Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger hjelp. Jeg hadde ifølge Flo appen eggløsning 15 april, og hadde ubeskyttet sex dagen etterpå. Jeg og samboer prøver ikke å bli gravid men vi er åpen for å bli gravide. Min syklus er som regel 33-34 dager, altså lang syklus. Nå er jeg på dag 35, og har enda ikke fått mens. Er litt småkvalm om morgenen og har hatt helt ekstremt søtsug i ca 2 uker nå. Jeg har testet meg med strimler i 3 dager, og alle er negativ. Ikke en svak strek engang. Noen ganger kjennes det ut som at det kommer noe i trusa, men det er ingenting. Tenkte å prøve meg med clearblue test i morgen tidlig, da jeg har hørt de er bedre enn strimler. Men er det vits? Hva tenker dere? Kan jeg være gravid? 

Hilsen noen med et lite håp❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du KAN være gravid. Det er ca 25% sjanse dersom du hadde sex rundt eggløsning. 

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (2 minutter siden):

Du KAN være gravid. Det er ca 25% sjanse dersom du hadde sex rundt eggløsning. 

Ja sist ble jeg gravid med en gang. Men høres det ut som at det er tilfellet liksom🙈

Skrevet
Blåorkide skrev (1 minutt siden):

Ja sist ble jeg gravid med en gang. Men høres det ut som at det er tilfellet liksom🙈

Ja, men typisk nok kommer mensen bare du tester nok :P

AnonymBruker
Skrevet

Gi det et par dager til, hvis den enda er negativ så kan du nok stole på det. Eggløsning er ikke alltid 2 uker etter forrige menstruasjon slik som appene ofte regner, men menstruasjon kommer alltid 2 uker etter eggløsning. Så du kan hatt eggløsning senere enn du tror. Og mtp at du var lengre syklus enn gjennomsnittet, kan du jo hatt det senere. Du får nok heller ikke symptomer samme dagen du har eggløsning, for det tar litt tid for egget å feste seg og befruktes før hormoner osv settes i gang. Men gi det litt tid til og test på nytt hvis ikke mensen har kommet ☺️ Om dere egentlig ønsker å bli gravide, kan jeg anbefale å begynne å bruke eggløsningsstrimler/temperaturmåle.

Anonymkode: 1b5c6...5df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåorkide skrev (15 minutter siden):

Hei! Jeg trenger hjelp. Jeg hadde ifølge Flo appen eggløsning 15 april, og hadde ubeskyttet sex dagen etterpå. Jeg og samboer prøver ikke å bli gravid men vi er åpen for å bli gravide. Min syklus er som regel 33-34 dager, altså lang syklus. Nå er jeg på dag 35, og har enda ikke fått mens. Er litt småkvalm om morgenen og har hatt helt ekstremt søtsug i ca 2 uker nå. Jeg har testet meg med strimler i 3 dager, og alle er negativ. Ikke en svak strek engang. Noen ganger kjennes det ut som at det kommer noe i trusa, men det er ingenting. Tenkte å prøve meg med clearblue test i morgen tidlig, da jeg har hørt de er bedre enn strimler. Men er det vits? Hva tenker dere? Kan jeg være gravid? 

Hilsen noen med et lite håp❤️

Er du kvinne, i fertil alder, og har hatt sex, så ja, da KAN du være gravid. Ingen kan gi deg et sikkert svar på dette. Du må ta en test.

Anonymkode: 85567...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vent noen dager..en app kan aldri gi deg 100 prosent når du vil få eggløsning 

Skrevet

Greia er at appen alltid har ligget på 33-34 dager, så syns det er så rart at jeg går over det nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...