AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har et avstandsforhold med en mann. Han kommer til meg ca en gang i måneden og da er vi sammen rundt en uke. Dette er praktisk pga min og hans livssituasjon. Jeg har svært mye på gang i livet med 100% jobb, deltidsutdanning, ansvar for barn og to eiendommer jeg pusser opp alene. Vi har samsvarende interesser seksuelt og han sender en del seksuelle meldinger som jeg tidligere har besvart, men nå er livssituasjonen min såpass krevende med flere deadlines at jeg blir irritabel av å få sånne meldinger da jeg ikke er i en sånn modus i det hele tatt. Når han kommer på ferie til meg er livet mitt fortsatt krevende, men jeg setter det på vent for fritid med han. Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Det føles avvisende både å la være å svare og å skrive at jeg betaler regninger/er på jobb/universitetet. Det å få dirty-meldinger helt ut av det blå føles bare irriterende nå når jeg er så travel, men jeg kan jo ikke si det til han? Anonymkode: 924f6...83d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Klart du kan, men du må tenke litt over hvordan du sier det. Å si at det er irriterende, kommer i veien for regninger etc. er jo ikke spesielt sjarmerende. Å si at du setter mer pris på, og bedre klarer å ta imot, sånne tilnærmelser når du selv også har tid til det og er i humør til det er et mye penere budskap. Tenk over hvordan du legger det frem, så er jeg helt sikker på at du kan finne en skånsom måte å si det på, særlig hvis du også tar initiativ en sjelden gang i blant. Å si "Null seksuell kontakt utenom den uka du er her" kan kanskje bli litt for avvisende for ham, men kanskje det finnes en mellomting mellom det og "ut av det blå" som kan funke for deg? Anonymkode: fd00d...bc7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Klart du kan si det. "Du *kallenavn*, jeg digger å tekste dirty med deg, men innimellom passer det så dårlig når jeg er travel og har hodet på helt andre steder. Kanskje vi kan prøve å ta det *da og da* når jeg lettere er i humør til det?😘" Om han ikke tåler en sånn melding så tenker jeg at dere har andre utfordringer enn kun at han sexter når det ikke passer deg. Anonymkode: 375bf...fd3 2
BeLeven Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det å få dirty-meldinger helt ut av det blå føles bare irriterende nå når jeg er så travel, men jeg kan jo ikke si det til han? Jo, det kan du. Som man ville jeg satt pris på en sånn tilbakemelding.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har et avstandsforhold med en mann. Han kommer til meg ca en gang i måneden og da er vi sammen rundt en uke. Dette er praktisk pga min og hans livssituasjon. Jeg har svært mye på gang i livet med 100% jobb, deltidsutdanning, ansvar for barn og to eiendommer jeg pusser opp alene. Vi har samsvarende interesser seksuelt og han sender en del seksuelle meldinger som jeg tidligere har besvart, men nå er livssituasjonen min såpass krevende med flere deadlines at jeg blir irritabel av å få sånne meldinger da jeg ikke er i en sånn modus i det hele tatt. Når han kommer på ferie til meg er livet mitt fortsatt krevende, men jeg setter det på vent for fritid med han. Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Det føles avvisende både å la være å svare og å skrive at jeg betaler regninger/er på jobb/universitetet. Det å få dirty-meldinger helt ut av det blå føles bare irriterende nå når jeg er så travel, men jeg kan jo ikke si det til han? Anonymkode: 924f6...83d Hvorfor mener du at du ikke kan kommunisere åpent og ærlig til kjæresten din? Er dette noe du har tenkt i alle dine forhold - at du ikke kan kommunisere visse ting? Det er isåfall feil og det legger grunnlag for et dødfødt parforhold. I et godt, sunt og langvarig parforhold så er kommunikasjon nøkkelen. Kommunisere ens behov, følelser, tanker m.m - dette legger grunnlag for både tillit, imøtegåelse og forståelse. Uten disse tingene så fungerer ikke et forhold sørlig lenge, ihvertfall ikke godt. Jeg syntes du overdriver situasjonen når du mener at det eneste du kan skrive er «jeg betaler regninger». Det finnes mange måter å kommunisere behov og situasjoner, uten å virke fullstendig blåst. Ring han og ta en samtale med han, fortell hvor mye du har å gjøre for tiden - du ønsker ikke å være frekk, men akkurat nå så klarer du ikke forholde deg til slike meldinger. Hvis han reagerer negativt på at du kommuniserer dine behov, så finner du jo også fort ut av hvordan denne mannen er. Det er aldri for sent å lære noe nytt ☺️ Anonymkode: 4cb8b...f76
Bamseklemmer Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Klart du kan det.. finn deg heller en mann som behandler deg som en kvinne. Hilsen Bamsklemmer fra KG kan du skrive til han✔️ Dette er faktisk frustrerende, for jeg har opplevd det samme.. De opptar fritiden min av å treffe andre som trenger meg, for jeg forholder meg bare til en om gangen.. nesten på grensen til fritidsrøveri, eller kun for å ha meg på "beite"..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Å som jeg skjønner deg godt! Kan formelig kjenne følelsen av irritabilitet som popper opp inni meg av det du beskriver. Menn som ikkje forstår når det er på sin plass og ikke med sånne fremstøt, jeg tror mange menn rett og slett er for enkle! De klarer ikke å relatere til at mas om sex ikke passer midt oppi barnepass og jobbstress. Mitt råd er å vær tydelig og ærlig på en saklig og respektabel måte, du har ikke plass til sextalk i en travel hverdag. Alt til sin tid. Anonymkode: 47007...b70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå