Rødstrupa Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Kunne du som voksen tenke deg en sånn type ferie? Som ungdommer dro vi på interrail gjennom hele Italia blant annet. Traff spennende mennesker og opplevde mye rart og gøy😜Ganske behagelig å reise m/tog. Mye å se på underveis. Kluet er å legge en god plan før eventyret kan begynne! Kunne du tenkt deg det? En interrailbillett, Global Pass, for hele Europa i 1 måned koster kr. 4540,- for dem under 28 år og kr.5820,- for dem over.
Nymerïa Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Jeg dro på interrail i tenårene og jeg drar på interrail nå i 40-årene. Og nei, jeg legger ikke detaljerte planer. Hele sjarmen med interrail er å ta ting som de kommer. 2
Rødstrupa Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2023 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Jeg dro på interrail i tenårene og jeg drar på interrail nå i 40-årene. Og nei, jeg legger ikke detaljerte planer. Hele sjarmen med interrail er å ta ting som de kommer. Til dels enig, men noe ville jeg ha lest meg opp på på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Reiser gjerne på togferie, noen ganger bruker vi interrailbilett, noen ganger forhåndskjøpte biletter. Det varierer hvor mye vi planlegger eller forhåndsbestilles. Av og til bruker vi fly til et utgangspunkt for ferien. Anonymkode: 7a7ec...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Interrail passer for alle aldre. Mine foreldre dro på interail med oss barna da vi var små. En fin opplevelse. Anonymkode: 42e92...749 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Nymerïa skrev (3 minutter siden): Jeg dro på interrail i tenårene og jeg drar på interrail nå i 40-årene. Og nei, jeg legger ikke detaljerte planer. Hele sjarmen med interrail er å ta ting som de kommer. Ulempen er at mange tog har obligatorisk plassreservasjon og blir fort fulle. Anonymkode: 7a7ec...ad8 1 1
Nymerïa Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ulempen er at mange tog har obligatorisk plassreservasjon og blir fort fulle. Anonymkode: 7a7ec...ad8 Jeg har reist masse med tog de siste årene og bare hatt det problemet med tog gjennom Danmark midt på sommeren. Men det var ingen grunn til å legge planer før jeg dro (jf HI) det hadde holdt med ei uke før jeg skulle ta den strekninga. Men vi kom oss gjennom Danmark også, jeg tror vi tok båten fra Tyskland og rett og slett bare gikk på første og beste tog i Danmark, i stedet for å dra via Hamburg. Muligens var det et slags regiontog som dukka opp. Spesielle tog som Eurostar må man selvfølgelig forhåndsbestille men det sier seg selv. Utenom disse to togene har jeg alltid kommet meg fram på utmerket vis uten å planlegge turen på forhånd. Jeg synes det er helt strålende å reise rundt på måfå. 1
Skogkatten Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har allerede reist på togferie, både med og uten interrailbillett. I fjor reise jeg gjennom Tyskland, Østerrike og Sveits, tidligere har jeg blant annet reist gjennom Transylvania i Romania. Og jeg planlegger, i alle fall litt, spesielt om man reiser i høysesong er det litt lurt. Som den over meg skriver kan noen tog ble fulle, og i tillegg kan det enkelte steder være vanskelig å finne overnatting fordi det er fullt. Om man vil innom populære severdigheter underveis, kan det også være man må bestille billett på forhånd, og da må man velge tidspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Har inntrykk av at det et en veldig fin ferieform. Kanskje særlig for barnefamilier, hvis man sammenligner med bilferie så får barna rørt mer på seg på et tog enn i en bil. Og det skjer mer gøye ting på et tog, andre barn å leke med eller rare medpassasjerer å snakke med. Anonymkode: 6f0f4...649 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 Hoi, den prisen gikk opp siden 2001! (Så klart). Tror vi betalte 1500 kroner, da reiste vi rundt i UK i tre uker. Hadde ikke orka det nå. Hostel, rom med andre, ikke vite hvor jeg skal sove, dra på tung sekk etc. Men jeg hadde jo hatt med meg mye mindre nå enn da, da. Jeg kunne tenkt meg å reise på ferie med tog, det er ikke noe problem. Men den interrail - ikke planlegge - ikke vite hvor man skal sove - bruke hostel og grupperom og sånt.. det er jeg for gammel til, gitt. Anonymkode: 7d680...350 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hoi, den prisen gikk opp siden 2001! (Så klart). Tror vi betalte 1500 kroner, da reiste vi rundt i UK i tre uker. Hadde ikke orka det nå. Hostel, rom med andre, ikke vite hvor jeg skal sove, dra på tung sekk etc. Men jeg hadde jo hatt med meg mye mindre nå enn da, da. Jeg kunne tenkt meg å reise på ferie med tog, det er ikke noe problem. Men den interrail - ikke planlegge - ikke vite hvor man skal sove - bruke hostel og grupperom og sånt.. det er jeg for gammel til, gitt. Anonymkode: 7d680...350 De fleste av oss planlegger mer eller mindre, og bestiller hotellrom senest dagen før. Vandrerhjem har ulik kvalitet, men sovesal eller delte rom har jeg ikke brukt siden 80-tallet (men unntak rundreise på New Zealand for 20 år siden hvor dette var standard på mange småsteder). Anonymkode: 7a7ec...ad8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hoi, den prisen gikk opp siden 2001! (Så klart). Tror vi betalte 1500 kroner, da reiste vi rundt i UK i tre uker. Hadde ikke orka det nå. Hostel, rom med andre, ikke vite hvor jeg skal sove, dra på tung sekk etc. Men jeg hadde jo hatt med meg mye mindre nå enn da, da. Jeg kunne tenkt meg å reise på ferie med tog, det er ikke noe problem. Men den interrail - ikke planlegge - ikke vite hvor man skal sove - bruke hostel og grupperom og sånt.. det er jeg for gammel til, gitt. Anonymkode: 7d680...350 Du trenger ikke å sove på hostel og ikke vite hvor du skal selv om du reiser med interrail billett. Kan fint planlegges og bestille hotell. Trenger heller ikke å ha sekk, mange fine trillbare kofferter. Anonymkode: 10600...ae0 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Ja! Å dra på interrail en en drøm jeg har, så det kan jeg absolutt tenke meg. Har ikke hatt råd eller helse fram til nå, men håpet for framtiden er lysegrønt. Er 40 år nå. Anonymkode: 4c29d...a32 2
Skogkatten Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hoi, den prisen gikk opp siden 2001! (Så klart). Tror vi betalte 1500 kroner, da reiste vi rundt i UK i tre uker. Hadde ikke orka det nå. Hostel, rom med andre, ikke vite hvor jeg skal sove, dra på tung sekk etc. Men jeg hadde jo hatt med meg mye mindre nå enn da, da. Jeg kunne tenkt meg å reise på ferie med tog, det er ikke noe problem. Men den interrail - ikke planlegge - ikke vite hvor man skal sove - bruke hostel og grupperom og sånt.. det er jeg for gammel til, gitt. Anonymkode: 7d680...350 Jeg har vært på togferie med interrailbillett, og jeg har aldri sovet på sovesal. Jeg bor på hotell. Noen ganger bestiller jeg i god tid i forveien, enten fordi jeg er redd alt blir fullt, eller fordi jeg har bestemt meg for et spesifikt hotell, andre ganger bare dagen i forveien. Sekk bruker jeg stort sett bare når jeg skal på trening, vanligvis bruker jeg koffert når jeg reiser. Unntaket er om jeg skal til et sted det kan være vanskelig å ta seg frem med trillekoffert, men europeiske byer faller sjelden i den kategorien. Interrail kan være så mye eller lite luksuriøst som man selv velger, tenker jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 Elsket det da jeg var 19 år og dro. Nå i dag har jeg nok blitt for glad i komfort. Samme som at jeg elsket å være på Roskildefestivalen da jeg var 18-19-20 år. Jeg kan fortsatt sette pris på Roskilde, men da med et leid hus eller leilighet og bil inn og ut fra festivalen. Anonymkode: 0dab3...bd1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå i dag har jeg nok blitt for glad i komfort. Anonymkode: 0dab3...bd1 Så forskjellige man er. Jeg synes tog er den aller mest komfortable reisemåten. Anonymkode: 6f0f4...649 2 1
Snok1 Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Det er over 30 år siden sist, så neste sommer snakker vi om interrail. Jeg tenker alpene i Mellom-Europa og gjerne noen østeuropeiske byer. Kanskje helt til Svartehavet? Tre uker er utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 Nei aldri i verden. Altfor slitsomt. Jeg må ha fly og god standard hotell ikke tog og hostellrom med 29 andre Anonymkode: 59a1b...b64
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Nei, jeg kunne ikke tenkt meg det nå. Jeg liker best å være på et sted. Men var på interrail da jeg var 25 og student og har mange flotte minner fra det. Var i England, Irland, Frankrike og Italia. 3 uker. Anonymkode: 5f42e...50c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Det kunne jeg absolutt tenkt meg! Men med barn (inkludert ett som krever mye), så blir det med tanken enn så lenge. Jeg reiste på interrail i alle fall tre ganger i tenårene/tidlig i tjueårene. Anonymkode: 9611c...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå