AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Del Skrevet 2. mai 2023 Noen her som er nyutdannede ingeniører? Hvordan er det å få jobb som dette? Anonymkode: bf7b5...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Del Skrevet 2. mai 2023 Det er veldig lett. Om du ikke får jobb som ingeniør er det alvorlig galt med deg. Anonymkode: 5ad77...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Del Skrevet 2. mai 2023 Bachelor eller master? Hvilken fordypning? Hvor bor du? Ingeniør er veldig generelt Anonymkode: e002c...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Del Skrevet 2. mai 2023 Kommer an på felt. Siv.ing innen teknologi nå? Bommert. Tek nedbemanner daglig. Ai verktøy erstatter folk uten erfaring. Anonymkode: 83ee0...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kommer an på felt. Siv.ing innen teknologi nå? Bommert. Tek nedbemanner daglig. Ai verktøy erstatter folk uten erfaring. Anonymkode: 83ee0...ac2 Og dette er et svar fra en som ikke vet hva han eller hun snakker om. Misunnelig? Jeg har ikke kjennskap til alle fagfelt, men innen for bygg er det ihvertfall lett å få jobb. Det er ekstrem mangel på ingeniører, bachelor og master. Anonymkode: 44829...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Del Skrevet 2. mai 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Ai verktøy erstatter folk uten erfaring Kilde? 😏 Uansett, det er ikke nødvendigvis veldig lett å få jobb som nyutdanna ingen. Men - det er veldig mye lettere om du er kvinne, de fleste firmaer kjemper om kvinnelige søkere Anonymkode: 73841...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Del Skrevet 2. mai 2023 Kjæresten min har siv.ing i elektronikk og det er lett for han. Han skiftet akkurat jobb, og har lenge "blitt jaktet på" Anonymkode: 4227f...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og dette er et svar fra en som ikke vet hva han eller hun snakker om. Misunnelig? Jeg har ikke kjennskap til alle fagfelt, men innen for bygg er det ihvertfall lett å få jobb. Det er ekstrem mangel på ingeniører, bachelor og master. Anonymkode: 44829...746 Konkursras og nedbemanning innenfor bygg her. Nyboligsalget har halvert seg Anonymkode: 43194...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Del Skrevet 2. mai 2023 Min samboer har bachelor i byggingeniør og fikk jobb veldig lett. Han ble ferdigutdannet i fjor. Anonymkode: a8fb7...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Del Skrevet 2. mai 2023 I Stavanger-området måker de inn alt de kan få av ingeniører til olje- og gass, fornybar og annen energi. Tek ingeniører og hvis noen av dem vil jobbe i selskap som ikke har tek som kjernevirksomhet. Anonymkode: 63baf...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2. mai 2023 #11 Del Skrevet 2. mai 2023 Det er ekstrem mangel på elektroingeniører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på felt. Siv.ing innen teknologi nå? Bommert. Tek nedbemanner daglig. Ai verktøy erstatter folk uten erfaring. Anonymkode: 83ee0...ac2 Ikke vanskelig å forstå på dette svaret at du er utdatert og henger fast i gamle dagers forståelse av teknologi. Hva tror du ai egentlig er? Anonymkode: e0fa1...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vanskelig å forstå på dette svaret at du er utdatert og henger fast i gamle dagers forståelse av teknologi. Hva tror du ai egentlig er? Anonymkode: e0fa1...714 Ja, github copilot, gpt, skikkelig gammelt altså. Den som starter på en master i siv.ing nå kommer ikke til å være ferdig før alle disse problemene er løst. Det er ingen framtid for en vanlig sivil.ing uten doktor lenger. De kommer for sent til bordet. Sats på å investere, det er ikke mange jobber for framtidens unge. Anonymkode: 01fdb...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Del Skrevet 2. mai 2023 Jeg er nyutdannet og fikk omtrent kastet jobbintervjuer etter meg, før jeg landet en bra jobb nå nylig. Men jeg bor midt i den maritime klyngen på nordvestlandet, og her er veldig mange store bedrifter innenfor maskin, som er mitt fagfelt. Anonymkode: c32bf...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå