Gå til innhold

Droppe kirken konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min lillesøster skal konfirmeres. Samme helg har jeg en 72 timers eksamen fra Fredag til Mandag. Jeg spurte far og stemor om jeg kan droppe å komme i kirken og komme til selskapet. Så jeg får jobbet litt med eksamen den dagen. Stemor ble sur. Hvordan hadde du reagert på dette?

Anonymkode: e2359...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer vel selv? Eksamen som i at du er voksen og myndig?

tror lillesøster skjønner situasjonen veldig godt. Er jo i selskapet det skjer mest.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du gjør selvsagt som du selv vil, men du har 72 timer på eksamen og en konfirmasjonsseremoni varer i én time. Det er ikke denne ene timen som kommer til å avgjøre hvordan du presterer på eksamen så jeg synes argumentet ditt var ekstremt tynt.

Anonymkode: dbc26...e1f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min lillesøster skal konfirmeres. Samme helg har jeg en 72 timers eksamen fra Fredag til Mandag. Jeg spurte far og stemor om jeg kan droppe å komme i kirken og komme til selskapet. Så jeg får jobbet litt med eksamen den dagen. Stemor ble sur. Hvordan hadde du reagert på dette?

Selvfølgelig kan du det. Kjedelig er det også.

Anonymkode: 155f8...fb0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det din stemor som konfirmerer seg? Dersom ikke: det er ikke hennes dag. Hennes følelser er irrelevante, og det er hun mer enn voksen nok til å vite meget godt. At en voksen forsøker seg på hersketeknikker type «jeg velger å bli furt og så velger jeg å si at mine følelser er ditt ansvar»? Det er desverre veldig vanlig. Men det er like viktig at vi ikke lar dem holde på sånn. Grensesett din stemor først som sist, ts. Gi klar beskjed om at slikt vrøvl hører trassalderen til, og at hun, som voksen, forventes selvregulere.

Fionas skrev (Akkurat nå):

Du må komme i lillesøsteren din sin konfirmasjon i kirken. 

Pfft. Konfirmanten konfirmerer seg kun fordi hen får penger og selskap. Og ikke må skille seg ut. Hun bryr seg neppe.

Anonymkode: 562eb...333

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke den timen + reisetid som velter lasset. 

Stå opp tidlig, bruk dette som en god pause. 

Det handler ikke bare om å være der for henne, men at bildene tas i forbindelse med kirka. Veldig merkelig å ikke være med på disse. 

Anonymkode: fc811...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart du kan det.

Så slipper du å høre presten si til konfirmantene at de havner i helvete om dem ikke konfirmerer seg kristelig. 

Anonymkode: 5bba9...4ef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har jo eksamen? Skjønner ikke at det skal være noe å bli sur for.

Selskapet er nok det viktigste for din lillesøster tipper jeg.

Godt gjort å klare å kombinere eksamenshelg og konfirmasjon i det hele tatt, ville vært superstressa!

Din stemor burde heller vise forståelse og være takknemlig for at du prøver å få til begge deler for lillesøsteren din sin del.

Anonymkode: f87dd...c7e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart du kan det.

Så slipper du å høre presten si til konfirmantene at de havner i helvete om dem ikke konfirmerer seg kristelig. 

Det sier de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konfirmasjon er bare teit uansett med mindre du og familien er aktivt kristne. 

Anonymkode: 12c29...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det sier de ikke. 

Jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser dagen ut? Er selskapet i nærheten av kirka? 
er det konfirmasjon i kirka kl 10-11 og selskap fra kl 14, med lang reisevei til og fra kirka, mens selskapet er i nærheten vil du få såpass mye ekstra tid til eksamen at jeg ville droppa kirka. Er det snakk om en time fra eller til ville jeg blitt med i kirka. Også er det jo mange ting i mellom der. Hvor mye ekstra tid vil du frigjøre til eksamen ved å droppe kirka?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke den timen + reisetid som velter lasset. 

Stå opp tidlig, bruk dette som en god pause. 

Det handler ikke bare om å være der for henne, men at bildene tas i forbindelse med kirka. Veldig merkelig å ikke være med på disse. 

Anonymkode: fc811...677

Aldri vært med på at det tas andre bilder enn av konfirmantene ved kirka. Resten har blitt tatt i forbindelse med selskapet

Anonymkode: 28a38...651

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo. 

Ikke i kirken her. Når vi var på info møte fikk ungdommene beskjed om at hvis de fant ut at de ikke ville fortsette med undervisning i kirken og heller gjøre noe annet,  så var det helt greit. Det er deres valg og ikke familien din eller vi i kirken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde droppet kirken, da det er så mye folk der uansett og hun vil ikke legge merke til at du er der en gang.

Viktig at du får bruke all tiden på eksamen 

Anonymkode: 3de95...f88

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville prioritert kirken, og heller kuttet ned på selskapet. 

Anonymkode: f894c...178

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dra i kirken, dropp selskapet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapet er da hyggeligere enn å henge i kirken?

Stemor kan ta seg ei pære, eksamen er viktig. Selve seremonien til lillesøster kan du stå over -hun havner ikke i helvete fordi du er hjemme akkurat når hun blir velsignet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du gjør selvsagt som du selv vil, men du har 72 timer på eksamen og en konfirmasjonsseremoni varer i én time. Det er ikke denne ene timen som kommer til å avgjøre hvordan du presterer på eksamen så jeg synes argumentet ditt var ekstremt tynt.

Anonymkode: dbc26...e1f

Jo, det har mye å si. Kirken varer 1 time, men selve festen varer mange timer. Hun vil droppe kirken, men være i besøket etterpå.  Helt OK å droppe kirken og heller få med seg besøket  🙂. Jobb med oppgaven noen timer og så går du i besøket.                                                                                                                                                                                                      

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, Fionas said:

Du må komme i lillesøsteren din sin konfirmasjon i kirken. 

lol.

Anonymkode: dafcd...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...