Gå til innhold

Sliter med sex etter svangerskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det snakkes om samliv etter svangerskap handler det gjerne om hvorvidt kvinnen fortsatt vil ha sex eller ikke. Eller mannen også forsåvidt. Men jeg ser/hører veldig sjeldent at det snakkes om hvordan sexen faktisk FØLES/ER etter svangerskap. 

jeg og mannen hadde et bra sexliv før barnet kom, men nå er det ikke like bra lenger. For han. Han merker forskjell sier han, at han merker lite når han er inne i meg. Ergo sliter han med å komme, og jeg merker jo at han jobber hardt for å oppnå orgasme.  Han påstår at det ikke er et problem, men det er jo tydeligvis det…

jeg merker at dette sliter veldig på selvtilliten min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Tror jeg har gode muskler enda, jeg kan holde igjen strålen, jeg merker at det tar tak osv. Men det er vel heller det at jeg er blitt permanent hul innvendig💁🏼‍♀️ 

Jeg tar ikke lenger initiativ til sex, for nå føler jeg meg ikke som en «fullverdig» kvinne lenger.. Og dette snakkes det nesten ingenting om..! Så, hvordan er det for dere andre menn der ute - blir det så stor forskjell at det faktisk påvirker sexlivet negativt for deres del?

Håper på seriøse svar. 

Anonymkode: b855d...a81

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så, hvordan er det for dere andre menn der ute - blir det så stor forskjell at det faktisk påvirker sexlivet negativt for deres del?

Håper på seriøse svar. 

Jeg får ikke lenger orgasme av samleie etter at partner fødte barna. 

Nå skal jeg ikke påstå at det påvirker sexlivet negativt egentlig da. Selve samleiet har aldri vært en stor og viktig del av sexlivet vårt. Det er så mye annet som er deilig😊

Veldig synd at du lar det gå såpass inn på deg. Prøv heller å tenk at det er mye annet deilig dere kan gjøre.

Sexlivet trenger ikke å avhenge av at han får orgasme akkurat av samleie liksom😊

Anonymkode: 884b3...e19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får ikke lenger orgasme av samleie etter at partner fødte barna. 

Nå skal jeg ikke påstå at det påvirker sexlivet negativt egentlig da. Selve samleiet har aldri vært en stor og viktig del av sexlivet vårt. Det er så mye annet som er deilig😊

Veldig synd at du lar det gå såpass inn på deg. Prøv heller å tenk at det er mye annet deilig dere kan gjøre.

Sexlivet trenger ikke å avhenge av at han får orgasme akkurat av samleie liksom😊

Men hva er det som gjør at du ikke får orgasme? Er det pga at hun er blitt vid, eller det fordi du har endret syn på henne( mor istedenfor kjæreste eller lignende)?  Om det er det første; hva tenker hun om det?

takk for at du svarte☺️

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva er det som gjør at du ikke får orgasme? Er det pga at hun er blitt vid, eller det fordi du har endret syn på henne( mor istedenfor kjæreste eller lignende)?  Om det er det første; hva tenker hun om det?

takk for at du svarte☺️

-ts

Tja. Vet ikke om hun har blitt mye «videre», men veldig mye våtere for å være litt detaljert. Friksjon blir mye mindre en det var før.

Hun er trygg på at jeg virkelig ikke bryr meg om det. At det ikke er viktig for meg😊. Hun reagerte først og lurte på om «det var noe gærnt», men hun slo seg fort til ro med at sånn er det nå, og at det for min del ikke spiller noen rolle.

Hadde jeg gitt uttrykk for at jeg syntes det var kjipt etc, så hadde det sikker plaget henne også.

Snakk om det, og se om det virkelig er så viktig at han må få orgasme under samleie. En oppegående, voksen mann burde fint ikke la seg affisere av noe slikt, og dermed fjerne dette stresset fra deg også.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, dette er ekstremt tabu. Seriøst INGEN prater om det. Og det er så innmari kjipt, for det kan selvfølgelig har STOR innvirkning på sexlivet og på hvor stor glede man har av det. Og ja, ikke rart om man føler seg som en dårlig sexpartner og en dårlig kvinne, siden det legges sånn massiv vekt på samleiet og trange vaginaer hylles i øst og vest (føles det som, i alle fall).

Du skriver ikke hvor lenge siden det er du fødte? Fikk du noen skader? Ikke alle skader er lette å oppdage, har du vært undersøkt av gynekolog eller fysioterapeut med kompetanse på bekkenbunnsproblematikk?

Anonymkode: e99db...84d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Partner ble merkbart videre etter fødsel, men ikke så mye at jeg ikke kom eller at det var negativt for min del på noen måte. Derimot var det en periode hvor hun fokuserte veldig på det, og derfor var mindre aktiv og selvsikker under sex, som selvsagt påvirket begges evne til å komme. Etter mye overbevisning fra min side ble den delen bedre, og etter kegeløvelser og at hun tok opp trening igjen (vet ikke akkurat hva hun gjør) har hun blitt noe trangere igjen. Så det er mulig å gjøre noe med! :) I mellomtiden kan du kanskje fokusere mer på forspill så sexlivet ikke forsvinner? 

Anonymkode: c6d19...206

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Partner ble merkbart videre etter fødsel, men ikke så mye at jeg ikke kom eller at det var negativt for min del på noen måte. Derimot var det en periode hvor hun fokuserte veldig på det, og derfor var mindre aktiv og selvsikker under sex, som selvsagt påvirket begges evne til å komme. Etter mye overbevisning fra min side ble den delen bedre, og etter kegeløvelser og at hun tok opp trening igjen (vet ikke akkurat hva hun gjør) har hun blitt noe trangere igjen. Så det er mulig å gjøre noe med! :) I mellomtiden kan du kanskje fokusere mer på forspill så sexlivet ikke forsvinner? 

Anonymkode: c6d19...206

Yes, absolutt, det mentale betyr veldig mye her. Og det er IKKE rart om kvinner går seg litt fast i hodet sitt med dette her, når det kanskje kjennes annerledes ut både for ham og henne og de får det innprentet fra ung alder at trang fitte er det aller viktigste for hans nytelse. Om hennes partner da i tillegg er litt ufølsom eller ubetenksom i hvordan han snakker om dette, så... kan det fort resultere i tilbaketrukkenhet og dårlig selvtillit under sex.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar så langt! Noen nevnte kegeløvelser, og det må jeg bare nevne at jeg gjør mye av. Aner ikke om det har noe effekt enda, men det skal sies at jeg har gjort dem i snart 2 år nå. Er 2 år siden fødsel.  Jeg fikk ingen skader på muskulatur eller noe, men revnet piiittelitt. Fikk såkalte «pyntesting». Ikke noe som har vært til bry senere.  

Når det gjelder den psykiske delen, så er jeg såpass voksen at jeg i utgangspunktet tenker at kroppen har gjort en kjempejobb, og det går ikke an å forvente at alt skal være som før etter å ha bært fram et barn. Så i begynnelsen av det «nye» sexlivet vårt var jeg ganske avslappet. Mens nå, etter å ha opplevd at han blir slapp nesten hver gang over lengre tid, så må jeg si at jeg kjenner det stikker.  Det hjelper jo ikke noe særlig å gjøre knipeøvelser, for det har jeg gjort nesten hver dag siden fødsel i 2 år nå, og han blir slapp som en fisk. Det kan godt være at det er psykisk hos han også, men det vet jeg foreløpig ingenting om..

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar så langt! Noen nevnte kegeløvelser, og det må jeg bare nevne at jeg gjør mye av. Aner ikke om det har noe effekt enda, men det skal sies at jeg har gjort dem i snart 2 år nå. Er 2 år siden fødsel.  Jeg fikk ingen skader på muskulatur eller noe, men revnet piiittelitt. Fikk såkalte «pyntesting». Ikke noe som har vært til bry senere.  

Når det gjelder den psykiske delen, så er jeg såpass voksen at jeg i utgangspunktet tenker at kroppen har gjort en kjempejobb, og det går ikke an å forvente at alt skal være som før etter å ha bært fram et barn. Så i begynnelsen av det «nye» sexlivet vårt var jeg ganske avslappet. Mens nå, etter å ha opplevd at han blir slapp nesten hver gang over lengre tid, så må jeg si at jeg kjenner det stikker.  Det hjelper jo ikke noe særlig å gjøre knipeøvelser, for det har jeg gjort nesten hver dag siden fødsel i 2 år nå, og han blir slapp som en fisk. Det kan godt være at det er psykisk hos han også, men det vet jeg foreløpig ingenting om..

ts

Jeg hadde kostet på meg et besøk hos en fysioterapeut med videreutdanning innen feltet. Kanskje gjør du det ikke med riktig teknikk? Evt. bare for å få en evaluering av styrken din og om det kan være noe mer forbedring å vinne på målrettet bekkenbunnstrening. 

Har du noen andre plager relatert til bekkenbunnen? Det er ikke uvanlig med dårligere opplevelse av samleiet dersom man har fått f.eks fremfall/prolaps. I tillegg, ikke alle muskelskader er synlige.

Du skriver ikke noe om hvordan du kjenner det under samleiet. Kjennes det annerledes ut for deg?

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

For min del er den største forskjellen etter fødsel fittefis… jeg tørr ikke lenger sitter over hodet på mannen min mens han sleiker meg. Og sitte i doggy. Da hele fitta åpner seg totalt og du kjenner det godt at det er hult når man fingrer, hele gangen der inne er åpen… 

men til vanlig merker jeg ikke noe forskjell. Fikk kun pyntesting.

23år

Anonymkode: e230d...fa3

AnonymBruker
Skrevet

For vår del ble sex litt vanskelig etter første fødsel, fordi hun fikk mye ubehagelig arrvev. Hun hadde mye bekkenbunnstrening under svangerskapet, og greide fint å hente igjen muskulaturen etterpå. 

Etter andre fødsel, forsvant alle plagene etter den første. Hun smurte på en behagelig måte, og ikke klissvåt, slik hun ble tidlig i forholdet. Vi fant etterhvert bedre ut av ting, som leketøy, g-punktstimulering, felles onanering etc, og rent teknisk og nytelsesmessig, var sex kanskje på sitt beste noen år etter siste fødsel.  Tenningsmønstret hennes, var dessverre ekstremt responsiv, og selv om det gikk an å vekke henne, så mistet jeg jo etterhvert troen på at hun hadde lyst på meg.  

Rådet mitt, er selvsagt å ta hensyn til det fysiske, og å gjøre alt for at kjønnsorganer fungerer, men like mye å prøve å bevare tenningen mellom dere. Det er mange forhold som går dukken på at man setter kjæresteforholdet på pause, for å være foreldre og familien A/S. 

Anonymkode: 63115...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig ikke hatt et aktivt sexliv siden fødsel. 14 år siden. Med det handler ikke utelukkende om fødsel/svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...