AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #21 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): å straffe individer som har sett det nødvendig å betale betraktelige summer for å få oppleve nærhet og intimitet, ser jeg lite poeng i. Du er altså fullt klar over at:"prostituerte er en yrkesgruppe svært utsatt for menneskehandel og tvang" så da forstår du vel at de som utnytter seg av disse kroppene begår overgrep? Overgrep skal naturligvis straffes. Straffen i Norge er altfor lav, en bot eller ved flere ganger noen måneder i fengsel. I andre land med samme sexkjøpslov som vi har har de begynt å dømme kjøp av sex som uaktsomt overgrep og den strafferammen bør vi også bruke her. Sitat Jeg vet at prostitusjon er et sårt punkt for mange, men inntil kvinner blir mindre kresne i valget av partner vil det være en realitet. Det du gjør er å forsvare overgrep. Ja det er ekstremt. Du kunne like gjerne sagt at samfunnet måtte forstå overfallsvoldtektsmenn fordi kvinner er jo så kresne så de ikke får sex ellers. Du skjønner hvor syke tanker og holdninger du har? Så hva er løsningen? I Norge henter om lag 1/5 av den arbeidende befolkningen, nesten én million mennesker, lønningen fra det offentlige. Vi ligger på verdenstoppen i både offentlig sysselsetting og menge skatt betalt, og de ansatt innen det offentlige, i overkant av 70%, kvinner. Sitat Sex er i dag, sett vekk ifra risikoen for kjønnssykdommer, (som og har mye mindre konsekvenser enn tidligere) en fullstendig risikofri og meningsløs aktivitet. Hvis sex er en meningsløs aktivitet så er det ingen som behøver sex. Du motargumenterer her ditt første argument om at sex er et behov på lik linje med mat og vann. Det er det ikke. Sitat Er det da så utenkelig å foreslå at de som livnærer seg av skattekassen, gir litt nærhet tilbake til felleskapet? Dette kan også være et slags grunnlag for å motta trygd. Ikke tenk på dette som prostitusjon, men mer som en slags seksualtetapi/sexsøkerkurs for de som har falt utenfor. Hva med et statstyrt slags datingtjeneste? Som matsjer sammen samtlige av de historisk mange single, på vitenskapelig grunnlag? Dette vil nok og bidra til å herde våre svake fødselsrate. Hva med et simpelt skattelette for de sexløse? Dette virker mer enn rettferdig, i og med at enslige dør tidligere enn de i par, og hvorfor skal man bidra i lik grad til et samfunn hvor en ikke behandles i lik grad? Hvor en er ute av stand til å anskaffe det fundamentale som gjør livet verdt å leve? Jeg bare spør. Jeg har egentlig ikke ord for hvor fjerne og ubegripelig forslagene dine er. Skattelette til enslige menn og sexkunder? Tvungen matchmaking for at menn skal få sex og kvinnen må bli med på det? At trygda og uføre må gi tilbake til "fellesskapet" ved å prostituere seg? Du ignorerer jo totalt hvor vesentlig rolle frivillighet skal ha i sex! Det er direkte psykopatisk og kvalmt! Sitat Det er åpenbart at dette sosialdemokratiske landet som topper alt av statistikk for likestilling og lykke, framdeles har litt rom for forbedring, om vi skal fortsette å være på topp, og alt av forslag og innspill er velkommen. Anonymkode: ffd3e...c19 Hva er likestilling med at menn kjøper kvinners kropper? At menn ser på kvinners kropper som et objekt og en handelsvare som eksisterer for menns utnyttelse er et likestillingsproblem. Forskning viser at 8 av 10 prostituerte får PTSD av å selge sex. Så hvordan kan du innbille deg at å presse flere kvinner til å selge sex vil øke lykken? Er det kun menn som eksisterer i din verden mens kvinner ikke er mennesker men objekter? Tydeligvis.. INGEN behøver sex for å ha det bra eller leve trygt. Millioner av personer lever lykkelige liv uten sex og sånn har det vært i tusenvis av år. Å begynne å proklamere for prostitusjon skaper dårligere og farlige liv for kvinnene, og tilrettelegger for at flere menn slipper unna med overgrep. Et sånt samfunn er det ingen som vil ha utenom overgriperne selv. Fy faen så mye sykt som foregår oppi hodet på enkelte menn som tror de kan misbruke kvinner som de vil og prøver å presentere og rettferdiggjøre det med svada om sosialdemokrati og likestilling 🤮 Anonymkode: 50bd8...8dd 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #22 Skrevet 2. mai 2023 Somarfugelen skrev (3 timer siden): Nei, men det er ofte det nærmeste mange kommer, og det er viktig å huske på at det finnes plenty av prostituerte som gjør dette helt frivillig og for (stor) økonomisk gevinst. Det er løgn. Omfattende forskning fra ni land inkludert sammenlignbare land som Tyskland og Frankrike (og altså ikke bare U-land) viser at 9 av 10 prostituerte ville sluttet på dagen om de kunne. Forskning blandt helt vanlige eskorter i Sverige viser det samme. Det er over 35 millioner kvinner i prostitusjon som er utsatt for menneskehandel og tvang. I tillegg er det millioner uten bakmenn som er i prostitusjon pga økonomisk tvang eller psykisk tvang. Sexsalg som selvskade er et like reellt problem for kvinner med personlighetsforstyrrelser, traumer og psykiske problemer som kriminalitet og rus som selvskade for menn. Dette gjelder majoriteten. Ingen psykisk oppegående, 100% friske kvinner med god nok økonomi fra før velger å prostituere seg. Ingen. Ingen prostituerte våkner opp en dag å tenker at "Jeg har et flott liv, men nå vil jeg prøve ut hvordan det er å selge kroppen min til titalls menn hver dag/måned! Det kan være gøy!" Hvis du tenker på en eller annen privilegert sugarbabe så er de som regel groomet inn i det. Jeg var 12 første gang en mann tilbydde meg penger for seksuelle tjenester og det er desverre ikke uvanlig at barn og unge jenter presser grensene sine pga de ikke kan si nei til pengene når de ønsker seg lik jakke som de andre på skolen for å slippe å bli mobbet noe mer. De sugarbabene som ligger med en mann eller to i måneden for 20.000 per gang er virkelig ikke representative for prostituerte, og gjetter jeg rett så hadde du aldri betalt så mye for et ligg men ønsker prisene til traffickingofre som er tvunget til å ligge med 15 stk om dagen for å tjene nok til å leve på og gi bakmannen, så da blir det uansett ekstremt hyklersk av deg å prøve å trekke frem de bittebittebittebittebittelille mindretallet privilegerte prostituerte som har valgt det selv og ikke tar like stor skade av det. Det sagt så har langtidskonsekvensene for denne gruppen også vist seg å være lik den store sårbare og vanskeligstilte gruppen, altså at de utvikler PTSD, angst, depresjon, relasjonsproblemer og seksualproblemer etter noen år med kognitiv dissonans til det de driver med og symptomene ikke lenger kan skyves unna eller shoppes unna med en ny Louis Vuitton veske. Om prostitusjon hadde vært et lukrativt yrke hadde det ikke vært 99% vanskeligstilte fra fattige land og omstendigheter som drev med det. Da hadde bransjen vært dominert av rike elitekvinner, men det er det ikke, for prostitusjon er siste utvei i nød og ikke noe noen velger for å ha det gøy eller bli rik. Kilder: Talita, organisasjonen Inte Din Hora av og for eskorter, God Mårron Sverige, Rosa, Politiet, FN, UNESCO og menneskehandel ekspert og forfatter Simon Häggström Anonymkode: 50bd8...8dd 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #23 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er løgn. Omfattende forskning fra ni land inkludert sammenlignbare land som Tyskland og Frankrike (og altså ikke bare U-land) viser at 9 av 10 prostituerte ville sluttet på dagen om de kunne. Forskning blandt helt vanlige eskorter i Sverige viser det samme. Det er over 35 millioner kvinner i prostitusjon som er utsatt for menneskehandel og tvang. I tillegg er det millioner uten bakmenn som er i prostitusjon pga økonomisk tvang eller psykisk tvang. Sexsalg som selvskade er et like reellt problem for kvinner med personlighetsforstyrrelser, traumer og psykiske problemer som kriminalitet og rus som selvskade for menn. Dette gjelder majoriteten. Ingen psykisk oppegående, 100% friske kvinner med god nok økonomi fra før velger å prostituere seg. Ingen. Ingen prostituerte våkner opp en dag å tenker at "Jeg har et flott liv, men nå vil jeg prøve ut hvordan det er å selge kroppen min til titalls menn hver dag/måned! Det kan være gøy!" Hvis du tenker på en eller annen privilegert sugarbabe så er de som regel groomet inn i det. Jeg var 12 første gang en mann tilbydde meg penger for seksuelle tjenester og det er desverre ikke uvanlig at barn og unge jenter presser grensene sine pga de ikke kan si nei til pengene når de ønsker seg lik jakke som de andre på skolen for å slippe å bli mobbet noe mer. De sugarbabene som ligger med en mann eller to i måneden for 20.000 per gang er virkelig ikke representative for prostituerte, og gjetter jeg rett så hadde du aldri betalt så mye for et ligg men ønsker prisene til traffickingofre som er tvunget til å ligge med 15 stk om dagen for å tjene nok til å leve på og gi bakmannen, så da blir det uansett ekstremt hyklersk av deg å prøve å trekke frem de bittebittebittebittebittelille mindretallet privilegerte prostituerte som har valgt det selv og ikke tar like stor skade av det. Det sagt så har langtidskonsekvensene for denne gruppen også vist seg å være lik den store sårbare og vanskeligstilte gruppen, altså at de utvikler PTSD, angst, depresjon, relasjonsproblemer og seksualproblemer etter noen år med kognitiv dissonans til det de driver med og symptomene ikke lenger kan skyves unna eller shoppes unna med en ny Louis Vuitton veske. Om prostitusjon hadde vært et lukrativt yrke hadde det ikke vært 99% vanskeligstilte fra fattige land og omstendigheter som drev med det. Da hadde bransjen vært dominert av rike elitekvinner, men det er det ikke, for prostitusjon er siste utvei i nød og ikke noe noen velger for å ha det gøy eller bli rik. Kilder: Talita, organisasjonen Inte Din Hora av og for eskorter, God Mårron Sverige, Rosa, Politiet, FN, UNESCO og menneskehandel ekspert og forfatter Simon Häggström Anonymkode: 50bd8...8dd Skulle ønske noen hadde vært villige til å betale meg for sex 😕 Anonymkode: ffd3e...c19
Biloba Skrevet 2. mai 2023 #24 Skrevet 2. mai 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Et annet litt interessant moment er at vårt samfunn omfordeler svært store verdier fra menn til kvinner, og har en rekke tiltak for å "løfte" kvinner statusmessig Kan du utdype? Hva får jeg som kvinne, og hva slipper jeg av skatt osv som kvinne? Hvilke støtteordninger er det som følger kjønn og ikke helse/livssituasjon? 1
herzeleid Skrevet 2. mai 2023 #25 Skrevet 2. mai 2023 Biloba skrev (3 minutter siden): Kan du utdype? Hva får jeg som kvinne, og hva slipper jeg av skatt osv som kvinne? Nå handler det nok ikke så mye om "deg som kvinne" men omfordeling: Sitat Menn: 54.000 kroner i pluss fra fylte 25 år og resten av livet Kvinner: 99.000 kroner i minus fra fylte 25 år og resten av livet https://www.klikk.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331 Sitat Hvilke støtteordninger er det som følger kjønn og ikke helse/livssituasjon? Kvotering og "likestillingstiltak" går i stor grad ut på å løfte kvinner.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #26 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er en sånn person som godter deg over andres lidelser du ja? Blir en stund til du oppnår nirvana i hvert fall. Anonymkode: ffd3e...c19 At jeg lever godt med det betyr ikke at jeg godter meg over det. Det opptar meg ikke. Anonymkode: 4a61c...250 2
Maskinfører Skrevet 2. mai 2023 #27 Skrevet 2. mai 2023 Aldri hatt behov for sex det er noe jeg ser på i forbindelse med famile etablering ikke en hobby syssel da går det i jakt og fluefiske 🙂
Biloba Skrevet 2. mai 2023 #28 Skrevet 2. mai 2023 herzeleid skrev (10 minutter siden): Nå handler det nok ikke så mye om "deg som kvinne" men omfordeling: Kvotering og "likestillingstiltak" går i stor grad ut på å løfte kvinner. Jeg synes de tallene var lite matnyttige uten å gå nærmere inn på hva som legges til grunn. "Blant annet utgifter til barn", som da legges til barnets kvinnelige forelder og ikke barnets mannlige forelder. Beregnet de inn psykisk og fysisk sykdom og midlertidig eller varig uførhet hos kvinner som skyldes traumer og mishandling fra menn i kvinners regnskap eller i menns? Beregner de om kvinners deltidsarbeid i småbarnsfase har betydning for mannens inntjening og skattebetaling, eller om mannens relativt svakere innsats i totalen av drift av hus, hjem, og familie og utvidet familie med eldre/syke familiemedlemmer negativt påvirker kvinners inntjeningsevne? Karriereutsettende effekt av barnefødsler? Osv osv. 5 1
herzeleid Skrevet 2. mai 2023 #29 Skrevet 2. mai 2023 Biloba skrev (4 minutter siden): Jeg synes de tallene var lite matnyttige uten å gå nærmere inn på hva som legges til grunn. "Blant annet utgifter til barn", som da legges til barnets kvinnelige forelder og ikke barnets mannlige forelder. Beregnet de inn psykisk og fysisk sykdom og midlertidig eller varig uførhet hos kvinner som skyldes traumer og mishandling fra menn i kvinners regnskap eller i menns? Beregner de om kvinners deltidsarbeid i småbarnsfase har betydning for mannens inntjening og skattebetaling, eller om mannens relativt svakere innsats i totalen av drift av hus, hjem, og familie og utvidet familie med eldre/syke familiemedlemmer negativt påvirker kvinners inntjeningsevne? Karriereutsettende effekt av barnefødsler? Osv osv. Som du ser av artikkelen handler det angivelig mest om at kvinner bidrar mindre med inntekter, uten at det egentlig er så skrekkelig relevant for poenget.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #30 Skrevet 2. mai 2023 Jeg foreslår at du rett og slett bare prostituerer deg selv, dersom du synes at det er så greit at damer utsettes for dette. Det finnes garantert noen damer som aldri får sex og heller ikke kan regne med å finne seg partner i løpet av livet, som ville bitt på. Anonymkode: 8f4c2...3c5 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #31 Skrevet 2. mai 2023 herzeleid skrev (24 minutter siden): Som du ser av artikkelen handler det angivelig mest om at kvinner bidrar mindre med inntekter, uten at det egentlig er så skrekkelig relevant for poenget. Kvinner bidrar med mindre inntekter fordi kvinneyrker har lavere lønn og kvinner går oftere hjemme med barn. I tillegg er kvinner ofte uføre/sykmeldte, fordi det har vært forsket veldig mye mer på mannehelse enn kvinnehelse, så vi vet mye mindre om kvinnehelse, og det finnes dermed mindre behandling for typiske kvinnehelseproblemer. Anonymkode: 0a73f...81c 5
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 2. mai 2023 #32 Skrevet 2. mai 2023 Mener du at staten skal sørge for at du får tømt deg?😂😂😂
herzeleid Skrevet 2. mai 2023 #33 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner bidrar med mindre inntekter fordi kvinneyrker har lavere lønn og kvinner går oftere hjemme med barn. I tillegg er kvinner ofte uføre/sykmeldte, fordi det har vært forsket veldig mye mer på mannehelse enn kvinnehelse, så vi vet mye mindre om kvinnehelse, og det finnes dermed mindre behandling for typiske kvinnehelseproblemer. Anonymkode: 0a73f...81c At kvinner velger dårligere betalte (men tryggere) jobber og jobber mindre stemmer nok. Resten er nok mer diskutabelt, men igjen, hva er det du vil frem til?
sicario Skrevet 2. mai 2023 #34 Skrevet 2. mai 2023 Cecilie Sadberg skrev (1 time siden): Mener du at staten skal sørge for at du får tømt deg?😂😂😂 Greit at vi har en høy grad av statelig styring i Norge, men det får være grenser😂 2
sicario Skrevet 2. mai 2023 #35 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg foreslår at du rett og slett bare prostituerer deg selv, dersom du synes at det er så greit at damer utsettes for dette. Det finnes garantert noen damer som aldri får sex og heller ikke kan regne med å finne seg partner i løpet av livet, som ville bitt på. Anonymkode: 8f4c2...3c5 Tenker også at TS heller får prøve å prostituere seg. Finnes nok menn der ute som ville betalt for hans «tjenester». 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #36 Skrevet 2. mai 2023 Du vet at brorparten av horekunder i Norge ikke er de stakkars sexløse som sulter etter intimitet som du skriver om, men heller vanlige familiefedre og menn som har tilgang på andre måter, men som velger å kjøpe? Anonymkode: 96b5a...89e 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #37 Skrevet 2. mai 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Som du ser av artikkelen handler det angivelig mest om at kvinner bidrar mindre med inntekter, uten at det egentlig er så skrekkelig relevant for poenget. Det er selvfølgelig veldig relevant for diskusjonen at en del omsorgsarbeid ikke verdsettes i kroner? Hadde kvinners omsorgsarbeid blitt satt en verdi på så hadde fort regnestykket sett annerledes ut. Anonymkode: 96b5a...89e 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #38 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foreslår at du rett og slett bare prostituerer deg selv, dersom du synes at det er så greit at damer utsettes for dette. Anonymkode: 8f4c2...3c5 Enig. Ts kan selv stille alle hullene sine til disposisjon for menn som vil gjøre