Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #21 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg betaler 12 000 i året (IF) for en bil som var ny 2016, så det du betaler høres ut som ganske mye. Jeg er sikker på du kan få et bedre tilbud om du ringer dem. Jeg har ringt IF hver gang de har satt opp prisen og kranglet litt på det og har klart å holde prisen nede gjennom mange år. Anonymkode: a0c64...5e9 Ja, må gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #22 Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 time siden): 2014-modell. Betaler over 16 000 kroner i forsikring på den hvert år. Bilen er godt tatt vare på. Men er det vits i å betale SÅ MYE for en SÅ GAMMEL bil? Vi får mye for pengene om bilen blir ødelagt, men... Det går mye ut av lommeboka hver måned. Over 1300kr hver måned. Er ikke det litt drøyt? Hva synes dere? Da kjører du enten BMW. Mercedes eller Audi. De er dyre å forsikre, da de bilene står øverst på lista iht ulykke statistikken. Jeg betaler nå 600kr i mnd , full kasko og forsikring på alle motofeil. 2017 modell Suzuki. Anonymkode: 1992d...1bf
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #23 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kjører du enten BMW. Mercedes eller Audi. De er dyre å forsikre, da de bilene står øverst på lista iht ulykke statistikken. Jeg betaler nå 600kr i mnd , full kasko og forsikring på alle motofeil. 2017 modell Suzuki. Anonymkode: 1992d...1bf Nei, jeg kjører ingen av dem Men hadde billån da forsikringen ble tegnet, mulig det er årsaken til at det er så dyrt.
Leo Skrevet 2. mai 2023 #24 Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 time siden): Nei, jeg kjører ingen av dem Men hadde billån da forsikringen ble tegnet, mulig det er årsaken til at det er så dyrt. Hvis du bare har hatt den forsikringen du tegnet da du kjøpte bilen gående så er det årsaken til at det er så dyrt. Som et eksempel kan jeg nevne at selskapet som gir "gratis" forsikring den første måneden da jeg kjøpte ny "hundebil" her forleden skulle ha 23.000 kroner i året for å forsikre den etter den første måneden mens det selskapet jeg vanligvis bruker skulle ha 12.000 i året for den samme bilen. (Som er en BMW med forholdsvis stor motor). Jeg kjører forholdsvis lite og har full bonus. Hvis du undersøker med andre selskaper, og samler alle skadeforsikringene dine i ett selskap, så er jeg ganske sikker på at du kan spare noen tusenlapper. Forskjellen på full kasko og delkasko pleier å være relativt liten og hvis man ikke har penger på konto til å erstatte bilen ved totalskade (Det skal lite til i våre dager. Min forrige ble kondemnert etter at jeg ble rygget på i kanskje 5 km/t av en som forsiktig rygget ut fra egen innkjøring. Det viste seg at kanalen og A-stolpen var skadet av hengerfestet på bilen til han som rygget på meg. Det ble selvfølgelig erstattet av motpartens selskap, men det kunne like gjerne ha vært min skyld) og må låne penger for å kjøpe ny bil så lønner kasko seg lenger enn man kanskje skulle tro. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #25 Skrevet 2. mai 2023 Det jeg ser av bilister hver dag, så anbefaler jeg alle dere å ta fullkasko. Er jo livsfarlig når man lever i lulu-land og tror man er den eneste personen i veien. Anonymkode: 7c20f...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå