Gå til innhold

Skal på date i kveld, men er redd for å bli avvist igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dame på 30+ og har blitt avvist av 6 menn på Tinder. Jeg har bare datet disse 6 siden jeg ble singel for to år siden. Nå er jeg redd det skal skje igjen. Etter datene blir det stille, og det er jeg som sender melding og skriver at jeg gjerne vil møte de igjen. Så blir jeg avvist uten at de forteller hvorfor. Det eneste svaret har vært at de må finne ut hva de søker, må tenke på om det kan bli noe mer osv. jeg ønsker så sterkt å avslutte det kjipe singellivet, men hvordan kommer jeg videre? Andre sier jeg er pen, jeg er feminin og «petit», trener fast. Vet ikke hva som er galt. Kanskje jeg virker litt sjenert, men trenger litt tid på å bli trygg. Så nå vurderer jeg å avlyse daten i kveld fordi jeg er livredd for å bli avvist, at det blir stille etter daten. 

Anonymkode: 749f7...898

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fokusere på om han liker deg?

Fokuser på om du liker han.

Og ikke kontakt han etter daten, la han kontakte deg.

Anonymkode: db114...f94

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Disse 6 mennene har nok også fått «neitakk» mange ganger, husk på det :)

Skal man overleve dating må man tenke at det ikke handler om å avvise noen fordi de er verdens kjipeste - men man bare har ikke kjemi nok til langvarig forhold.

Eller, de merker du er ute etter noe seriøst og de kanskje bare vil ha seg noe kjapt. 

De hadde jo ikke takket ja til date om du var kjip. 

Anonymkode: ac5c8...e6b

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er merkelig å forvente å treffe den rette innen å ha møtt 6 menn. Eller 20- 30 for den saks skyld. De fleste passer ikke sammen, og det er naturlig. 

Menn liker vennlig, smilende kvinner som stiller litt spørsmål om dem, og lar dem få skinne litt når de svarer. Å lytte godt og aktivt altså. Samtidig bør det være et hint av sexyness, så lurt å være trygg og komfortabel i egen kropp og selv føle deg litt fin. 

Anonymkode: 24e2e...d03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dame på 30+ og har blitt avvist av 6 menn på Tinder. Jeg har bare datet disse 6 siden jeg ble singel for to år siden. Nå er jeg redd det skal skje igjen. Etter datene blir det stille, og det er jeg som sender melding og skriver at jeg gjerne vil møte de igjen. Så blir jeg avvist uten at de forteller hvorfor. Det eneste svaret har vært at de må finne ut hva de søker, må tenke på om det kan bli noe mer osv. jeg ønsker så sterkt å avslutte det kjipe singellivet, men hvordan kommer jeg videre? Andre sier jeg er pen, jeg er feminin og «petit», trener fast. Vet ikke hva som er galt. Kanskje jeg virker litt sjenert, men trenger litt tid på å bli trygg. Så nå vurderer jeg å avlyse daten i kveld fordi jeg er livredd for å bli avvist, at det blir stille etter daten. 

Det høres ut som en god ide. Det virker ikke som Tinder er stedet for deg. Det er ikke bærekraftig å fortsette med en taktikk som gjør vondt i selvfølelsen. 

Jeg tror du skal se om du finner en annen scene der du kan møte mennesker å bli kjent med i Real Life.

Vi kan kritisere ghosting opp ned og i mente, men steder som Tinder fremprovoserer det. Det blir den enkle veien ut for mennesker som aldri får noen tilknytning og er selvsentrerte i opplevelsen. 

Tinder er  posørenes marked; man må ha en form for tilstedeværelse og engasjement rundt dating som spill for å kunne plukke ut riktig person. Det spiller ikke pent med mennesker som trenger tid til å kjenne på følelsene sine og bli trygg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Chattet dere lenge? Hvis dere har chattet en stund, og du fremstår veldig pratsom der, men er helt motsatt i virkeligheten, så kan jeg skjønne at de blir skuffet. 

Ligner du på bildet ditt? 

Anonymkode: 89a2e...e34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Chattet dere lenge? Hvis dere har chattet en stund, og du fremstår veldig pratsom der, men er helt motsatt i virkeligheten, så kan jeg skjønne at de blir skuffet. 

Ligner du på bildet ditt? 

Anonymkode: 89a2e...e34

Jeg prater normalt på datene og stiller flere spørsmål. Ja, alle bildene mine er fra 2023. Har også i helfigur. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt filter på bildene. Bruker kun øyesminke og har fin hud. 

Skrevet

Det å bli avvist gang på gang suger, men 6 ganger er ikke så mye. Jeg vet det gjør bare så sykt vondt og dørstokkmila blir bare lengre og lengre for hver gang, men dessverre så er det bare slik det kan være. For din del så håper jeg at du ikke avlyser og at alt går bra ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør du de på forhånd hva de søker og har avklart at de faktisk er seriøse og klar for et forhold? Virker som du ikke har avklart dette og da blir det mye bortkastet dating med menn som ikke ønsker noe seriøst 

Anonymkode: 234c0...602

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere på daten? 

Lurt å gjøre noe hvor man har sjans å få frem det beste i seg selv. Er man sjenert, så funker kanskje ikke middagsdate på restaurant. Men kanskje tur eller en aktivitet. Da kan man snakke om det man ser, gjør osv. 

Anonymkode: b508b...ed6

Skrevet (endret)

Jeg prater normalt på datene og stiller flere spørsmål. Ja, alle bildene mine er fra 2023. Har også i helfigur. 

Aldri brukt filter på bildene. Bruker kun øyesminke og har fin hud. 

Er det ikke match, så er det ikke match. Selvsagt er det folkeskikk å si i etterkant om man vil fortsette kontakt eller ikke.

Synes absolutt ikke at du skal avlyse. Hvis du avlyster treffer du i hvert fall ingen, og dine negative tanker blir en selvoppfyllende profeti. Så har dere avtalt og du egentlig vil treffe ham, da gjennomfører du.

(en sånn profil som du beskriver sveiper jeg glatt til høyre på Tinder, særlig hvis den også har litt tekst som appelerer)

Endret av sjonkelrolf
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg gikk på daten selv om jeg hadde lyst til å avlyse. Det ble stille igjen som var det jeg trodde. Han har ikke slettet matchen ennå. Jeg har vel ikke den rette energien til å date nå, men tenkte det hadde vært lavmål av meg å trekke meg 1,5 til 2 timer før daten. 😔 Denne mannen er 12 år eldre enn meg.

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her. Jeg gikk på daten selv om jeg hadde lyst til å avlyse. Det ble stille igjen som var det jeg trodde. Han har ikke slettet matchen ennå. Jeg har vel ikke den rette energien til å date nå, men tenkte det hadde vært lavmål av meg å trekke meg 1,5 til 2 timer før daten. 😔 Denne mannen er 12 år eldre enn meg.

TS 

Hva mener du stille igjen? Har du sendt han noe etter daten som han har ignorert? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du stille igjen? Har du sendt han noe etter daten som han har ignorert? 

Har ikke sendt melding. Men han har ikke sendt noe etter daten. Han ga meg ikke en klem da vi dro, noe som jeg oppfatter som et dårlig tegn. 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor fokusere på om han liker deg?

Fokuser på om du liker han.

Og ikke kontakt han etter daten, la han kontakte deg.

Anonymkode: db114...f94

Dette!!! Aldri ta kontakt først etter en date. Det fikser mannfolka fint selv om de ønsker det☺️Prøv å fokuser på deg selv/andre ting etter den daten du var på idag! Shop litt på nett, se på film, ikke vent på en melding og heller ikke send en.

❤️

Anonymkode: 91636...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan følte du stemningen var på selve daten da? Det er ikke alle som er naturlige «klemmere», deriblant meg selv, så det behøver ikke bety noe😊

Anonymkode: 54a46...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke sendt melding. Men han har ikke sendt noe etter daten. Han ga meg ikke en klem da vi dro, noe som jeg oppfatter som et dårlig tegn. 

TS 

Men var ikke daten ikveld? Jeg har aldri vært på date før, så vet ikke "reglene", men er det ikke litt tidlig å tenke at det ikke gikk bra basert på at han ikke har sakt noe? 

Hva syns du om han? Var daten hyggelig? 

AnonymBruker
Skrevet

Når man leser innleggene i dette underforumet her på Kvinneguiden, som med god margin er forumets mentale uriopost, med snakk om alphamenn, sigmamenn, incels, røde flagg, dealbreakere og en haug med engelske uttrykk, ser man tydelig at dagens datingverden virkelig ikke er et sunt sted, og følgelig er det også forståelig at man ikke finner ærlige mennesker på et sted som Tinder, der folk gjemmer seg bak et utall masker og lever i en alternativ, overfladisk virkelighet foran en skjerm.

Så jeg støtter Druid fullt ut her: Det virker ikke som Tinder er stedet for deg.

Selv er jeg singel, men skulle jeg forsøke å finne en partner, ville jeg sett etter i den virkelige, analoge verden - aldri på Tinder eller andre apper; når jeg ser hva dette gjør med folks psykiske helse, er det ikke mye som må til for å innse at dette har null sammenheng med medmenneskelighet og kjærlighet, bare en måte å tjene penger på for eierne.

Livet før i tiden hadde kanskje ikke 5000 partnere å by på som man kunne sveipe med fingeren, men det er mange fordeler med den analoge måten å bli kjent med mennesker på fremfor fancy apper og et virtuelt luftslott:

Anonymkode: 6956d...a08

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (6 minutter siden):

Men var ikke daten ikveld? Jeg har aldri vært på date før, så vet ikke "reglene", men er det ikke litt tidlig å tenke at det ikke gikk bra basert på at han ikke har sakt noe? 

Hva syns du om han? Var daten hyggelig? 

Jeg har hørt at mannen tar kontakt fort hvis han er interessert. Jo, den var hyggelig. Men jeg følte på at det var litt kleint at jeg ikke har mange interesser. Han virket så vellykket og bereist, men jeg har vært lite i utlandet. Føler jeg ikke er «bra nok» sånn sett og at man må ha så mange interesser for å date. Det er sånn jeg føler det. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...