hva de vil med han og behandle han som de vil. Så kan han komme tilbake etter et par år å si hvor kult det er med prostitusjon og hvor viktig og flott det er for det norske samfunnet at de mennene har misbrukt han. Er ikke homo og tenner ikke på menn? Ingen unnskyldning! Kvinnelige eskorter tenner heller ikke på sine kunder så det blir praktisk talt det samme! Tanja Rahm tidligere prostituert forteller det samme som de fleste andre fra bransjen gjør: "Trodde du virkelig at jeg mentalt eller fysisk kunne bli tent i samleier med menn jeg ikke valgte selv? Å nei, du. Underlivet mitt brant. Av glidekrem og kondomer. Jeg hadde kun forakt for deg. Jeg vemmes over dere. Når du kjøper sex sier det veldig mye om deg, ditt menneskesyn og din seksualitet. At du er så middelmådig at du tror at seksualitet handler om å få utløsning i en fremmed skjede. Og når den ikke er innenfor rekkevidde, er den likevel ikke lenger vekk enn at du bare kan kjøre ned en tilfeldig gate, betale en fremmed kvinne, og tømme deg i et plasthylster i hennes kroppsåpning.Du nekter å se realitetene i øynene. Du innbiller deg at de du kjøper, ikke er en handelsvare. At de ikke er tvunget ut i prostitusjon. Kanskje tenker du bent frem at du gjør meg en tjeneste, at du gir meg et pusterom, ved å snakke om vær og vind og gi meg litt massasje før du penetrerer underlivet mitt. Men det var ikke en tjeneste." Les hele brevet Til deg som kjøper min kropp her https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/v5Vj/til-deg-som-kjoeper-sex-tanja-rahm Anonymkode: 50bd8...8dd 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #39 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Ts kan selv stille alle hullene sine til disposisjon for menn som vil gjøre hva de vil med han og behandle han som de vil. Så kan han komme tilbake etter et par år å si hvor kult det er med prostitusjon og hvor viktig og flott det er for det norske samfunnet at de mennene har misbrukt han. Er ikke homo og tenner ikke på menn? Ingen unnskyldning! Kvinnelige eskorter tenner heller ikke på sine kunder så det blir praktisk talt det samme! Tanja Rahm tidligere prostituert forteller det samme som de fleste andre fra bransjen gjør: "Trodde du virkelig at jeg mentalt eller fysisk kunne bli tent i samleier med menn jeg ikke valgte selv? Å nei, du. Underlivet mitt brant. Av glidekrem og kondomer. Jeg hadde kun forakt for deg. Jeg vemmes over dere. Når du kjøper sex sier det veldig mye om deg, ditt menneskesyn og din seksualitet. At du er så middelmådig at du tror at seksualitet handler om å få utløsning i en fremmed skjede. Og når den ikke er innenfor rekkevidde, er den likevel ikke lenger vekk enn at du bare kan kjøre ned en tilfeldig gate, betale en fremmed kvinne, og tømme deg i et plasthylster i hennes kroppsåpning. Du nekter å se realitetene i øynene. Du innbiller deg at de du kjøper, ikke er en handelsvare. At de ikke er tvunget ut i prostitusjon. Kanskje tenker du bent frem at du gjør meg en tjeneste, at du gir meg et pusterom, ved å snakke om vær og vind og gi meg litt massasje før du penetrerer underlivet mitt. Men det var ikke en tjeneste." Les hele brevet Til deg som kjøper min kropp her https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/v5Vj/til-deg-som-kjoeper-sex-tanja-rahm Anonymkode: 50bd8...8dd Jeg tror at den som kjøper sex ødelegger litt av menneskeligheten sin. Rett og slett. Anonymkode: 96b5a...89e 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #40 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror at den som kjøper sex ødelegger litt av menneskeligheten sin. Rett og slett. Anonymkode: 96b5a...89e Absolutt. Det er menn med nedsatt empati. Ødelegger både menneskeligheten sin og til offeret sitt. Selvom enkelte av de tror de er såkalt snille menn som ikke vil skade den prostituerte. De tror det bare er gærne kunder som slår og har syke fetisjer som er de slemme, og fraskriver seg dermed ansvar selv og setter seg selv i en slags Helgen rolle for å ikke være som dem. De vet at det de gjør er galt men de ser bare saken fra sitt eget perspektiv. De forstår ikke at de skader henne i det sekund de tar kontakt med henne og avtaler å penetrere kroppsåpningene hennes. Anonymkode: 50bd8...8dd 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå