marihøna1 Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Jeg er en oppegående og grei dame, til tross for at jeg ikke makter jobben min som sykepleier. Det handler bla. om at jeg er dårlig til å takle stress, noe som jobben medfører. I fjor jobbet opp til 1 G i et bofelleskap. Det klarte jeg akkurat, men ikke noe mer. En annen ting : Det er snart et år siden det ble slutt med ex. Nå har jeg begynt å tenke litt på dating, men vet ikke om jeg tør. Ex`n var ikke av den snille typen. Redd for å ramle ut for den samme. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Nei, ikke nødvendigvis! Kan du ikke finne noen i din egen situasjon da? Mange uføre menn som vil ha forståelse for sykdommen din! Du kan nok få deg en skikkelig fin mann der f.eks. I tillegg har de ikke sjans på "vanlige" damer på grunn av status. Nei, for en ufør kvinne er det ikke et stort problem. Hadde du vært mann ville jeg sagt ja.... Anonymkode: 3f536...960 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Ville nok sett etter en likesinnet, ja. Anonymkode: 4de1d...239 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Venninna mi er ufør og dater mye 😊 Anonymkode: 44bbb...29b 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Jeg ble ufør i samme vaset som skilsmissen min, og da jeg etterhvert dristet meg ut på dating så opplevde jeg at noen syntes det var dealbreaker at jeg var ufør ja. Det gikk mest på økonomi, de ville ha en som kunne bidra mer der. Men jeg fant jo verdens beste kjæreste til slutt likevel da, som falt for meg som den jeg er. Så skru på sjarmen kvinne og ikke la noen nedgradere deg pga at du er ufør. Fokuser på dine gode sider så er det det de også vil se 😃 Anonymkode: 71b13...c45 13 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Kan ikke så mye om uføretrygd, men hvis du ikke kan jobbe som sykepleier pga stress, kan du ikke omskolere deg eller finne en annen jobb som ikke er så stressende? Dette er på ingen måte ment som noe angrep, lirer genuint Anonymkode: 576be...084 14 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Viktigst av alt er at du får bedre selvfølelse og innser at du er verdig en god mann. Selvom du er syk betyr det ikke at du ikke er bra nok. Så lenge du har det nedlatende synet på deg selv er desverre sjansen stor for at du skal havne borti en slem mann som din eks igjen Få gjerne hjelp av psykolog til å snu tankene om deg selv og lære deg å føle at du er bra nok og fortjener kun det beste! Anonymkode: cffca...a69 1 3
Topsi Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 For meg ville det vært avhengig av årsaken. Tror nok ikke jeg ville valgt en med psykiske problemer da jeg selv har slitt mye med det. Fysiske årsaker er en annen ting. Simpelthen for at det ikke skulle blitt for mye med to med psykiske utfordringer 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har overhodet ikke inntrykk av at uføretrygdede kvinner har problemer med å få mennene de vil ha. Det er bare å hoppe i det Anonymkode: 3870d...ef8 3 1
Gjest Inverto Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 Haha, så tilfeldig at du laget denne tråden etter at jeg lagde denne Som du kan se er det mange kommentarer som sier at personens karakter, oppførsel, moral, mål og meninger i livet er det viktigste. Jeg dømmer ikke arbeidsledige/uføre kvinner heller, så lenge de er gode og respektable mennesker med kvaliteter. Så lenge man er økonomisk ansvarlig, realistisk og omtenksom så skal det gå bra, spesielt hvis en kombinerer sin økonomi med en annens økonomi. Det viktgiste for meg er at partneren er en jeg kan dele livet med
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Sikkert lurt å se etter en i samme situajosn. Min erfaring er at det fungerer bedre med en som ikke setter jobb og karriere høyt, når du ikke har det... Anonymkode: 008cb...39b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Jeg er ufør og gir meg en god dag i folk som ikke godtar dette. De kan ryke og reise😊 Anonymkode: df6cc...ad6 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 Jeg har aldri vært i stand til å ta utdanning eller jobbe, men fikk meg en fantastisk flott, normal kjæreste i fjor. Det er mulig! Men jeg tror som en annen har nevnt at det er viktig å ikke ha dårlig selvfølelse pga sykdommen. Du må ikke tro at du er noe dårligere catch fordi du ikke kan jobbe. Fokuser på de positive sidene ved deg selv og vær innbydende, blid og positiv så tiltrekker du deg gode folk! Anonymkode: b0874...c9b 2 1
Krist1an Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 Er ufør en dealbraker for deg som kvinne, nei. Ønsker deg lykke til ❤️
trøndermann38 Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 Er ikke dealbreaker for meg, men kjenner flere som det er dealbreaker for 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, ikke nødvendigvis! Kan du ikke finne noen i din egen situasjon da? Mange uføre menn som vil ha forståelse for sykdommen din! Du kan nok få deg en skikkelig fin mann der f.eks. I tillegg har de ikke sjans på "vanlige" damer på grunn av status. Nei, for en ufør kvinne er det ikke et stort problem. Hadde du vært mann ville jeg sagt ja.... Anonymkode: 3f536...960 De har ikke sjans på vanlige damer? Leser du det du skriver og hvordan du kategoriserer mennesker? 🤪 Ts, det finnes genier og idioter i alle leire, en mann som ikke vil date fordi han hører ordet ufør, er ikke en mann som bryr seg om å bli kjent med noen oppriktig. Jeg har møtt mange mennesker, noen er ufør og andre ikke, de defineres ikke av sin uførhet og er vanlige folk med interesser, ting de liker og hater som andre. Man må gi det en sjans og bli kjent. Så hiv deg utpå, jeg er ufør og blir spurt på date i ett sett hele tiden. Og jeg er hverken superpen eller noe, om dere tror det, og mennene som ber meg er av alle typer, rike fattige dumme smarte 😚 vi er alle mennesker og det handler om å bli kjent. Anonymkode: 77400...d29 2 1
ruffen29 Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 Jeg vil si det kommer litt an på grunnen, og ikke minst hvordan personen tar det selv og opptrer. Hvis det er en kjekk mann som ikke har masse usikkerhet og mindreverdighetskomplekser, og eier utfordringene sine på en måte, så ville jeg vurdert det. Men ikke en som konstant synes synd på seg selv og blir usikker fordi han er ufør. Et pluss om han jobber noe på siden av uføren om det går. Selvtillit, personlighet og derav utstråling er så utrolig viktig for noe som skal være langvarig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 Jeg er faktisk misunnelig på et par her borte, hvor dama er ufør. Hun er slank og flott og trener for barna på håndballaget. Nå har hun startet opp med innebandy selv også. Skulle ønske jeg også hadde helse og overskudd til å se sånn ut, og til å ha så mange gode sosiale opplevelser. Mannen har også mye overskudd siden hun tar det aller meste på hjemmebane, han er både trener og i FAU. Tror han er kjempeglad for at hun er ufør og ikke i full jobb, for da måtte han ha gjort mye mer på hjemmebane, i tillegg til at hun da sikkert hadde vært like sliten, stressa og smålubben som oss andre 😆 Anonymkode: a016e...01f 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har overhodet ikke inntrykk av at uføretrygdede kvinner har problemer med å få mennene de vil ha. Det er bare å hoppe i det Anonymkode: 3870d...ef8 Tja både og. Undersøkelser viser at kvinner med funksjonsnedsettelser oftere enn andre blir utsatt for vold og overgrep av partner. Det er en veldig trist blanding av lavt selvbilde og avhengig av hjelp som gjør det vanskeligere for kvinner å komme seg ut av relasjonen når volden starter , og menn som ønsker en dame å kontrollere og ha makt over som spesifikk søker kvinner uten god økonomi og selvstendighet og legger inn innsats for å forføre og groome henne inn i et forhold. Det er en tabu realitet men som er viktig at blir belyst. Heldigvis betyr ikke det at kun misbrukende menn søker etter uføre kvinner, eller at gode og snille menn ikke vil ha uføre kvinner. Anonymkode: cffca...a69 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sikkert lurt å se etter en i samme situajosn. Anonymkode: 008cb...39b AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, ikke nødvendigvis! Kan du ikke finne noen i din egen situasjon da? Mange uføre menn som vil ha forståelse for sykdommen din! Anonymkode: 3f536...960 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville nok sett etter en likesinnet, ja. Anonymkode: 4de1d...239 Det er oppskriften på et destruktivt forhold med to hjemmeværende som går oppå hverandre, med hver sine plager og problemer, og når den ene er i form er ikke den andre og når den andre er det er ikke den ene det så de aldri får gjort noe normalt og hyggelig sammen. Sitat Min erfaring er at det fungerer bedre med en som ikke setter jobb og karriere høyt, når du ikke har det... Det er ikke min erfaring og inntrykk. De parene med en ufør som jeg kjenner til er motsatt. En hjemmeværende og en som setter jobb og karriere høyt. Rent økonomisk er også dette det beste for paret og husholdningen. De årene jeg var sykemeldt var det helt vesentlig for min trivsel og mulighet til å restituere at mannen min hadde sitt eget aktive liv både på jobb og etter jobb. Jeg var i behov av mye hvile og hadde ikke fått ivaretatt helsen min om han var mere hjemme. Det hadde gjort meg sykere. Å være syk er en 24/7 jobb Anonymkode: cffca...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå