Gå til innhold

Fortelle at jeg skal møte eksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann og han er på en en lengre reise. Det ble slutt mellom meg og eksen der jeg oppdaget utroskap( han chattet med en jente)  og vi fikk ikke snakket etter det. Jeg bare ignorerte ham fullstendig og han har prøvd å kontakte meg i flere mnd etter bruddet. 

I går tikket inn en mld der han ba meg om en prat. Jeg er ikke såret eller sur lenger. Jeg sa ja for han har vært en stor del av livet mitt og enorm støtte i vanskelige tider. 

Skal jeg fortelle om det til han jeg dater eller ? 

Anonymkode: 53bed...ecd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, et voksent menneske har ingen meldeplikt.

Anonymkode: dc351...160

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør du selvfølgelig. Men kan være greit å ta det treffet når din kjæreste er tilbake fra reise. Ikke hold sånt skjult. Si hvorfor du skal treffe ham, og trygg ham med at deu er helt ferdig med ham.

Anonymkode: 56b5d...448

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen meldeplikt, men still deg spørsmålet hvorfor du ikke vil nevne det. Hvis møtet er helt ufarlig, hvorfor ikke fortelle at dette er en av avtalen du har i tiden framover.

Anonymkode: 26a08...ade

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg dater en mann og han er på en en lengre reise. Det ble slutt mellom meg og eksen der jeg oppdaget utroskap( han chattet med en jente)  og vi fikk ikke snakket etter det. Jeg bare ignorerte ham fullstendig og han har prøvd å kontakte meg i flere mnd etter bruddet. 

I går tikket inn en mld der han ba meg om en prat. Jeg er ikke såret eller sur lenger. Jeg sa ja for han har vært en stor del av livet mitt og enorm støtte i vanskelige tider. 

Hvorfor tok du deg ikke tid til en lengre prat med han når du gjorde det slutt ?

Han var vel da også en stor del av livet ditt ? 

10 kroner på at du før kvelden er omme ligger på rygg med bena godt spredd.. Slik har alle mine "prat med eksen endt opp med". 

Anonymkode: fe731...58b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han finner det ut og du ikke har sagt noe vil det skape store problemer, men å møte eksen høres ut som en dum ide uansett om du forteller det eller ikke. 

Anonymkode: 40868...5cd

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en dame jeg datet i flere mnd møtt eksen sin 1:1 (eller insistert på dette), hadde jeg gått min vei. Ikke noe drama, ikke noe dømming. Bare sagt ok og gått videre uten henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor seriøse du og han du dater er. Om dere bare har møtt hverandre 5 ganger eller ikke snakket om sterke følelser og forpliktelse til hverandre trenger du ikke si noe så lenge du har uskyldige intensjoner med møtet. Men er du sikker på at du har det siden du føler på dårlig samvittighet og lurer på om du bør si noe? 

Anonymkode: 79be8...a19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Spørs hvor seriøse du og han du dater er. Om dere bare har møtt hverandre 5 ganger eller ikke snakket om sterke følelser og forpliktelse til hverandre trenger du ikke si noe så lenge du har uskyldige intensjoner med møtet. Men er du sikker på at du har det siden du føler på dårlig samvittighet og lurer på om du bør si noe? 

Anonymkode: 79be8...a19

Enig her forsåvidt. Sjekk intensjonen din ts. Jeg er venn med min eks og treffer ham i ny og ne. Kjæresten vet alltid om det. Vi tar en øl eller spiller squash, men jeg hadde aldri gjemt det. Men kommer an på hvor lenge relasjonen mellom dere har vart og hvor seriøse dere er, og ja - din intensjon.

Skrevet

Jeg tenker at om du føler behov for å skjule det, så er det noe galt. Jeg hadde ihvertfall reagert sterkt om jeg fant ut at kjæresten hadde holdt skjult at hun møtte eksen, er det helt uskyldig vennskapelig møte, så er det vel ikke farlig å si det? 

Hvordan hadde du reagert og kjæresten holdt møte med eks skjult for deg? 

Jeg møtte eksen for et par uker siden, men vi er venner, og fortalte det selvsagt til dama, hadde jo vært noe galt om jeg følte behov for å skjule det 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen følelser for eksen, men jeg har hatt litt dårlig samvittighet pga det endte slik. Han gjorde noe galt ja, men mannen har vært både min bestevenn og kjæreste og har vært der for meg i mitt livets vanskeligste periode. Jeg ble veldig såret og hjertet mitt ble fullstendig knust og den eneste måten å komme over han var jo å kutte alt kontakten.

Det er veldig nytt med han jeg dater, men det går i en riktig rettning og vi har daglig kontakt. Vi har vært intime og snakket om å være ærlig med hverandre. 

Jeg er redd at han tolker det feil og tar avstand. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tenker at det ville jeg ha evnt sagtfra etterpå. Og om hvordan det gikk.

Anonymkode: 11055...fbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ingen følelser for eksen, men jeg har hatt litt dårlig samvittighet pga det endte slik. Han gjorde noe galt ja, men mannen har vært både min bestevenn og kjæreste og har vært der for meg i mitt livets vanskeligste periode. Jeg ble veldig såret og hjertet mitt ble fullstendig knust og den eneste måten å komme over han var jo å kutte alt kontakten.

Det er veldig nytt med han jeg dater, men det går i en riktig rettning og vi har daglig kontakt. Vi har vært intime og snakket om å være ærlig med hverandre. 

Ts 

Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. Hvis denne eksen var utro å du har brukt tid på å komme over det, hvorfor rippe opp i det igjen ? Du skylder han ingenting . Det lengste jeg ville strukket meg var en telefon . På maks en time . Hvis HAN hadde så sykt behov for å snakke ut med meg . Mer tid & energi  enn det syns jeg ikke en utro eks fortjener . Så hadde jeg fortalt det til ny-daten i ettertid . Om samtalen . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts 

Han svek deg, var utro. Du har dårlig samvittighet? Det trenger du ikke ha. Kan du ikke heller avtale et møte når daten din er tilbake? Har dere sagt at ærlighet er viktig, så er ærlighet VIKTIG. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blokkert hele eksen. Hadde gått videre og vært ferdig  

Anonymkode: 9777b...b51

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha sagt til nye typen akkurat som det er. At eksen din ønsker å snakke med deg (du vet ikke helt hvorfor?) og du har gått med på det nå for å gi han closure.

Anonymkode: e99da...6d2

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt tid på en utro eks. Jeg hadde tilgitt ham for min egen del, sagt til ham dette, og deretter fortsatt livet mitt fullstendig uten kontakt med ham. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts 

Du må drite i den eksen og gå videre. Dårlige relasjoner holdes sammen av dårlig samvittighet og ønske om bedre. Du er jo bundet til denne mannen, du har følelser som knytter deg til ham, og dårlig samvittighet er en farlig en, for det gir ham makt over deg, faktisk. Dropp ham og gå videre.

Han VAR din bestevenn, han HAR støttet deg, han VAR kjæresten din, så VAR han UTRO. 

Du kan skrive en melding om du vil og si "det er greit, jeg tilgir deg, men er ikke interessert i mer kontakt. Lykke til videre, ønsker deg alt godt" om du vil.

Men jeg hadde trukket meg bort om jeg var daten din og visste at du har dårlig samvittighet overfor en eks som var utro mot DEG, Det vitner om litt ustabilt følelsesliv og avhengighet. 

Anonymkode: 9777b...b51

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har lyst til å snakke ut med eksen din om bruddet deres når du har en ny fyr… fordi…?

Og dette vurderer du å holde skjult for denne nye fyren din?

Jeg tror du innerst inne vet svaret på spørsmålet ditt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når man har ting å skjule så juger man/tilbakeholder info. Når man ikke har noe å skjule så er man åpen og ærlig - med andre ord fortell slik du gjør her.

Det er også en grei måte å sjekke om din nye flamme er normal på. Setter han pris på ærligheten eller blir han sjalu /sur og viser sine røde flagg.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, et voksent menneske har ingen meldeplikt.

Anonymkode: dc351...160

Herregud.

Anonymkode: 7937d...7ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...