Gå til innhold

Uke 32, nærmer fødsel seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I uke 29 hadde jeg kraftige kynnere og murring, samt mistanke om fostervannslekasje, og ble sjekket på sykehus 2 ganger på 1 uke. Ingen tegn til modning, men kunne være mormunnen hadde blitt litt kortere.

Bedret seg etter å roe ned tempo (lever et over middels aktivt liv).

Nå litt over 2 uker senere har det kommet tilbake, men med nedpress også. Noen som erfarte det samme og nærmet seg fødsel? Har innmari bekkenløsning, murring og tak i korsryggen, samt kynnere som holder på i timevis og kan bli vonde. Kan våkne om natten med takvis smerte i korsryggen. Skikkelig frustrerende om det skal holde på sånn i 10 uker til...

Anonymkode: db8f0...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan legge til at jeg er 2.gangsfødende, men opplevde ikke denne type ubehag og smerte sist, kun "vanlig" bekkenløsning. Hadde da keisernsnitt uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat sånn i mitt andre svangerskap. Begynte ved inngangen til siste trimester og varte helt til fødsel på termindato. Jeg trodde som deg at det kunne bety at han kom tidligere enn førstemann, men neida, det var mitt lengste svangerskap. Sikkert på trass. :ler:  Legg til at hele svangerskapet var en endeløs rekke av forkjølelser som ble avsluttet av vekselvis bihulebetennelse eller bronkitt. Var jeg lei? Ja, veldig! Så, ikke så mye trøst er jeg redd (men du trenger jo ikke ha samme opplevelse som meg), eller jeg kan jo legge til at i tredje svangerskap hadde jeg heldigvis ikke noe slik i det hele tatt. Så det var da noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være et tegn på fødsel, men det kan jo også ta ukevis😅

Anonymkode: 2587f...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være et tegn, men betyr ikke at det skjer noe. Jeg gikk slik helt til termin med førstemann. Sinnsyke vonde kynnere konstant hele døgnet, men ungen skulle ikke ut....! Med nr 2 var det enda verre og jeg fødte i uke 37. Det som skjedde var at pga fare for at fødselen kunne starte fikk ingen sjekke meg vag, ingenting skulle inn der fra uke 26;) 

Anonymkode: eae27...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I uke 29 hadde jeg kraftige kynnere og murring, samt mistanke om fostervannslekasje, og ble sjekket på sykehus 2 ganger på 1 uke. Ingen tegn til modning, men kunne være mormunnen hadde blitt litt kortere.

Bedret seg etter å roe ned tempo (lever et over middels aktivt liv).

Nå litt over 2 uker senere har det kommet tilbake, men med nedpress også. Noen som erfarte det samme og nærmet seg fødsel? Har innmari bekkenløsning, murring og tak i korsryggen, samt kynnere som holder på i timevis og kan bli vonde. Kan våkne om natten med takvis smerte i korsryggen. Skikkelig frustrerende om det skal holde på sånn i 10 uker til...

Det er kynnere 

Anonymkode: 04300...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan legge til at jeg er 2.gangsfødende, men opplevde ikke denne type ubehag og smerte sist, kun "vanlig" bekkenløsning. Hadde da keisernsnitt uke 36.

Hadde mer kynnere med nr2

Anonymkode: 04300...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det sånn i begge svangerskap. Og med første så trodde både jeg og jordmor og leger at barnet skulle komme tidlig, kom 10 dager etter termin. Det var grusomme 10 dager, andre kom 5 dager før termin.

Anonymkode: 6df99...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok tegn til fødsel ja, men det kan jo vare i ukesvis dessverre: jeg hadde, som førstegangsfødende, en hel helg med modningsrier i uke 35. Det var helt ekstremt vondt og jeg dro inn til føden også. Det var bare modning og gikk over. Når jeg faktisk fødte var smerten helt lik de første 5-6 timene. Så det var med andre ord helt grusomt vonde modningsrier.

Anonymkode: 823fa...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på sånn fra uke 32-42 sist. Gikk 10 dager over. Trudde hele tiden fødsel var i gang fordi alle "tegna" var der. Slimproppen hadde gått X-antall ganger, og jeg hadde "rier" i flere uker. 

Men til slutt tok de seg opp, 9 dager over, og han kom på 10.ende dagen 😅 Denne gangen blir jeg satt i gang heldigvis.

Er du i tvil, ring føden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...