AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Er 41 uker i dag og hadde trivselskontroll på sykehus. Alt så fint ut. Ved vaginalundersøkelsen sa hun at det føltes mykt men relativt umodent ut. Så gjorde hun noe som måtte ha vært stripping for det var så inni helv* vondt at jeg ropte som et ukontrollert dyr 😂 Så får vi se om det skjer noe nå da.. Noen som har erfaring med å bli strippet? Funket det? Tegn på at det har funket? Hvor lang tid etter? Æsj er så drittlei av å gå gravid nå at hjelp.. Anonymkode: 4bd7e...823 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Var vondt, hjalp ikke. Trøst deg med at babyen din har det greit. Håper du føder i kveld Anonymkode: ea79d...c4b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Ikke vondt her, men ubehagelig. Hjalp ikke. Sender fødestøv i din retning! Anonymkode: ac43c...003
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Var ubehagelig, men ikke kjempe vondt. Funket dessverre ikke for meg heller, så jeg måtte settes i gang. Lykke til ❤️ Anonymkode: eab3d...f64
Arkana Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Jeg ble strippet både i første og andre svangerskap og det hadde null effekt. Under første svangerskap merket jeg ingenting i etterkant, mens i andre hadde jeg jevne maserier en time eller to før det stoppet og ingenting mer skjedde. Selve strippingen synes jeg hverken var ubehagelig eller smertefull.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Ble strippet 3 ganger på overtid, hjalp ingenting🤷♀️ Anonymkode: c8426...61a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Ble strippet to ganger før det starta 😁 Anonymkode: 1b1e0...bb5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Ble strippet fire dager på overtid, kjente det begynte noe allerede etter det. Fem dager over var babyen ute Anonymkode: d1c85...33b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Ble strippet med førstemann på trivselskontrollen på overtid. Skjedde ingenting og fødsel ble igangsatt 12 dager over termin. Anonymkode: fad56...982
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Ble strippet på overtidskontroll. Hadde da hatt rier kanskje 12 timer, men ikke regelmessige. Hadde ca 4 cm åpning. Vannet gikk i cafeen på sykehuset 30 min etterpå, og baby var ute ca 5 timer etter det 😅 Anonymkode: b7847...a83
Exinferis Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 *Stryke stripping fra søkeordene brukt på google til evig tid* 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Exinferis skrev (45 minutter siden): *Stryke stripping fra søkeordene brukt på google til evig tid* Eh hæ Anonymkode: 4bd7e...823
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Vondt,funket ikke. Jeg var moden og hadde masse maserier. Til slutt fikk jeg klyx på sykehuset og noen timer etterpå var babyen ute. Anonymkode: 00b7e...655
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 11.32): Er 41 uker i dag og hadde trivselskontroll på sykehus. Alt så fint ut. Ved vaginalundersøkelsen sa hun at det føltes mykt men relativt umodent ut. Så gjorde hun noe som måtte ha vært stripping for det var så inni helv* vondt at jeg ropte som et ukontrollert dyr 😂 Så får vi se om det skjer noe nå da.. Noen som har erfaring med å bli strippet? Funket det? Tegn på at det har funket? Hvor lang tid etter? Æsj er så drittlei av å gå gravid nå at hjelp.. Anonymkode: 4bd7e...823 Fødte 3 dager etter stripping. Anonymkode: f6d87...905
Newgirll Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Jeg ble «strippa» da jeg ble undersøkt for mulig vannavgang onsdag formiddag, fødte natt til fredagen 😂
Sarha20 Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Jeg ble strippet og fødte dagen etter. Kan nok ha vært veldig tilfeldig da jeg var ganske moden og hadde 3 cm åpning, så mulig at stripping fikk fortgang på det (hadde ingen tegn til begynnende fødsel før strippingen), men vanskelig å si. Var ikke så deilig å bli strippet nei 😄
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har sterk motstand mot stripping, spesielt når kvinnen ikke ber om det selv. Det er så respektløst. I verste fall kan det utløse maserier og ubehag, og hadde følt det krenkende hvis det ble utfallet av noe jeg ikke bad om. Har lært at vaginalundersøkelse er ikke nødvendig før enten ballong eller fødsel er i gang. Kommer ikke til å la noen gjøre det på meg før den tid. Anonymkode: 3b024...464 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har sterk motstand mot stripping, spesielt når kvinnen ikke ber om det selv. Det er så respektløst. I verste fall kan det utløse maserier og ubehag, og hadde følt det krenkende hvis det ble utfallet av noe jeg ikke bad om. Har lært at vaginalundersøkelse er ikke nødvendig før enten ballong eller fødsel er i gang. Kommer ikke til å la noen gjøre det på meg før den tid. Anonymkode: 3b024...464 Ok, det var ikke spørsmålet. Jeg ble TILBYDT vaginalundersøkelsen med tøying/stripping og takket ja. Vær motstander så mye du vil selv, ingen tvinger deg. Anonymkode: 4bd7e...823
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ok, det var ikke spørsmålet. Jeg ble TILBYDT vaginalundersøkelsen med tøying/stripping og takket ja. Vær motstander så mye du vil selv, ingen tvinger deg. Anonymkode: 4bd7e...823 Næmmen.... For et høggete svar. Det kom ikke frem at du ble tilbudt det, det står kun at du trodde det var det hun gjorde, når det plutselig ble så vondt at du skrek. Prøvde bare å være støttende, da jeg har lest mange som ikke ble opplyst om at det ble gjort og opplevde det ugreit. Er ikke motstander så lenge kvinnen ber om det selv, eller sier ja, det skriver jeg jo. Jeg leser ikke mellom linjer eller det som ikke blir opplyst skjønner du, jeg er bare et menneske. Beklager så inderlig mye da. Men fint du opplevde det greit da. Anonymkode: 3b024...464 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ok, det var ikke spørsmålet. Jeg ble TILBYDT vaginalundersøkelsen med tøying/stripping og takket ja. Vær motstander så mye du vil selv, ingen tvinger deg. Anonymkode: 4bd7e...823 Men jøsses Anonymkode: 1266e...e9f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå