Gå til innhold

Erfaringer Venlafaxin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 15.23):

Er i gang nå. Lite bivirkninger på meg. Noe som ligner på mild kvalme, og litt daff og trøtt. Har ikke kjent på økt angst, men jeg hadde en skikkelig ille periode de to forrige ukene, så kroppen min var allerede sonet litt ut og stengt av da jeg begynte på venlafaxin. Mageproblemer sliter jeg med fra før, så det har jeg heller ikke reagert på. Ingen svette. Kanskje jeg får lite bivirkninger fordi jeg er overvektig? 

Anonymkode: 05e49...65f

Hvordan går det med deg??

Anonymkode: 60598...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 12.36):

Hva vil det si, at det går på noradrenalin? 

Takk for tilbakemeldingen forresten!

Les deg opp på hvilke signalstoffer i hjernen medisinen påvirker. Det gir nye kunnskap og for meg var det betryggende å sette meg inn i det medisinske. Så forsto jeg bedre hvordan hjernen funket. 

Merket ikke bivirkninger før etter noen mnd. Ekstrem nattesvette b.la. Tror ikke bivirkningslisten viser reelle tall for alle jeg kjenner som har brukt den har hatt det. Men på skrivet som følger med påstås det at det er en av 20 e.l som får det.. Var verdt det da jeg var desperat. Mye rare drømmer men det var ok. Men nattesvetten påvirker søvnkvalitet og det er ikke bra for psyken. 

Ønsker deg alt godt og håper du blir bedre. 

Anonymkode: 60651...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 18.16):

Tusen takk dere! Da føles det litt bedre. Har ikke pleid å få bivirkninger tidligere, men det var da cipralex og zoloft, og har inntrykk av at de er litt "snillere"? Krysser fingrene for at jeg slipper billig unna. Ser flere har nevnt følelsen av støt i kroppen, merket dere noe til det? 

Elektriske lyn i hodet om jeg glemte å ta medisinen på riktig tidspunkt. Tror kanskje jeg var sensitiv for medisinen. En av grunnene til at jeg sluttet. Når en medisin får synapsene til å ta av så mye at man merker "støt"/lyn i hodet, da ble jeg skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 7.32):

umulig å få orgasme. 

Glemte at jeg og var skikkelig plaget med dette. En av to grunner til at jeg sluttet. Mistet totalt sexlyst. Men det har man sjelden fra før av om man er alvorlig deprimert så ikke sikkert du merker forskjell sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når følte dere at Venlafaxin ga sin fulle effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når følte dere at Venlafaxin ga sin fulle effekt?

3-4 uker etter at jeg hadde kommet opp i maksdose.

Anonymkode: 38b07...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei hun sier ikke så mye hvorfor.. bare at jeg har stått på det før med virkning.. 

går til psykolog som ikke har noe med medisinering og gjøre.. 

Ryddet for sitat av slettet innhold.  Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei hun sier ikke så mye hvorfor.. bare at jeg har stått på det før med virkning.. 

går til psykolog som ikke har noe med medisinering og gjøre.. 

Ville tatt det opp med psykolog slik denne kan ta det videre til psykiater. Eller du tar det opp med fastlege. Det høres jo ut som du ikke har ønsket virkning av en så liten dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville tatt det opp med psykolog slik denne kan ta det videre til psykiater. Eller du tar det opp med fastlege. Det høres jo ut som du ikke har ønsket virkning av en så liten dose.

nei det føles ikke sånn. Nå er jeg bare på uke 4 da. Men føler jeg går konstant rundt med uro å angst.. men dersom dosen øker, øker også bivirkningene da? Å gå rundt med følelsen av lavt blodsukker er jo grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nei det føles ikke sånn. Nå er jeg bare på uke 4 da. Men føler jeg går konstant rundt med uro å angst.. men dersom dosen øker, øker også bivirkningene da? Å gå rundt med følelsen av lavt blodsukker er jo grusomt..

Jeg opplevde ikke at bivirkningene ble verre. De forsvant etter et par måneder uansett. Det var veldig befriende å få riktig dose for meg slik at jeg fikk SNRI-effekten. Den fjernet så og si all angst og uro. Hadde sånne sommerfugler i magen hele tiden, svimmel og i konstant beredskapsmodus. Katastrofetanker og veldig nervøs.

Håper du finner noe som kan hjeloe deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de i mange år. Hadde veldig god og merkbar effekt mot mine problemer. Bivirkningene jeg fikk var nattesvette, men ikke hver natt, nedsatt sexlyst og det tok lang tid å komme viss jeg ikke gav opp underveis, munntørrhet og at det var ubehagelig å slutte med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg opplevde ikke at bivirkningene ble verre. De forsvant etter et par måneder uansett. Det var veldig befriende å få riktig dose for meg slik at jeg fikk SNRI-effekten. Den fjernet så og si all angst og uro. Hadde sånne sommerfugler i magen hele tiden, svimmel og i konstant beredskapsmodus. Katastrofetanker og veldig nervøs.

Håper du finner noe som kan hjeloe deg ❤️

Okei. Skal til legen idag, så skal høre hva hun sier! Klarer ikke dette stort lengre..

har du følelsen av lavt blodsukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei. Skal til legen idag, så skal høre hva hun sier! Klarer ikke dette stort lengre..

har du følelsen av lavt blodsukker?

Nei, det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Noen andre som kjenner på skjelving å indre uro samt sultfølelse på Venlafaxin?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noen andre som kjenner på skjelving å indre uro samt sultfølelse på Venlafaxin?

Helt vanlig og ufarlig bivirkning i starten med alle ssri/snri  :) 

Anonymkode: 3f400...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Helt vanlig og ufarlig bivirkning i starten med alle ssri/snri  :) 

Anonymkode: 3f400...843

Selv etter 5 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk helt ekstremt høy puls av Venlafaxin. Ble sendt til hjertelege pga. det. Var da på høyeste dose. Hadde ingen effekt på angsten min. Fikk beskjed om å slutte. Jeg vet at medisinen hjelper mange, men ville bare dele min erfaring også. 

Anonymkode: 95539...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk helt ekstremt høy puls av Venlafaxin. Ble sendt til hjertelege pga. det. Var da på høyeste dose. Hadde ingen effekt på angsten min. Fikk beskjed om å slutte. Jeg vet at medisinen hjelper mange, men ville bare dele min erfaring også. 

Anonymkode: 95539...3e1

Begynte du på noen andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...