AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Hei, jeg er i midten av tredveårene og føler står litt fast i livet. Har i det siste tenkt mye tanken på å flytte til Oslo, kanskje få en ny giv. Men tenker kanskje helst folk får mere ut av det i 20 årene og angrer på at jeg ikke gjorde det da. Er det noen som har bodd etablert seg i hovedstaden i mer voksen alder? Bor i Stavanger nå. Anonymkode: dbc9f...bcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 I Oslo er jo 30 årene 20 årene. Folk etablerer seg senere her, så du vil nok finne mange likesinnede. Anonymkode: e2b5d...d27 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Hvilken bransje er du i. Enkelte miljøer er så lukket og vanskelig å få venner. Men finn deg en hobby også blir du kjent med folk etterhvert. Ellers er jeg enig i AB over☺️ Anonymkode: 295fa...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Vil nødig være den kjipe, men ikke sikkert flytting vil hjelpe.Er ikke SÅ lett å etablere seg. Bor samme sted som deg nå, på samme alder, og vet at noen kan føle Stavanger er kjedelig. Men om man tar seg i bakken, finnes det da nok av tilbud og ting å ta seg til. Føler kanskje en del her enten ikke gidder eller emigrerer 🤣Er en av dem som sitter veldig mye foran tv, og sånn har det blitt. Trives selv i Stavanger. Syns du vær og vind blir for mye, forstår jeg deg. Har bare blitt så vant til det. Ellers.. er du veldig på tanken, så skader det ikke å gi Oslo et forsøk. Ting kommer nok på løpende bånd, men det er jo større og kanskje mer motiverende tilbud (og vær) der. Kan jo bli spennende. - fastgrodd og innadvendt innflytter - siddis, som skrev for mye🤣 Anonymkode: 9cc9c...3dc 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil nødig være den kjipe, men ikke sikkert flytting vil hjelpe.Er ikke SÅ lett å etablere seg. Bor samme sted som deg nå, på samme alder, og vet at noen kan føle Stavanger er kjedelig. Men om man tar seg i bakken, finnes det da nok av tilbud og ting å ta seg til. Føler kanskje en del her enten ikke gidder eller emigrerer 🤣. Ting kommer nok på løpende bånd, men det er jo større og kanskje mer motiverende tilbud (og vær) der. Kan jo bli spennende. - fastgrodd og innadvendt innflytter - siddis, som skrev for mye🤣 *Ting kommer nok Ikke på løpende bånd* mente jeg hehe Anonymkode: 9cc9c...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Hei, jeg flyttet til Oslo for å ta master da jeg var 26. Hadde ikke så stort bettverk men med hey girl gruppa på facebook har jeg bygget meg nettverk ila de 6 årene jeg har bodd her. Det er lett å få venninner her hvis du er jente! Man må bare tørre å kaste seg ut i det og legge ut en melding på gruppa. Er nå selv 32 og har plutselig funnet meg selv i nattklubbene i Oslo (bruker ikke dop). Kjøpte min første ordentlige leilighet i høst og det er ikke så innmari lenge siden jeg fikk fast jobb her. Så det er aldri for sent. Hadde gjort det i morgen hvis jeg var deg. Lykke til! Anonymkode: 124dc...d46 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Ups, gjorde en feil istad. Ja, føler at Stavanger er så lukket, spesielt etter korona. Gamle kontakter forsvant. Vet at det er ting å finne på her, om man legger viljen til og leter. Men blir så avmotivert av folk jeg finner gir innesluttet. Skal da si at jeg ikke direkte mistrives i Stavanger, og hadde ikke forlat byen uten noen sukk. Men føler for forandring. Oppløftende ord ovenfor her. Har jobbet i forskjellige bransjer uteliv, miljøarbeider, butikk, barnehage, kultur Anonymkode: dbc9f...bcd 1 1
ruffen29 Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Vil nødig være den kjipe, men ikke sikkert flytting vil hjelpe.Er ikke SÅ lett å etablere seg. Bor samme sted som deg nå, på samme alder, og vet at noen kan føle Stavanger er kjedelig. Men om man tar seg i bakken, finnes det da nok av tilbud og ting å ta seg til. Føler kanskje en del her enten ikke gidder eller emigrerer 🤣Er en av dem som sitter veldig mye foran tv, og sånn har det blitt. Trives selv i Stavanger. Syns du vær og vind blir for mye, forstår jeg deg. Har bare blitt så vant til det. Ellers.. er du veldig på tanken, så skader det ikke å gi Oslo et forsøk. Ting kommer nok på løpende bånd, men det er jo større og kanskje mer motiverende tilbud (og vær) der. Kan jo bli spennende. - fastgrodd og innadvendt innflytter - siddis, som skrev for mye🤣 Anonymkode: 9cc9c...3dc Inntrykket mitt av Stavanger er at bortsett fra utelivet i helgene og de som deltar i det så er det en nokså sovende by. En fantastisk plass for småbarnsfamilier, men for andre kan det fort bli monotont og kjedelig. Og mye vind. Endret 2. mai 2023 av ruffen29 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Er 36, bodd i Oslo i mange år og har flere venninner på samme alder her. Hva mener du med å få mer ut av å bo her i 20-årene? Anonymkode: 5117d...34d 1
Serafin Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg er i midten av tredveårene og føler står litt fast i livet. Har i det siste tenkt mye tanken på å flytte til Oslo, kanskje få en ny giv. Men tenker kanskje helst folk får mere ut av det i 20 årene og angrer på at jeg ikke gjorde det da. Er det noen som har bodd etablert seg i hovedstaden i mer voksen alder? Bor i Stavanger nå. Anonymkode: dbc9f...bcd Hei! Hva vil du få ut av å flytte til Oslo, da? Jeg har bodd i Bærum de siste tre årene og har vært mye inne i Oslo i løpet av de tre årene der. Var mye på yoga, kampsport og kulturelle ting. Jeg synes ikke det var lett å etablere seg i Bærum. Eller Oslo for den saks skyld. Folk er generelt veldig kalde og sitter med nesa ned i mobilen på trikker, busser osv. Er ingen som tar kontakt med deg. Synes det er enklere i andre deler av landet. Tar lang tid før folk begynner å hilse på deg osv og da først etter en lang stund hvor man har sett hverandre flere ganger. Jeg flyttet hjem igjen til Grenlans og er fornlyd med det. Bedre å bo i kjente og kjære omgivelser enn å bo i storbyen. Selv om det var fint med mange flotte forestillinger, konserter, kaféer og restauranter i tigerstaden. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 Serafin skrev (1 minutt siden): Hei! Hva vil du få ut av å flytte til Oslo, da? Jeg har bodd i Bærum de siste tre årene og har vært mye inne i Oslo i løpet av de tre årene der. Var mye på yoga, kampsport og kulturelle ting. Jeg synes ikke det var lett å etablere seg i Bærum. Eller Oslo for den saks skyld. Folk er generelt veldig kalde og sitter med nesa ned i mobilen på trikker, busser osv. Er ingen som tar kontakt med deg. Synes det er enklere i andre deler av landet. Tar lang tid før folk begynner å hilse på deg osv og da først etter en lang stund hvor man har sett hverandre flere ganger. Jeg flyttet hjem igjen til Grenlans og er fornlyd med det. Bedre å bo i kjente og kjære omgivelser enn å bo i storbyen. Selv om det var fint med mange flotte forestillinger, konserter, kaféer og restauranter i tigerstaden. Jeg tror dette kommer veldig an på person. For meg hadde Grenland blitt dørgende kjedelig, samme som min hjemby der det skjer ting i helgene, men er dødt i hverdagen. Hvis man er som meg og blitt partyløve som 32-åring hehe. Anonymkode: 124dc...d46
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 Serafin skrev (3 minutter siden): Hei! Hva vil du få ut av å flytte til Oslo, da? Jeg har bodd i Bærum de siste tre årene og har vært mye inne i Oslo i løpet av de tre årene der. Var mye på yoga, kampsport og kulturelle ting. Jeg synes ikke det var lett å etablere seg i Bærum. Eller Oslo for den saks skyld. Folk er generelt veldig kalde og sitter med nesa ned i mobilen på trikker, busser osv. Er ingen som tar kontakt med deg. Synes det er enklere i andre deler av landet. Tar lang tid før folk begynner å hilse på deg osv og da først etter en lang stund hvor man har sett hverandre flere ganger. Jeg flyttet hjem igjen til Grenlans og er fornlyd med det. Bedre å bo i kjente og kjære omgivelser enn å bo i storbyen. Selv om det var fint med mange flotte forestillinger, konserter, kaféer og restauranter i tigerstaden. Spørs på hvor i Oslo og hvor i Bærum. Anonymkode: cde83...78c
Serafin Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørs på hvor i Oslo og hvor i Bærum. Anonymkode: cde83...78c Spørs på hva da?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 ruffen29 skrev (4 minutter siden): Inntrykket mitt av Stavanger er at bortsett fra utelivet i helgene og de som deltar i det så er det en nokså sovende by. En fantastisk plass for småbarnsfamilier, men for andre kan det fort bli monotont og kjedelig. Og mye vind. Tja, som sagt, er sikkert e del som er enige med deg. Og er øye som ser. Har vært ofte ute på restauranter, konserter og arrangementer i hverdagene, hvor det har vært ganske godt liv, da etter min mening. Men jeg er relativt rolig fyr, kanskje du hadde syns det var dølt. Og føler man må lete litt, men er nok til å få det greit i hverdagen og. Er tilstelninger av filmklubb og annen underholdning. Selvfølgelig, man kan spre vingene mer i Oslo, derfor syns jeg ts bør forsøke seg der, om ønsket er stort. Føler personelig ikke Stavanger er så søvnig som folk skal ha det til, men Oslo har selvfølgelig et langt større tilbud. Anonymkode: 9cc9c...3dc 1
Serafin Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror dette kommer veldig an på person. For meg hadde Grenland blitt dørgende kjedelig, samme som min hjemby der det skjer ting i helgene, men er dødt i hverdagen. Hvis man er som meg og blitt partyløve som 32-åring hehe. Anonymkode: 124dc...d46 Tror neppe det hadde spilt noen rolle da de aller fleste dagene i livet er hverdager fylt med jobb og andre aktiviteter i løpet av en uke. Er ikke så mye tid til fest og morro for de aller fleste spør du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 Serafin skrev (3 minutter siden): Tror neppe det hadde spilt noen rolle da de aller fleste dagene i livet er hverdager fylt med jobb og andre aktiviteter i løpet av en uke. Er ikke så mye tid til fest og morro for de aller fleste spør du meg. Nei, nå vet du faktisk ikke hva du snakker om. Å flytte til Grenland eller hjembyen hadde tatt helt ånden ut av meg, hadde kjedet meg i hjel. Trenger bare en uke i hjembyen for å kjenne på det, og ja, jeg har bodd der og jobbet der. Anonymkode: 124dc...d46 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 9cc9c...3dc Og været i Stavanger er så absolutt ikke for alle. Men syns det har begynt å bedre seg på kultur og aktivitetsfronten. 😁 Anonymkode: 9cc9c...3dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå