AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Hvorfor er det så vanskelig for noen mennesker? For min del er det min mann som nekter å gå, enda vi virkelig trenger det. Ja jeg burde bare spørre han, men det er ikke noe svar å få. Er det noen som har kjennskap til hvorfor noen personer pent nekter å oppsøke hjelp? Anonymkode: 64e55...055
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Fordi de ikke vil eller ikke kan løse problemene. Anonymkode: efee5...96d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 At han ikke vil det er det eneste du trenger å vite. Hvorfor spiller ingen rolle. Han er ikke verdt å fortsette forholdet med. Anonymkode: d0498...322 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Eksmannen min sa bare at det hadde ekskone nr. 1 prøvd å få han med på og det hadde han ikke noe tro på, så det ville han ikke. Jeg sa "javel" og 2 mnd etter hadde jeg flyttet ut. Så for han var det at han ikke hadde noen tro på at andre mennesker skulle kunne si noe som ville hjelpe oss å kommunisere bedre. Anonymkode: c407e...0fb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Fordi en tilfeldig person ikke kan hjelpe oss noe bedre enn vi selv kan. Særlig ikke en som får mer betalt jo lenger tid problemet tar å løse. Anonymkode: c8322...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Fordi vi ikke ønsker å utlevere våre tanker, følelser og problemer til utenforstående. Fordi vi er redd for at mer talefør partner vil dominere samtalen og få terapeuten på sin side. Anonymkode: 7da3b...af2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Fordi jeg ikke tror at et forhold er liv laga når man må ha inn 3.person for å oversette hva man sier til hverandre. Fordi jeg heller vil finne noen som tilfører livet mitt noe positivt, eller være alene, fremfor å bruke masse tid og energi på å holde ett forhold, på overtid, opp med krykker. Jeg anser rett og slett forholdet som over når ting har kjørt seg så fast at man må dra andre inn i rotet. Anonymkode: 4d2ae...897 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Mannen min har faktisk foreslått å gå til terapi forebyggende. Vi har det helt utmerket. Men han hadde lest en artikkel om hvor positivt det kan være å fortsette med å jobbe med å snakke godt sammen når faktisk alt er godt. Vi har ikke fått ut fingeren ennå. Men jeg ser egentlig litt på det som å lage en ektepakt i fredstid (selv om det føltes helt absurd), i stedet for å måtte komme til enighet om husdyr, eiendeler og bolig når man er på en helt annen plass i forholdet. Jeg vet jeg er god på å kreve rommet da jeg har en jobb som krever det. Nå når jeg er ekstremt glad i mannen gir jeg han mye plass, men kan se for meg at jeg kan bli ganske dominerende i en situasjon der jeg ikke har noe til overs for han lenger. Så den som nevnte over at det at den ene vil dominere er en grunn til å ikke gå, så tenker jeg heller at da har det gått for langt allerede. Så den kommentaren ga meg lyst til å få ut fingeren og bestille en time. Anonymkode: 9e73a...06c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fordi jeg ikke tror at et forhold er liv laga når man må ha inn 3.person for å oversette hva man sier til hverandre. Fordi jeg heller vil finne noen som tilfører livet mitt noe positivt, eller være alene, fremfor å bruke masse tid og energi på å holde ett forhold, på overtid, opp med krykker. Jeg anser rett og slett forholdet som over når ting har kjørt seg så fast at man må dra andre inn i rotet. Anonymkode: 4d2ae...897 Enig dette! Jeg holdt på sånn i et par tre år selv. Desperat etter å reparare forholdet, prøve å få han med i parterapi, prøve å være parterapeuten selv. Burde bare ha slått opp med en gang. Forholdet er over når det har gått så langt at man føler man ønsker parterapi Anonymkode: d0498...322
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 Eksen min nektet fordi han regnet med å få all skylda. Det var hans skyld så skjønner det 😄 Anonymkode: a3039...50a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi vi ikke ønsker å utlevere våre tanker, følelser og problemer til utenforstående. Fordi vi er redd for at mer talefør partner vil dominere samtalen og få terapeuten på sin side. Anonymkode: 7da3b...af2 Alltså du driver maktkamp? Anonymkode: bfe60...70a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg ikke tror at et forhold er liv laga når man må ha inn 3.person for å oversette hva man sier til hverandre. Fordi jeg heller vil finne noen som tilfører livet mitt noe positivt, eller være alene, fremfor å bruke masse tid og energi på å holde ett forhold, på overtid, opp med krykker. Jeg anser rett og slett forholdet som over når ting har kjørt seg så fast at man må dra andre inn i rotet. Anonymkode: 4d2ae...897 Akkurat dette tenker jeg og. Pluss av en parterapeut kun vil tjene penger. De driter i oss som par. Anonymkode: e359c...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå