AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #21 Del Skrevet 3. mai 2023 Sølvpilen skrev (Akkurat nå): Jo, det har mye å si. Kirken varer 1 time, men selve festen varer mange timer. Hun vil droppe kirken, men være i besøket etterpå. Helt OK å droppe kirken og heller få med seg besøket 🙂. Jobb med oppgaven noen timer og så går du i besøket. Du vet at konfirmasjonen foregår i kirken? I praksis, dropper hun altså konfirmasjonen til søsteren sin. Ikke innafor. Anonymkode: 8d5fa...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #22 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg hadde ikke blitt sur om min stedatter valgte som du foreslår! Absolutt ikke! Når det er sagt, gudstjenesten varer en time, og med mindre det er lang reisevei eller veldig langt opphold mellom gudstjeneste og selskap, så er det begrenset hva du "sparer inn" ved å la være.... Men det sier jeg ikke fordi jeg mener det er feil å prioritere eksamen altså, mer fordi det faktisk ikke er så mye å vinne på å droppe den timen. Jeg hadde hatt full forståelse for viktigheten av eksamen - og selskapet er jo faktisk mye hyggeligere enn gudstjenesten i mine øyne ihvertfall.... Anonymkode: 1464b...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvpilen Skrevet 3. mai 2023 #23 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vet at konfirmasjonen foregår i kirken? I praksis, dropper hun altså konfirmasjonen til søsteren sin. Ikke innafor. Anonymkode: 8d5fa...d60 Ja, det vet jeg, men jeg synes fortsatt i hennes situasjon, at festen etterpå er mye viktigere enn å være i kirken 🙂. Endret 3. mai 2023 av Sølvpilen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #24 Del Skrevet 3. mai 2023 I ditt tilfelle hadde jeg droppet begge deler, siden jeg blir så stresset av eksamen. Du har tross alt jobbet for dette minst et halvt år. Men mange her som ikke tar utdanning så seriøst eller som er helt fri for eksamensnerver, ser det ut til. Stemor bør være glad for hvert minutt du er der. Ville ha spurt lillesøster hvor hun helst ville ha deg. Anonymkode: 888dd...27d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #25 Del Skrevet 3. mai 2023 Du kan selvsagt det, men det er ikke de to timene ekstra (reisetid+gudstjeneste) som gjør om du består eller ikke. Kan du ikke heller stå opp en time tidligere? Anonymkode: 4da9e...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #26 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jo. Anonymkode: 5bba9...4ef Nei Anonymkode: 6a98b...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #27 Del Skrevet 3. mai 2023 Innafor å droppe kirka, selvsagt Anonymkode: 6a98b...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #28 Del Skrevet 3. mai 2023 Som om kirken tar bare en time eller to… Det gjør jo ikke det. En skal møte opp i god tid, det skal hilses på folk, køer inn og ut, ventetid, køer inn og ut av parkering, gåing til og fra parkering og mye styr. Helt forståelig å begrense deltakelsen til festen. Til sammen blir det fryktelig mange timer som blir spist opp til konfirmasjon, av et par stressende døgn ei lita helg en har på å være i eksamensmodus og produsere en eksamensoppgave. Ville også vært fullt forståelig om du ikke ble hele selskapet heller ❤️ Men ville snakket med søsteren din - hør hva hun foretrekker. Tross alt hennes dag, ikke din stemor. Anonymkode: f87dd...c7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #29 Del Skrevet 3. mai 2023 For å snu litt på det - hvor ego er vel ikke din stemor, som forlanger at du skal risikere eksamenen din, med potensielle konsekvenser det kan medføre - ikke få omgjort lån til stipend, manglende progresjon på studiet, mulig tap av kollokviegruppe, konteeksamen med hva det medfører av ekstra ressurser, stess og kostnader - og du er ikke garantert at dato for evt konte vil passe med resten av dine studieplaner. Hun krever uforholdsmessig mye av deg ❤️ Anonymkode: f87dd...c7e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #30 Del Skrevet 3. mai 2023 Selvsagt kan du droppe kirken. Jeg har aldri deltatt i kirken, men bare i påfølgende selskap. Anonymkode: 44ed7...6ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #31 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg har bestemt meg for å droppe kirken. Selskapet er kl 15. Så jeg kan stå opp tidlig og bruke tiden frem til kl 14 på eksamen. Blir ikke mye tid på den resten dagen og kvelden Anonymkode: e2359...155 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #32 Del Skrevet 3. mai 2023 Ser ikke problemet med å gå glipp av kirken. Det viktigste er jo selskapet. Anonymkode: b553c...8f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #33 Del Skrevet 3. mai 2023 Det viktigste er jo selskapet? Er jo da man tilbringer tid med familien og virkelig feirer? I kirka er det bare kjedelig preik som man er tvunget til å høre på.🤷♀️ lykke til med eksamen! Anonymkode: 22846...07a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #34 Del Skrevet 3. mai 2023 Konfirmasjonen er i kirken. Selskapet er en gavefest. Du får lest mer hvis du går i kirken og tar eksamen resten av dagen. Spise kake kan du gjøre hver dag. Å se søsteren din bli konfirmert skjer bare én gang i livet. Anonymkode: 8915c...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 3. mai 2023 #35 Del Skrevet 3. mai 2023 Du bør selvfølgelig bruke tiden din på eksamen. Det er mye viktigere enn å være tilstede i din søsters konfirmasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. mai 2023 #36 Del Skrevet 3. mai 2023 Dropp hele greia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #37 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Konfirmasjonen er i kirken. Selskapet er en gavefest. Du får lest mer hvis du går i kirken og tar eksamen resten av dagen. Spise kake kan du gjøre hver dag. Å se søsteren din bli konfirmert skjer bare én gang i livet. Anonymkode: 8915c...b06 Vil tippe det er langt hyggeligere for konfirmanten å faktisk ha sin søster til stede ved feiringen I kirken er det så mye folk at alt blir bare en grå masse. Og for de fleste er det som skjer i kirken redusert til en formalitet i parentes - det er festen som oppleves som konfirmasjon. Ja, jeg vet til og med familier som helt dropper både kirke og humanistisk opplegg, og kun kjører familiefest som sin konfirmantfeiring Anonymkode: f87dd...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #38 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Konfirmasjonen er i kirken. Selskapet er en gavefest. Du får lest mer hvis du går i kirken og tar eksamen resten av dagen. Spise kake kan du gjøre hver dag. Å se søsteren din bli konfirmert skjer bare én gang i livet. Anonymkode: 8915c...b06 Det er en måte å se det på. Jeg tenker at festen etterpå er en mulighet til å treffe familie man kanskje ikke treffer så ofte ellers. I tillegg er det jo en sammenkomst for å feire konfirmanten, med taler og sang og alt det der. 🙂 Anonymkode: ac613...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #39 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 19.39): Jo. Anonymkode: 5bba9...4ef Nei. Helvette eksisterer ikke i den protestantiske kirke Anonymkode: ed001...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #40 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 19.29): Klart du kan det. Så slipper du å høre presten si til konfirmantene at de havner i helvete om dem ikke konfirmerer seg kristelig. Anonymkode: 5bba9...4ef Det er noen år siden jeg ble konfirmert, men jeg trodde at helvete var gått ut på dato? Anonymkode: 94d1d...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå