Gå til innhold

Pleier du å sjekke ut fra hoteller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter endt opphold på hotell. Sjekker du ut hos resepsjonen? Eller bare går du?

Anonymkode: 77700...2d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om betalingen allerede er ordnet og om de bruker dørnøkkel eller kodelås. 

Anonymkode: f01f7...a23

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker ut, dvs leverer fra meg nøkkelkort. 

Anonymkode: b193b...618

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekker alltid ut, med mindre de har automatisk checkout + drop av nøkler. 

Tenker at det hjelper dem til å markere rommet som klar for rengjøring tidligere, og da øker antall rom som blir tilgjengelig før check-in tid, noe jeg har hatt nytte av mange ganger. 

Anonymkode: 6f5b2...6cd

Veldig enig. Og skulle det være en eller annen beskjed de trenger å gi meg, eller noe som er uklart, så er det en glimrende anledning til å slippe mail osv. i etterkant. Ikke at det pleier å være noe, men synes uansett det er greit å si takk for meg og hadet bra. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært på et hotell der jeg ikke i det minste har måttet innom resepsjonen for å gi fra meg nøkkel/nøkkelkort. 

Selv når jeg har sjekket ut via app, hat jeg gått innom resepsjonen med nøkkelkortet etterpå. 

Mange ganger er det jo gjerne annet også, som at jeg trenger å oppbevare bagasje, eller få en kvittering, få snacks/drikke som er inkludert i medlemskap, eller noe annet. 

Anonymkode: cd5aa...0ef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvilken ordning hotellet har. Som regel leverer jeg nøkkelkortet i resepsjonen, men hvis jeg har betalt og de har en kasse å legge dem i bruker jeg den. Noen hoteller har også gammeldagse nøkler av den tunge typen man må levere hver gang man går ut, det er slitsomt. 

Anonymkode: 1ba52...b73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig sjekker en ut av hotell. En må jo uansett levere tilbake nøkkel eller nøkkelkort.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
sommermor skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig sjekker en ut av hotell. En må jo uansett levere tilbake nøkkel eller nøkkelkort.

Må ikke det. Jeg legger igjen nøkkelkortet på rommet når jeg går. Aldri vært et problem. Mange som gjør det om hotellet ikke har en egen boks man kan legge kortet i.

Anonymkode: 0a4ef...7c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alltid innom resepsjonen, men om det er kø for utsjekk så legger jeg bare kortet på disken og går. 

• Liker 2
Skrevet

Så klart man sjekker ut. Gjester som bare drar er respektløse. Hilsen ei i bransjen. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Normal etikette å sjekke ut i resepsjonen, med mindre noe annet er spesifisert på akkurat det hotellet du er på. Hilsen en som har jobbet i bransjen i 20 år.

Anonymkode: 7b4dc...a2f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som bare drar uten å levere nøkler og kort i resepsjonen sier jeg bare en ting: Skjerp dere.

Ved å vise så liten interesse av å levere nøkler og kort, så gir dere veldig merarbeid for resepsjonen. Vi må da sjekke hvert eneste rom og si fra til renholdere at rommet er forlatt. Dette kan da føre til at nye gjester ikke får rommet sitt før lenge etter. Veldog kjedelig å måtte vente med slitne barn og bagasje i flere timer fordi du ikke gadd å ta deg det halve minuttet å levere nøkler eller kort.

Ikke klag eller bli i dårlig humør neste gang dere ikke får tildelt rom med en gang og må vente i 2-3 timer.

Enkelte folk skulle ikke hatt lov å feriere på hotell hverken i Norge og utlandet. 

Anonymkode: 9201a...f93

• Liker 25
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

På IBIS hoteller i utlandet så sjekker jeg ikke ut. Dette er fordi at betalingen gjøres når man sjekker inn, og det er en kodelås på døra (altså ingen nøkkel å levere). Når jeg går forbi resepsjonen sier jeg gjerne ha det til resepsjonisten likevel. 

Anonymkode: e4360...882

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker stort sett alltid ut, med mindre det ikke er noen utsjekking, enten fordi det er kodelås på dørene (har opplevd dette noen få ganger), eller at man bare legger nøkkelkortet i en boks (og da er det ofte ikke noen i resepsjonen ved utsjekking en gang). Utenom disse tilfellene vil jeg jo si at det er normal oppførsel å gå til resepsjonen å sjekke ut.

Anonymkode: aba18...34b

Skrevet

Sjekker alltid ut. Enten samme dag eller kvelden før hvis jeg skal gjøre opp for noe. 

Skrevet
ikkeenrobot skrev (7 timer siden):

Sjekker alltid ut. Enten samme dag eller kvelden før hvis jeg skal gjøre opp for noe. 

Det å betale for seg er noe helt annet enn å sjekke ut. Du kan ikke sjekke ut dagen før du drar. Når du sjekker ut blir rommet registrert som tomt og skittent slik at HK vet at rommet kan/skal vaskes.  

• Liker 5
Skrevet

Alltid sjekket ut , noe annet har aldri slått meg som noe alternativ . 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Til dere som bare drar uten å levere nøkler og kort i resepsjonen sier jeg bare en ting: Skjerp dere.

Ved å vise så liten interesse av å levere nøkler og kort, så gir dere veldig merarbeid for resepsjonen. Vi må da sjekke hvert eneste rom og si fra til renholdere at rommet er forlatt. Dette kan da føre til at nye gjester ikke får rommet sitt før lenge etter. Veldog kjedelig å måtte vente med slitne barn og bagasje i flere timer fordi du ikke gadd å ta deg det halve minuttet å levere nøkler eller kort.

Ikke klag eller bli i dårlig humør neste gang dere ikke får tildelt rom med en gang og må vente i 2-3 timer.

Enkelte folk skulle ikke hatt lov å feriere på hotell hverken i Norge og utlandet. 

Anonymkode: 9201a...f93

Helt enig! Det er merarbeid for resepsjonen og rengjøringsavdelingen å skulle finne ut av hvorfor et rom ikke er sjekket ut. Det er også dumt i forhold til sikkerhet. Skulle det bli brann eller lignende vil rom som ikke er sjekket ut stå med gjester. Det vil jo medføre at brannmannskap får unødvendig ekstraarbeid i å sjekke tomme rom som kunne blitt brukt på annet arbeid eller redde gjester som faktisk oppholder seg på hotellet. 

Vi har app som man kan sjekke ut med, og da blir man sjekket ut fra systemet og da er det ikke nødvendig å komme innom resepsjonen. Nøkkelboksene på disken er egentlig for de gjestene og ikke de som ikke bruker appen, dog er det bedre at de som ikke bruker app eller sjekker ut til resepsjonisten legger nøklene i den i stedet for på rommet, for da kan vi sjekke nøkkelen og i alle fall dermed skjønne at gjesten er reist. 

Anonymkode: 324a8...3ea

• Liker 4
Skrevet

Sjekker selvfølgelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...