Gå til innhold

Dere som ikke kan få flere barn pga sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, ble syk etter andremann. Jeg føler meg liksom ikke helt "ferdig med barn", og nå som yngste snart er 8 år så kjenner jeg litt på den at hun ikke er baby lenger. I det hele tatt. Jeg synes alderen 6-10 år er en fin alder. Nå går mine snart forbi dette og eldste er snart tenåring, jo...

Hva skal jeg finne på, da?! Når barna etter hvert ikke gidder å finne på noe :P ? Hele livet har jo dreid seg rundt disse små. Alle feriene har vi lagt opp etter hva som er moro for DEM (og oss). Jeg kommer til å slite big time når barna blir store.

Jeg kjenner liksom at okey, jeg vil ha en attpåkladd. MEN jeg kan ikke, for jeg går på medisiner som jeg da måtte kuttet ut og da hadde kroppen stilt seg på bakbeina. Kunne gått galt. Dessuten er babytiden heeelt forferdelig :) Savner definitivt ikke å ha baby (eller typ 0-2 år). Men det er så koselig med barn på mange måter. Det gir mye mer enn det tar, selv om det er helt forferdelig slitsomt i perioder. 

Det har liksom blitt livet vårt, å være foreldre. Vi er jo alltid foreldre, men barna blir mer og mer selvstendige, naturligvis. Og det er bra. Men jeg kan ikke bare gå og kjøpe meg en hund eller noe heller, for jeg er allergisk. Så blir sittende alene etter hvert, kan ikke drive med babyproduksjon til evig tid heller :P

flere i samme båt? 

Anonymkode: a3496...c94

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli fosterhjem :)

Anonymkode: 6f5e6...f7b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor mange barn man har vil man på ett eller annet tidspunkt oppleve at barna blir store, selvstendige og flytter ut og at man som forelder ikke lenger er en like viktig del av barnas liv. Selv om foreldrerollen i perioder er nesten altoppslukende er det viktig å ikke miste seg selv helt i den og bevare en selvstendig del og egne interesser. Selv om dere fikk en attpåklatt ville jo denne også bli stor og på et punkt må dere uansett lære å leve livet uten barn. Finn hobbyer og interesser, gjør flere ting sammen som par, gå på kurs eller lær noe nytt, gi mer i karrieren din, treff venner oftere.

Anonymkode: b3d53...02e

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da ha det like koselig med barna selvom de vokser til..? Min eldste gutt er 15 år og vi gjør masse koselig sammen. 😄

Anonymkode: 81b6b...8da

• Liker 1
Skrevet

Skaff dere katt eller hund ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Lev livet å nyt hverdagen. Få deg en hobby, møt venner. Mye man kan finne på. 

Anonymkode: 27118...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det ikke hadde vært så ok for attpåklatten å få ansvaret for at mor har mening i livet.. Dine barn har kanskje dårlig samvittighet for at de gjør naturlig og sunn løsrivelse fra deg også.... Tør de virkelig å leve sitt liv når du er så avhengig av dem?

Tror du bør jobbe med deg selv.. 

Anonymkode: 43d15...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...