AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Dps.. ? står merket i gult åsså står det «vurdert». Har ikke hørt noe mere det er nå noen dager siden den ble vurdert av dem.. hvor lenge etter får man svar? Anonymkode: a11f2...07b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Bare lurer om jeg får time og eventuelt når det blir siden det står jo ikke «avslått» heller.. Anonymkode: a11f2...07b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Det betyr det det står. Søknaden er vurdert. Og det tar selvsagt mer enn et par dager før du får endelig svar. Anonymkode: 28f1e...95d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare lurer om jeg får time og eventuelt når det blir siden det står jo ikke «avslått» heller.. Anonymkode: a11f2...07b Det står vurdert så det kan likså godt bety avslag som det kan betyr at du vil bli tilbydd behandling Anonymkode: 28f1e...95d 1
NinaLisa Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Hos meg tok det 4-5 dager før det ble grønt å jeg fikk tildelt time.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det står vurdert så det kan likså godt bety avslag som det kan betyr at du vil bli tilbydd behandling Anonymkode: 28f1e...95d Ja okei. Fikk ikke tildelt time inne på helse Norge så ble litt i tvil om jeg får. De har en oversikt der som beskriver alle statusene og status «vurdert» står som at man blir tildelt time.. men det finnes og «avslått» som de kan skrive under henvisningen.. er derfor jeg spør om noen har erfaring med svar på henvisninger på Helse-Norge .. ikke hva «vurdert» betyr 😅 Anonymkode: a11f2...07b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det betyr det det står. Søknaden er vurdert. Og det tar selvsagt mer enn et par dager før du får endelig svar. Anonymkode: 28f1e...95d Ok endelig svar på hva? Grunnen til at jeg spør er fordi det finnes flere svar man kan få på henvisningen, bla avslått .. Men jeg syns d var rart jeg ikke bare kan få en time tildelt eller en sms. Skulle få det i følge legen. Men mulig de bruker noen dager /uker på å tildele time. Skulle gjerne likt å vite åssen det funker . Har du fått henv men noe type likt svar? Hvor fort fikk du time? I post eller på nett? Anonymkode: a11f2...07b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ok endelig svar på hva? Grunnen til at jeg spør er fordi det finnes flere svar man kan få på henvisningen, bla avslått .. Men jeg syns d var rart jeg ikke bare kan få en time tildelt eller en sms. Skulle få det i følge legen. Men mulig de bruker noen dager /uker på å tildele time. Skulle gjerne likt å vite åssen det funker . Har du fått henv men noe type likt svar? Hvor fort fikk du time? I post eller på nett? Anonymkode: a11f2...07b Vet ikke hvordan det ser ut på Helsenorge, men jeg jobber med å sette opp timer. Når henvisninga er vurdert, går oppgaven videre til sekretær el.l. Det er personer som setter opp timene, det går ikke automatisk straks henvisninga er vurdert, så når du får svar kommer an på en hel masse ting. Hvis den ble vurdert sent på fredag har det gjerne ikke vært noen på jobb før i dag, f.eks. Etter regelen skal du få svar innen 10 virkedager, men det er ikke lett å få til. Praksis varierer også veldig så det beste svaret får du om du ringer dit du er henvist. Vi sender brev på Helsenorge til pasienter som har vært innlogga der de siste 6 månedene, ellers går brevet i posten. Men det varierer også mellom helseforetakene. Anonymkode: fcd0e...87c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ok endelig svar på hva? Grunnen til at jeg spør er fordi det finnes flere svar man kan få på henvisningen, bla avslått .. Men jeg syns d var rart jeg ikke bare kan få en time tildelt eller en sms. Skulle få det i følge legen. Men mulig de bruker noen dager /uker på å tildele time. Skulle gjerne likt å vite åssen det funker . Har du fått henv men noe type likt svar? Hvor fort fikk du time? I post eller på nett? Anonymkode: a11f2...07b Når de godkjenner henvisningen så får du først og fremst brev i posten og på Helse-Norge, hvor det står grunnlag for godkjenning og når timen er. Du får nok samme type brev ved avslag med grunnlag, har ikke opplevd før. Når det er sagt så er det lange køer og ventelister på DPS, så kan ta tid. Anonymkode: a2699...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå