer e.l bare oss tre. Jeg har hele veien forsikret meg om at det føles ok for kona, for det er selvfølgelig viktig for meg at hun er komfortabel. Hun sier at det av og til føles rart, men ikke på den måten at hun ikke vil vi skal henge sammen. Hun og bf har også en grei tone når de treffes. Du må egentlig bare stole på valgene hun tar, og fokusere på at dette er sunt og fint for barnet. Men dere må også kommunisere og være åpen med hverandre. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Jeg tror ikke det er sunt og fint for barnet at skilte foreldre henger for mye sammen. Det enkleste er om det er godt samarbeid rundt det praktiske, og klare linjer på at mamma og pappa ikke er sammen. Det blir også lettere å skape nye stabile hjem om man ikke henger med eksen etter leggetid Anonymkode: 876bb...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det er sunt og fint for barnet at skilte foreldre henger for mye sammen. Det enkleste er om det er godt samarbeid rundt det praktiske, og klare linjer på at mamma og pappa ikke er sammen. Det blir også lettere å skape nye stabile hjem om man ikke henger med eksen etter leggetid Anonymkode: 876bb...0b5 Ts her Jeg ser hva du mener. Greit om det er foreldre møte eller noe for foreldre i barnehagen osv. Men vet at noen sier at barn ikke er så dumme og forstår at mor og far kan være venner og henge sammen, men jeg synes det bare virker komplisert for et så lite barn og forstå slikt, at mor og far ikke bor sammen og henger sammen som en familie. Ja det er jo trist men som du nevner blir mer stabilt for barnet også Anonymkode: 45321...105 1
Andro Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Det høres ut som et godt foreldresamarbeid, og du skal kjenne deg glad for at de tar ungen sin på alvor, og endelig setter av tid til å snakke og lage gode avtaler seg imellom. Det at de har en sivilisert tone, og kan omgås problemfritt er bra for dere alle. Dette burde alle barn lære og erfare; at foreldre kan omgås som venner når forhold tar slutt. Har spist en middag i måneden med min eks og ungene i 12 år etter at vi ble skilt. Vi feirer jul og enkelte merkedager sammen, og ungene synes det er hyggelig at vi begge er med dem samtidig. Noen ganger bare oss, andre ganger med nye partnere. Alle fungerer fint, ingen er sjalu og det er full tillit. En ny partner som var "skeptisk" til denne kontakten ville blitt avvist på dagen. Det er femten år siden vi var et par, men vi har et livstidsperspektiv på å være foreldre sammen. Vi må kunne ta en kaffe, og bli enige om kalenderen kommende måned, planlegge og fordele innkjøp, utgifter osv. Vi gjør gjerne noe sosialt ut av dette, for da snakker ungdommene friere enn om vi sitter på ræva og det får preg av å være "et møte". Vi hjelper også hverandre med praktiske ting, ut fra din logikk at det er barnas hjem - både her og der. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Som foreldre kan det av og til være fint å sette seg ned ansikt til ansikt og diskutere hvordan man best ivaretar barnet. Med forhistorien her hadde nok jeg som mor kontret med at et møte hadde vært fint, bedt far komme til meg etter leggetid en dag og så invitert kjæresten til å være tilstede. Ikke deltagende, men under samme tak. Både for å trygge kjæresten på at det eneste jeg er interessert i med barnefar er å diskutere barnet, men også for å vise barnefar at det er uaktuelt å gjøre noe annet enn å diskutere barnet i tilfelle barnefar har andre ideer. Anonymkode: 9522c...73a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 Du har de følelsene og bekymringene du har og det er slik du er satt sammen. Når ting har vert turbulent så er det normalt at man blir litt usikker på hva som egentlig skjer. Jeg synes godt du kan si til henne at du blir litt usikker av dette men at du støtter henne i å jobbe for ett lavt konfliktnivå med far. Personlig ville jeg visst det hvis jeg gjorde ting som min mann ble usikker av, ikke sikkert det endrer på det jeg gjør men vi kan snakke sammen så han føler seg sett og blir trygg. Anonymkode: 4885c...371 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Jeg er en mann på 28 år, sammen med en fantastisk kvinne på 25 år i snart 2 år. som har en søt liten jente på 5 år. Som kommer godt overens med Jeg synes det er bra at mor og barnets far har fått god sammarbeid og kommunikasjon angående barnet, det har vært mye nedturer mellom dem og rettssak angående samvær fordi mye dårlig sammarbeid osv. I går så hun at barnefaren ringte og da hadde han spurt angående om hun var interessert i å henge med han og barnet deres ute og gå på tur og at de kan møtes etter barnet har lagt seg og snakke så de for snakket om ting, vet ikke om gjelder angående barnet osv. De har ikke vært sammen i forhold. Jeg vet ikke hva jeg skal føle angående dette. Det er nok bra for barnet og se moren sin og faren sin komme overens, men kan ikke hjelpe og føle litt ubehag angående dette og at det føles litt ukomfortabelt. Er det uaktuelt? Eller hva ville dere tenkt? Anonymkode: 45321...105 Det er 100% kjempebra at de har et godt forhold! Det er superbra for barnet at de tre kan være på tur sammen, og at de så har tid til å diskutere ting. Det blir mye som må diskuteres ettersom barnet blir eldre og nye utfordringer i oppdragelse oppstår. De er superfint om de enes om sine strategier for oppdragelse av datteren sin! Du må ta inn over deg at du helt frivillig har inngått et forhold med ei som har et barn, og at barnet alltid vil komme før deg. Hensynet til barnet skal alltid gå foran. Uansett om det betyr at hun må tilbringe tid med barnets far. Ditt ubehag rundt dette er ditt problem. Enten må du legge det av deg og bry deg like mye om jenta som det foreldrene gjør og forstå hvor utrolig bra det er for henne at foreldrene har et godt forhold (selv om det ikke er romantisk), ellers så må du være mann nok til å si at du beklageligvis har innsett at du ikke klarer å være sammen med noen med slik "bagasje" og som alltid vil ha et bånd til en annen mann. Men, vil derfor anbefale at du snakke med kjæresten din om dette. Så kanskje du får bedre selvtillit. Vil jo si det er rart om hun eks skal henge hos han etter leggetid HVER kveld, så dere må kanskje enes om hvor ofte som føles greit mtp deres forhold. Og du må få få litt inntrykk av hvorfor de ønsker å treffes osv. Om hun vet om din usikkerhet vil hun finne en måte å justere dette om hun bryr seg nok om deg. Så snakk med henne om dette! Såpass åpenhet må man ha i et forhold. Da får du bedre grunnlag for å vurdere hvor du står i dette Men du må akseptere at hun for alltid vil komme til å ha kontakt med denne andre mannen, og tidvis kanskje mer enn du liker, og at det kan være helt nødvendig mtp barnet. Din usikkerhet må du få bukt med på annet vis. Jeg ville jo foreslått at om de skal omgås mye, at du også begynner å omgås han. At dere blir kjent. Hvis dette er et forhold du ser for deg at skal vare. For du slipper aldri unna han, resten av livet, om du er all in i denne dama. Klart det endrer seg endel når barnet blir voksent, men det er heftige år med oppdragelse på veien der som fordrer at de har kontakt, og det aller beste er at de har god kontakt. Anonymkode: 3f991...f16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå