AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har i det siste hatt det med å bli lei meg uten at det er noe spesiell grunn til det. Også grinete og sur blir jeg plutselig nå. Noe som er veldig utenfor min karakter da jeg ser glede i det meste.. Lar det ikke gå utover noen, men plagsomt det er. Hva gjør du når du er lei deg eller u humør? Trenger noen innspill. Har prøvd hvile, pledd og søt te og frisk luft, sundt mat og mosjon. Må prøve noe nytt he he. Anonymkode: 588ba...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har det alltid sånn før mensen. Pms-symptomer som påvirker meg psykisk. Det jeg alltid gjør er å holde meg aktiv, og ikke gå inn i vonde tanker og dommedagstenkning. Er også veldig bevisst på å ikke la det dårlige humøret gå ut over andre, da sier jeg heller at akkurat nå så trenger jeg litt ro. Det går som regel over. Men det kan også være at det du opplever er starten på en depresjon. Håper virkelig ikke det, men det er ikke unormalt å få sånne bølgedager av og til. Vær snill med deg selv ❤️ Anonymkode: e3cca...72b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Setter på gladmusikk jeg synger til! Helt utrolig hvor mye det snur humøret! Anonymkode: 1aac9...827 1
frivis Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Blir ikke lei meg. Har ikke fokuset på meg selv hele tiden, tror det er der det ligger.
Maskinfører Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Prøver alltid og spare lei seg følelsen til Fredag så kjører jeg innom polet og kjøper en flaske Tronnes Napoleon på vei hjem så drikker jeg noen glass av denne hjemme så blir jeg glad igjen 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Pepsi, godteri og god britisk krim. Gjerne en skogstur på forhånd da.. Anonymkode: 2fa0e...eae 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Takk for fine innspill alle som en. Veldig fint å se hva andre tenker om å være i ulaget. Er ikke så lett bestandig å ha følelser, og vite hva en gjør når det en vanligvis gjør ikke funker. Anonymkode: 588ba...a0c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Hvis jeg føler meg nedstemt så gjør jeg følgende: 1. Utelukker at det er vitaminmangel som er årsak. D vitamin, b-12, er noe som påvirker mental helse. 2. Fokuserer på ting jeg er takknemlig over. Leiligheten min, venner, familie. Reiser jeg har vært på, ting jeg har fått til i livet. 3. Går lange turer i skogen 4. Ser på morsomme og koselige videoer på youtube 5. Planlegger noe jeg kan glede meg til Og noen ganger, så bare kjenner jeg på følelsene av at ting er vanskelig også. Anonymkode: 4d415...eab 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Når jeg blir lei meg, prøver jeg å finne et sted for meg selv og gråte litt. Anonymkode: d0421...884 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 Om det har vart ei stund, så er det smart å ta en tur innom fastlegen. Ble trist og nedstem da jeg hadde veldig lavt d-vitamin. Forresten har nesten alle i Norge lavt d-vitamin på denne tiden av året. Så å utnytte solglimt kan være lurt for de fleste ta en rusletur ut i lunsjen, sitt i solveggen med kaffekoppen. Skal ikke så mye til før det begynner å hjelpe. Planlegg noen gode fiskemiddager ekstra kan også være smart. Sånn uansett om det er d-vit eller noe annet som plager deg ❤️ Anonymkode: d0dc3...c29 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Takk igjen for innspill. Dere er fine 🌼 Anonymkode: 588ba...a0c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Går en liten tur, tar katten på fanget og ser en glad film/serie. Anonymkode: 8b497...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 Jeg legger meg alltid til å sove da. Når jeg våkner opp er jeg sjeldent fortsatt lei meg Anonymkode: 753dd...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 frivis skrev (1 time siden): Blir ikke lei meg. Har ikke fokuset på meg selv hele tiden, tror det er der det ligger. Hva har du fokus på, hvordan gjør du det? Anonymkode: 79920...447
Maskinfører Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pepsi, godteri og god britisk krim. Gjerne en skogstur på forhånd da.. Anonymkode: 2fa0e...eae Vera Foyl Marple Poirot Mord og Mysterier ? 🙂 2
skreppamedleppa Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 Kommer litt an på hvorfor jeg er lei meg og om jeg tenker at jeg "trenger en knekk" for å rett og slett jobbe meg igjennom det som er vanskelig eller om jeg vil ungå det og fokusere på noe annet.. Er svaret A, så er det grinefilmer, trist musikk osv og innimellom må en faktisk grave seg litt ned, bite seg fast og ha det jævla kjipt for å prosessere shit en står i. Å fortrenge allt med lystig musikk kan noen ganger være vel og bra men slett ikke hele tiden til absolutt allt... Og ofte blir jeg trist/lei/sur/grinete når det har vært travelt en stund og da vet jeg at det kommer av at jeg er sliten og trenger å bare chille helt ned med hvile.. Men er svaret B, og jeg genuint ønsker å bli i et bedre humør fremfor å være grinete og sur så er det Musikk, tur i skog og mark, ser en morsom film/stand up. Finner mye morsomt på some (jeg skjønner faktisk ikle hvorfor folk forbanner some opp og ned, det er så mye morsom der som kan få en hver kjip dag til å bli latterfull). Tar en telefon til bestevenninna mi eller reservemor, kreativitet som med maling hjelper, for meg har farger mye å si og jeg prøver å omgi meg med mye farger som virker posetivt på psyken. skriving, yoga, klatring... 1 2
flusa Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 •strikker •egenpleie som tar et bad,ansiktsmasker,sminker meg •ser film/serie •trene/gå på tredemøllen 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Jeg går turer, vurderer trening i tilegg da jeg har vært så nedfor i det siste.🌼 Anonymkode: 13af2...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 Ts her. Takk for mye bra. Jeg har kommet litt frem til at jeg må sette inn noe tiltak ja og ikke bare vente på at det blir bedre. For er litt skummelt å se at det jo ikke er noe grunn til at jeg er trist. Men nå vet jeg da mer ting å gjøre Også veldig fint å høre hvordan andre er skrudd sammen. Det er gjør jeg føler meg mindre alene i verden. At vi er her sammen på ett vis, ja alle som en. Anonymkode: 588ba...a0c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 skreppamedleppa skrev (19 timer siden): Kommer litt an på hvorfor jeg er lei meg og om jeg tenker at jeg "trenger en knekk" for å rett og slett jobbe meg igjennom det som er vanskelig eller om jeg vil ungå det og fokusere på noe annet.. Er svaret A, så er det grinefilmer, trist musikk osv og innimellom må en faktisk grave seg litt ned, bite seg fast og ha det jævla kjipt for å prosessere shit en står i. Å fortrenge allt med lystig musikk kan noen ganger være vel og bra men slett ikke hele tiden til absolutt allt... Og ofte blir jeg trist/lei/sur/grinete når det har vært travelt en stund og da vet jeg at det kommer av at jeg er sliten og trenger å bare chille helt ned med hvile.. Men er svaret B, og jeg genuint ønsker å bli i et bedre humør fremfor å være grinete og sur så er det Musikk, tur i skog og mark, ser en morsom film/stand up. Finner mye morsomt på some (jeg skjønner faktisk ikle hvorfor folk forbanner some opp og ned, det er så mye morsom der som kan få en hver kjip dag til å bli latterfull). Tar en telefon til bestevenninna mi eller reservemor, kreativitet som med maling hjelper, for meg har farger mye å si og jeg prøver å omgi meg med mye farger som virker posetivt på psyken. skriving, yoga, klatring... Veldig godt poeng. Takk. For noen gang har en jo godt av å utagere det triste. Ja som du sier en trenger en knekk noen ganger, når det har hopet seg opp litt. Andre ganger bør en skyve det til siden. Det er faktisk ikke så lett syns jeg alltid å kjenne forskjell her. Jeg trodde vel jeg var i den første, siden det var mye nye utfordringer på gang i livet her og gikk litt for kosemose-dulling og ta det med ro, men det ble bare verre. Men så er det litt begge deler noen ganger ha ha. Men nå er jeg nok der at jeg aktivt må oppsøke noe som river meg ut av denne tristheten. Blant annet den gode gamle: prøv å se positivt på det og ikke kjenne fullt så godt etter. Samt se mer utover enn innover, som i å gruble ( uten å overdrive noe av det. Psyke er tricky noen ganger. 😅) Og fylle på med bra ting. Igjen, takk. Du sa det så det ble klarere for meg🌼🌼 Anonymkode: 588ba...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå