AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Avledet fra en annen tråd: hva legger dere i å bli sjekket opp? Er det at noen kaster ekstra blikk på dere, kommer bort og prater, spør om telefon nummeret deres, ber dere ut etc etc? Anonymkode: b9512...eaa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 At noen spør om nummeret mitt, om jeg har type/er singel i en prat der de oppsøker meg fordi de er interessert i å date meg, eller ber meg ut på date Å bli kastet blikk på eller spurt om hvor mye klokka er er ikke sjekking Anonymkode: 84a6d...26f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Om noen ber meg ut på date. Anonymkode: 6e9e3...458 1
ClausSaus Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Avledet fra en annen tråd: hva legger dere i å bli sjekket opp? Er det at noen kaster ekstra blikk på dere, kommer bort og prater, spør om telefon nummeret deres, ber dere ut etc etc? Anonymkode: b9512...eaa Å faktisk "bli sjekket opp" må da resultere i ett eller annet…? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 ClausSaus skrev (18 minutter siden): Å faktisk "bli sjekket opp" må da resultere i ett eller annet…? Hva sikter du til? Ja det resulterer i enten en avvisning eller avtale om date/utveksling av tlf nummer. Anonymkode: 84a6d...26f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sikter du til? Ja det resulterer i enten en avvisning eller avtale om date/utveksling av tlf nummer. Anonymkode: 84a6d...26f Nei, å bli sjekket opp må føre til det siste, ellers blir man bare forsøkt sjekket opp. Anonymkode: 285d3...8cd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, å bli sjekket opp må føre til det siste, ellers blir man bare forsøkt sjekket opp. Anonymkode: 285d3...8cd Ifølge den logikken vil la oss si en kvinne som sier ja i et sjekkeforsøk, å forblir med vedkommende sjekket opp en gang i livet, selv om 500 menn har prøvd seg på henne? Anonymkode: 40aed...c46
AnonymBruker 42 Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 (endret) At en fremmede aktivt og åpenbart tar kontakt fordi de er interessert i å være mer enn "bare venner"... Sånn ca.. Endret 2. mai 2023 av AnonymBruker 42 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, å bli sjekket opp må føre til det siste, ellers blir man bare forsøkt sjekket opp. Anonymkode: 285d3...8cd Nei å bli sjekket opp er når den andre prøver å sjekke deg opp, uavhengig om det er suksessfullt eller ikke. Jeg skjønner hvor tanken din kommer fra pga språkformuleringen men begrepet brukes altså for begge tilfeller og ikke kun når sjekkingen er suksessfull. Anonymkode: 84a6d...26f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Å bli sjekket opp betyr at den andre tydelig har et ønske om å ha sex med meg. Enten ved at de sier det direkte, eller at de viser det ved å ville bli med meg hjem, de ber meg ut på date eller ber om telefonnummeret mitt, etc. Ingen tror at et ekstra blikk innebærer at noen prøver å sjekke en opp. Anonymkode: aadbc...c17
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Nei å bli sjekket opp er når den andre prøver å sjekke deg opp, uavhengig om det er suksessfullt eller ikke. Jeg skjønner hvor tanken din kommer fra pga språkformuleringen men begrepet brukes altså for begge tilfeller og ikke kun når sjekkingen er suksessfull. Anonymkode: 84a6d...26f Da brukes det feil. Å bli «forsøkt sjekket opp» er også et begrep, som ikke gir mening hvis det du sier stemmer. Nordmenn (og KG-brukere) flest har er veldig dårlig språk, så det er ikke så rart at disse uttrykkene misforstås og brukes om hverandre. Anonymkode: 285d3...8cd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Ifølge den logikken vil la oss si en kvinne som sier ja i et sjekkeforsøk, å forblir med vedkommende sjekket opp en gang i livet, selv om 500 menn har prøvd seg på henne? Anonymkode: 40aed...c46 Det stemmer. Anonymkode: 285d3...8cd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Avledet fra en annen tråd: hva legger dere i å bli sjekket opp? Er det at noen kaster ekstra blikk på dere, kommer bort og prater, spør om telefon nummeret deres, ber dere ut etc etc? Anonymkode: b9512...eaa At noen tar kontakt med en åpenbar intensjon om å etablere en romantisk/seksuell relasjon. Anonymkode: 32408...106 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå