Gå til innhold

Er det lett å få jobb som ingeniør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som er nyutdannede ingeniører? Hvordan er det å få jobb som dette?

Anonymkode: bf7b5...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er veldig lett. Om du ikke får jobb som ingeniør er det alvorlig galt med deg.

Anonymkode: 5ad77...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bachelor eller master? Hvilken fordypning? Hvor bor du? Ingeniør er veldig generelt

Anonymkode: e002c...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på felt. Siv.ing innen teknologi nå? Bommert. Tek nedbemanner daglig. Ai verktøy erstatter folk uten erfaring.

Anonymkode: 83ee0...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kommer an på felt. Siv.ing innen teknologi nå? Bommert. Tek nedbemanner daglig. Ai verktøy erstatter folk uten erfaring.

Og dette er et svar fra en som ikke vet hva han eller hun snakker om. Misunnelig?

Jeg har ikke kjennskap til alle fagfelt, men innen for bygg er det ihvertfall lett å få jobb. Det er ekstrem mangel på ingeniører, bachelor og master.

Anonymkode: 44829...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Ai verktøy erstatter folk uten erfaring

Kilde? 😏

Uansett, det er ikke nødvendigvis veldig lett å få jobb som nyutdanna ingen. Men - det er veldig mye lettere om du er kvinne, de fleste firmaer kjemper om kvinnelige søkere 

Anonymkode: 73841...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjæresten min har siv.ing i elektronikk og det er lett for han. Han skiftet akkurat jobb, og har lenge "blitt jaktet på"

Anonymkode: 4227f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Og dette er et svar fra en som ikke vet hva han eller hun snakker om. Misunnelig?

Jeg har ikke kjennskap til alle fagfelt, men innen for bygg er det ihvertfall lett å få jobb. Det er ekstrem mangel på ingeniører, bachelor og master.

Anonymkode: 44829...746

Konkursras og nedbemanning innenfor bygg her. Nyboligsalget har halvert seg

Anonymkode: 43194...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer har bachelor i byggingeniør og fikk jobb veldig lett. Han ble ferdigutdannet i fjor. 

Anonymkode: a8fb7...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Stavanger-området måker de inn alt de kan få av ingeniører til olje- og gass, fornybar og annen energi. Tek ingeniører og hvis noen av dem vil jobbe i selskap som ikke har tek som kjernevirksomhet. 

Anonymkode: 63baf...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vanskelig å forstå på dette svaret at du er utdatert og henger fast i gamle dagers forståelse av teknologi. Hva tror du ai egentlig er?

Anonymkode: e0fa1...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke vanskelig å forstå på dette svaret at du er utdatert og henger fast i gamle dagers forståelse av teknologi. Hva tror du ai egentlig er?

Anonymkode: e0fa1...714

Ja, github copilot, gpt, skikkelig gammelt altså. Den som starter på en master i siv.ing nå kommer ikke til å være ferdig før alle disse problemene er løst. Det er ingen framtid for en vanlig sivil.ing uten doktor lenger. De kommer for sent til bordet. Sats på å investere, det er ikke mange jobber for framtidens unge.

Anonymkode: 01fdb...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er nyutdannet og fikk omtrent kastet jobbintervjuer etter meg, før jeg landet en bra jobb nå nylig. Men jeg bor midt i den maritime klyngen på nordvestlandet, og her er veldig mange store bedrifter innenfor maskin, som er mitt fagfelt.

Anonymkode: c32bf...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...