AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har et veldig utfordrende sykdomsbilde, da jeg har ubehandlet lavt stoffskifte (Levaxin har ingen effekt, dessverre) og kronisk astma som krever at jeg jevnlig går på kortison. Kortison gir masse vann i kroppen, og hypothyreose har gitt meg utrolig lav forbrenning (ja da, målt hos spesialist). Jeg har BMI på rundt 27-28, og ønsker å gå ned i vekt. Blant annet fordi det meste av vekta sitter på magen, under brystene og på lårene, og gir meg en veldig stygg kroppsfasong. Som astmatiker med stoffskifteproblemer har jeg vansker med å trene hard/langvarig kardio. Jeg har nå begynt å veksle mellom løpe og gå, og øker løpeøktene gradvis. Det er tungt, vondt og kjedelig, men jeg merker at kondisen kanskje blir litt bedre etter hvert. Når det gjelder mat, så må jeg ned på ganske lavt inntak. Har ikke tid eller mulighet til å lage mat fra bunn til alle måltider, så det blir en del salat og lignende kalorifattige måltider. Mitt problem er at vekten sitter som støpt uansett hva jeg gjør (har hatt flere forsøk tidligere, max 1 kilo vektnedgang på 2-3 måneder dreper all motivasjon til å ha masse vondt i kroppen av trening og sulte seg). Så lenge stoffskiftesykdommen forblir ubehandlet, vil jeg ha problemer, men jeg ønsker virkelig å gå ned. Derfor har jeg begynt å trene regelmessig og spise masse grønnsaker. Noen som heier på meg? Anonymkode: af153...58a 1
Solanum tuberosum Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Jeg synes ikke en bmi på 27-28 høres så ille ut. Så er det sagt. Om du ikke har tid til å lage mat kan du spise noen egg. Kok, stek eller hiv de i en smoothie. Røykelaks og makrell i tomat er også enkelt. For du behøver ikke lage varm middag hver dag. Du kan også kjøpe deg proteinpulver å blande ut i grøt eller melk. Frukt og grønt klarer du ut med sier du, og det er jo kjempebra. Og så har jeg villet kuttet kjedelig trening. Det finnes hundrevis av aktiviteter så prøv å let etter den som du synes er morsom. Dette kommer til å gå kjempebra! Men du må være snillere med deg selv. Din bmi er ikke så aller verst. Spis flere proteiner for metthet. Og finn en aktivitet som ikke gjør vondt. Heia deg!!!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Heier på deg 🤩🤩. Tenker at det viktigste du gjør er å spise sunt til hvert måltid. Kommer cravingsen og tar deg, så spis et ekstra sunt måltid slik at du blir mett. Bedre enn å sprekke på godis. Heia, heia 😊😊 Anonymkode: 6fda2...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå