Gå til innhold

Hvilke personlighetstype er du, og hva tiltrekkes du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...Og ser du på kombinasjonen som en god eller dårlig match? 

Jeg er infj og tiltrekkes som regel de som er mer entj.

Vi er vel god match på mye, for eksempel viljestyrke og besluttsomhet Og akuratt passe introverte. Men en dårligere match når det kommer til emosjonelle behov. For eksempel, Der det er viktigere for meg å " gå rundt grøten for å få frem min sannhet" for å ikke såre noen i en diskusjon, mens han er mer "jeg bryr meg ikke om hva du tenker om meg, for jeg legger frem fakta/riktig og beklager hvis det sårer deg". På samme tid dekker vi vi behovene hos den andre, som den andre mangler eller skulle ønske hadde mer av. motsetninger tiltrekker hverandre. 

https://www.16personalities.com/no

Anonymkode: 5eccb...00f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ENFP-A. Og selvom jeg går bra overens med de fleste typer mennesker, tiltrekkes jeg av og går best med de som er lik meg selv i det lange løp. Like barn leker best her, mao 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som bruker sånne begreper om seg selv 

Anonymkode: 98a42...71b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg er personlighetstype autist. 

Skrevet

Er selv ISFJ-T. Trives best med avbalanserte, ydmyke mennesker. Ambisiøse folk med sterkt konkurranseinstinkt, og mye selvtillit passer meg dårlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen som bruker sånne begreper om seg selv 

Anonymkode: 98a42...71b

Hvorfor ikke? Det er da en grei måte å forstå seg selv, og andre på.. mange som virkelig ikke matcher men ikke forstår hvorfor.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er infj selv, vet ikke hva de andre har vært for har ikke spurt. Men som regel er det min rake motsetning som jeg har datet og har av og til endt bra hvis de er av den omtenksomme typen, men som oftes gått ganske dårlig der de er utadvendt og overfladisk sjarmerende men så er de ikke så reflekterte og hjertevarme på innsiden. Det er det jeg ønsker. Får håpe den neste jeg møter er introvert, kanskje en annen infj? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d985a...8d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor ikke? Det er da en grei måte å forstå seg selv, og andre på.. mange som virkelig ikke matcher men ikke forstår hvorfor.. 

Kanskje greit for dem som faller i et mønster av "dårlige typer" (les: noen som ikke er en personloghetsmatch)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye hold i disse personlighetstestene, de er som stjernetegn. Big Five er eneste anerkjente og blir brukt i forskning

Anonymkode: 9662b...770

AnonymBruker
Skrevet

For alt annet her på KG er basert på forsking... 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så mye hold i disse personlighetstestene, de er som stjernetegn. Big Five er eneste anerkjente og blir brukt i forskning

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For alt annet her på KG er basert på forsking... 

Jeg bare sier at det er som å spørre folk hva slags stjernetegn de er, altså meningsløst.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke behov for å sette meg selv eller andre i boks på den måten, men kort og godt kommer jeg overens med avslappede mennesker med høy IQ og et godt moralsk kompass. 

Anonymkode: 501e8...f14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ISTP. Mine nærmeste venner oppigjennom har vært ExFx. Samboeren min er ENFP. Jeg dras lettest mot avslappede og blide typer som ikke tar seg selv så veldig høytidelig.

Anonymkode: d7875...cda

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok big five en gang syns resultatet der var veldig likt som infj, husker ikke så mye men husker det stod at lojalitet er ekstremt viktig for meg, introvert osv

Anonymkode: d985a...8d7

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

...Og ser du på kombinasjonen som en god eller dårlig match? 

Jeg er infj og tiltrekkes som regel de som er mer entj.

Vi er vel god match på mye, for eksempel viljestyrke og besluttsomhet Og akuratt passe introverte. Men en dårligere match når det kommer til emosjonelle behov. For eksempel, Der det er viktigere for meg å " gå rundt grøten for å få frem min sannhet" for å ikke såre noen i en diskusjon, mens han er mer "jeg bryr meg ikke om hva du tenker om meg, for jeg legger frem fakta/riktig og beklager hvis det sårer deg". På samme tid dekker vi vi behovene hos den andre, som den andre mangler eller skulle ønske hadde mer av. motsetninger tiltrekker hverandre. 

https://www.16personalities.com/no

ENTJ - ender alltid opp med denne. Så vi er en god match. 😉

AnonymBruker
Skrevet

Mine big 5-resultat:
Low extroversion
Low neuroticism
High openness to experience
Low conscientiousness
Low agreeableness

Jeg tiltrekkes av de som er:

- Stødige og stabile, både emosjonelt og i livet generelt. Jeg liker ikke høyst emosjonelle, impulsive og flyktige folk.

- At de har en viss intelligens - spesielt hvis det både er logisk/matematisk ("høyrehjerne") og språklig/kreativt/kulturelt ("venstreside"), men det er ikke viktig at de er en slags intellektuell savant - men at de ligger litt over gjennomsnittet i alle fall. 

- At de er ekstroverte. Jeg liker at de er litt sosial sommerfugl. Jeg synes kanskje også at de som er ekstroverte virker med selvsikre. I tillegg så er det en stor styrke at de klarer å snakke med mange og enkelt skape venner og andre relasjoner.

- At de er kritiske. Jeg føler dette henger sammen med intelligens. Jeg liker noen som faktisk vurderer det de ser og hører, alt abstrakt informasjon, rykter, nyheter og moraler/verdier. Jeg liker noen som kan begrunne og argumentere, og gjerne med litt aggresjon om det trengs. 

- Lederpersonligheter. Dette er den store favoritten. Jeg liker autoritet, men de trenger ikke nødvendigvis være det, så lenge de har en naturlig autoritetsevne inni seg.

- At de er sunne, spreke og har som verdi å ta vare på helsen og kroppen sin.

- At de tar vare på utseendet sitt. Fikser håret, bruker ordentlige klær og fine klær når det trengs, osv.

Anonymkode: 41b71...09f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Cuckold skrev (1 time siden):

ENTJ - ender alltid opp med denne. Så vi er en god match. 😉

😘

AnonymBruker
Skrevet

Infx. Liker engasjerte folk med humor og glimt i øyet

Anonymkode: 57bd3...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg er inf😂🤣😅🫠

Anonymkode: c5405...580

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«Jeg er inf😂🤣😅🫠

Anonymkode: c5405...580

Ta testen for morroskyld å fortell hva du får 😄

Anonymkode: 57bd3...702

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...