AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har akkurat vært i rettsak der jeg er saksøker. Det gjaldt økonomisk oppgjør. Uansett advokaten til eksen var beinhard. Det ble personangrep og min advokat sa hun krysset noen grenser flere ganger. Eksen kom med mange påstander som satte meg i et dårlig lys. Det var masse løgn triksing med oppsett av tall for at det så ut som han hadde dekket mer enn meg. Han var flere ganger i offerollen, lo tom en gang og svarte på noe som tydelig ikke har respekt for meg som mor til barna hans. Min advokat var saklig og kort. Hun mente det ikke var poeng å kommentere det eksen sin advokat sa. I etterkant har familienspørt om jeg ikke hadde en god advokat. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før, men etter siste dag i retten følte jeg at eksen hadde en mye bedre sak enn meg pga måten advokaten hans framstod. Jeg aner ikke hva som er normalt? Håper jo at dommeren gjennomskuet eksen litt, men føler ikke jeg fikk forsvart meg nok. Anonymkode: 914f4...041
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har akkurat vært i rettsak der jeg er saksøker. Det gjaldt økonomisk oppgjør. Uansett advokaten til eksen var beinhard. Det ble personangrep og min advokat sa hun krysset noen grenser flere ganger. Eksen kom med mange påstander som satte meg i et dårlig lys. Det var masse løgn triksing med oppsett av tall for at det så ut som han hadde dekket mer enn meg. Han var flere ganger i offerollen, lo tom en gang og svarte på noe som tydelig ikke har respekt for meg som mor til barna hans. Min advokat var saklig og kort. Hun mente det ikke var poeng å kommentere det eksen sin advokat sa. I etterkant har familienspørt om jeg ikke hadde en god advokat. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før, men etter siste dag i retten følte jeg at eksen hadde en mye bedre sak enn meg pga måten advokaten hans framstod. Jeg aner ikke hva som er normalt? Håper jo at dommeren gjennomskuet eksen litt, men føler ikke jeg fikk forsvart meg nok. Anonymkode: 914f4...041 Det er normalt at advokat forsvarer sin klient ja. Anonymkode: 1236a...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Noen advokater er skikkelig aggressive drittsekker ja. Men retten har trening i å se på fakta. Anonymkode: caa91...a27 4 1
A-hunter Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men retten har trening i å se på fakta. Er det all denne "treningen" som gjør norsk, sivilt rettsvesen til noe som ligner en lottotrekning? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Dommeren ser jo om noen er en usaklig drittsekk. Drittslenging hjelper lite i saker om økonomisk oppgjør. Da er det jo typisk eierforhold som er avgjørende ikke hvem som var kjipest. Jeg tipper en del av stikkene mangler grunnlag i bevis eller var juridisk irrelevante. Da har de ikke noe å si for en smart dommer. Anonymkode: 1171b...d6d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Jeg tenker dette var til din fordel. Har sett eksempler på det før. Man er ikke tjent på spydigheter i en rettsal over hode. Anonymkode: efbdc...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 A-hunter skrev (1 minutt siden): Er det all denne "treningen" som gjør norsk, sivilt rettsvesen til noe som ligner en lottotrekning? Det er ingen rettssikkerhet i Norge, det har du rett i. Men det kommer først og fremst av at den med mest penger (for eksempel en bedrift) kan pøse på med advokattimer og prosesskrift slik at den svakere parten ikke har råd lenger. Men jeg vil nok påstå at når en sak kommer til lagmannsretten så er de trent til å se igjennom «støyen» som aggressive advokater skaper. Anonymkode: caa91...a27
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Det har blitt påstått at noen advokater kan bruke en slik teknikk for å få en reaksjon fra motparten og vippe vedkommende av pinnen. Anonymkode: 926c0...535
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Som regel noe de taper på. Det svekker tilliten og troverdigheten. Anonymkode: 0f36a...f50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå