Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å skaffe meg noen råd her. Jeg er mann som midlertidig jobber på et annet sted enn der jeg bor for ett år. Der har jeg møtt ei dame ca i samme situasjon. Vi møtes, har det fint sammen, overnatter og er fysiske. Vi går ut sammen, men er ikke kjærester. Det har vi gjort i to måneder, men pga mye jobb for begge blir det fort 1-2 uker mellom vi møtes. Det er veldig hyggelig, men det er jo vanskelig å vite om det kan lede noe videre…både bosituasjon og at jeg er litt følelsesmessig uavklart bidrar til det. Det siste vet ikke hun, offisielt så er jeg jo singel. Vi blir nok minimum en fling så lenge vi bor der i alle fall, lite år til. Hjemme har jeg en «god venninne». Vi har vært av og på i  en stund, men hun vil ikke noe mer enn det. Jeg vet ikke hva jeg vil med henne, men trives godt i hennes selskap og må vel si at jeg av og til har tenkt at jeg skulle ønske hun ville mer med meg. Hun sier at hun pt ikke har tenkt å ha noe forhold, hun fokuserer på andre ting i livet, men at når hun er klar for det så er jeg en het kandidat. Men vi er åpne om ting, setter ingen grenser for hverandre og er sånn sett veldig avklart. Nå skal jeg hjemom, og sitter og lurer på om jeg skal kontakte henne for et møte… Det er avtalen - jeg sier fra om jeg vil møte henne når jeg er hjemme. Vi kommer trolig til å ha sex. Er det greit? Har ikke noen avtale med den andre om at vi ikke møter andre, men vi har avtale om og møtes igjen så fort begge er tilgjengelig for det. Kan hun forvente at jeg holder meg til henne? Og vil dette kunne bli et problem om vi blir seriøse? 

Anonymkode: 384d1...b23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, når du dater en annen så langvarig og ligger med henne er det ikke innafor å møte hun andre. 

For meg høres det ut som at du fører hun du dater bak lyset. Du kaller deg for singel og at dere bare er en fling du vil holde på i et år til mens du bor der. Det høres ut som at du utnytter henne og lurer henne til å tro at dere er noe seriøst eller på vei til noe seriøst mens du som du sier er følelsesmessig uavklart. Hele greia blir dårlig gjort. Det mest riktige å gjøre her er å avslutte helt med hun du dater, du vil ikke det samme som hun og har ikke de rette følelsene for henne, du vil heller ha en pulevenn det året du bor der og kan ikke se for deg henne som kjæreste. Når du har avsluttet helt med henne kan du møte hun andre. 

Anonymkode: e3f57...341

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hvorfor er det slik? Vi har ingen avtale eller hatt det som tema at vi ikke møter andre. Mitt klare inntrykk, spesielt fra å lese her inne, er at dette er slik det er. Inn til man har en avtale, så kan det heller ikke stilles noen krav til at man ikke møter andre. Jeg skulle nok personlig ønske at man hadde litt flere uskrevne regler på slikt, men så lenge det ikke er normen så ser jeg ikke hvorfor jeg skal rette meg etter retningslinjene du nevner... 

Jeg lurer ingen - jeg er fullt til stede og gjør alt jeg kan for at vi skal ha det hyggelig de gangene vi møtes. Jeg har ikke sagt noe som skulle forlede henne til å tro noe som helst, men vi trives i hverandres selskap og blir det noe mer så blir det det. Verken du el jeg har noen innsikt i hva hun vil, kanskje er hun også aktiv på andre fronter. Følelsesmessig uavklart vil alle være i denne fasen, men er betatt og møtes gjerne videre - men man er jo ikke klar for å forplikte seg for livet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men hvorfor er det slik? Vi har ingen avtale eller hatt det som tema at vi ikke møter andre. Mitt klare inntrykk, spesielt fra å lese her inne, er at dette er slik det er. Inn til man har en avtale, så kan det heller ikke stilles noen krav til at man ikke møter andre. Jeg skulle nok personlig ønske at man hadde litt flere uskrevne regler på slikt, men så lenge det ikke er normen så ser jeg ikke hvorfor jeg skal rette meg etter retningslinjene du nevner... 

Jeg lurer ingen - jeg er fullt til stede og gjør alt jeg kan for at vi skal ha det hyggelig de gangene vi møtes. Jeg har ikke sagt noe som skulle forlede henne til å tro noe som helst, men vi trives i hverandres selskap og blir det noe mer så blir det det. Verken du el jeg har noen innsikt i hva hun vil, kanskje er hun også aktiv på andre fronter. Følelsesmessig uavklart vil alle være i denne fasen, men er betatt og møtes gjerne videre - men man er jo ikke klar for å forplikte seg for livet. 

Nei, det er ikke slik at damer flest synes det er greit at mannen de dater ligger med andre samtidig. I så fall må du opplyse om det og spille med åpne kort, særlig hvis dere ikke bruker kondom. Man får heller ikke like stor sjanse til å kjenne etter følelser og bli betatt hvis man samtidig holder på med noen andre. Det forstyrrer. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Når man dater så er det i utgangspunktet med romantiske intensjoner, altså følelsesmessige intensjoner og med mål om et seriøst forhold - med mindre annet er avklart på forhånd eller underveis. 

Så du leder henne an og utnytter henne. Mens hun tror at dere er noe seriøst og på vei inn i et forhold og har følelser for deg, så har du en annen agenda. Det er ikke greit, så du må være ærlig med henne å si at du ikke ser for deg noe seriøst med henne og vil ligge med andre. 

Når det kommer til å ligge med andre så er det normalt å ta utgangspunkt i at det er en selvfølge at man ikke ligger med andre når man allerede har en fast sexpartner - igjen med mindre annet er avtalt. 

Anonymkode: e3f57...341

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn skulle jeg ønske det var, men har lært at det sjelden er. Jeg tror du tar utgangspunkt i din normal og sier at det normalen. Det har jeg lært at det ikke er tilfeller når det gjelder dette.

Når det gjelder beskyttelse så tar jeg selvfølgelig ansvar for egen del. Det handler også om at jeg ikke vet hva hun gjør. Det er mitt klare inntrykk av dagens dating. Jeg kan uansett ikke ha ubeskyttet sex før vi begge har sjekka oss og annen prevensjon er avklart, det er det eneste fornuftige. 

Og nja, om det er så mange som syns det er greit at menn gjør det under dating vet jeg ikke. Vet ikke, blir vel litt som meg er jeg redd - jeg syns ikke det burde være greit, men siden mange ser ut til å gi blanke så gidder ikke jeg å sitte igjen som good guy. 

Joda, vil ligge med andre, men jeg trenger ikke. Det er mer i kategorien hvorfor jeg ikke skal gjøre det liksom. Jeg innser at det forkludrer evt utvikling av følelser. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg gjort det som beskrevet i opprinnelig innlegg. Det gikk som vanlig, men jeg må si at jeg var litt overrasket. Møtet var, for min del, helt uten  følelser. Jeg skal snart møte henne jeg dater nå, og gleder meg enda mer til det nå av en eller annen grunn. 

Så nå kommer jeg nok fra min side til å bruke mer energi på henne. Jeg initierer praten om «eksklusivitet», og jeg håper hun har samme intensjoner som meg. 

Hva om hun spør om jeg har vært med noen siden vi møttes? Jeg mener jeg bør kunne si det, men er samtidig redd for at hun kutter meg (samtidig så er det «greit» for meg om hun har gjort det samme - som sagt ikke fordi jeg liker det, men man bare må forvente det…). Noen tips? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...