Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 #1 Del Skrevet 2. mai 2023 2014-modell. Betaler over 16 000 kroner i forsikring på den hvert år. Bilen er godt tatt vare på. Men er det vits i å betale SÅ MYE for en SÅ GAMMEL bil? Vi får mye for pengene om bilen blir ødelagt, men... Det går mye ut av lommeboka hver måned. Over 1300kr hver måned. Er ikke det litt drøyt? Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Del Skrevet 2. mai 2023 Det har noe med type bil, kjørelengde, bostedsadresse samt bonus. Jeg betaler 700 kr i måneden med en kjørelengde på 16 000 km. Anonymkode: fdcea...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 2. mai 2023 #3 Del Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (10 minutter siden): 2014-modell. Betaler over 16 000 kroner i forsikring på den hvert år. Bilen er godt tatt vare på. Men er det vits i å betale SÅ MYE for en SÅ GAMMEL bil? Vi får mye for pengene om bilen blir ødelagt, men... Det går mye ut av lommeboka hver måned. Over 1300kr hver måned. Er ikke det litt drøyt? Hva synes dere? Tullete hvis du ikke er en håpløs sjåfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 2. mai 2023 #4 Del Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (7 minutter siden): 2014-modell. Betaler over 16 000 kroner i forsikring på den hvert år. Bilen er godt tatt vare på. Men er det vits i å betale SÅ MYE for en SÅ GAMMEL bil? Vi får mye for pengene om bilen blir ødelagt, men... Det går mye ut av lommeboka hver måned. Over 1300kr hver måned. Er ikke det litt drøyt? Hva synes dere? Du betaler jo for bekvemmelighet. Kaskoforsikringer har ofte leiebildekning ved skade, samt at dere ved skade får et oppgjør som gjør det mulig å raskt reparere eller erstatte bilen. Hvis dere har pant i bilen så må dere jo også i de fleste tilfeller ha kasko. Rent praktisk går det jo ett sted en grense på når det ikke lenger lønner seg, ofte ved takstverdi på 100 000, hvor det etter dette begynner å synes lønnsomt å selv benytte kostnaden for kasko til å spare til reparasjoner og bytte. Dog, dette tilfellet kan jo så klart oppstå dagen etter du kutter kasko. Eller aldri. Det er der bekvemmeligheten ved kasko kommer inn. Spørsmålet er jo heller hvor godt rustet er dere til å på dagen reparere eller erstatte bilen, heller enn hvor mye penger som går ut hver måned. Forsikringer kan dog ofte gå ned i pris ved bytte av forsikringsselskap, har dere tatt en ringerunde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Del Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (12 minutter siden): 2014-modell. Betaler over 16 000 kroner i forsikring på den hvert år. Bilen er godt tatt vare på. Men er det vits i å betale SÅ MYE for en SÅ GAMMEL bil? Vi får mye for pengene om bilen blir ødelagt, men... Det går mye ut av lommeboka hver måned. Over 1300kr hver måned. Er ikke det litt drøyt? Hva synes dere? Det er mye penger for en såpass gammel bil. Men, hadde ventet med å gjøre noe til bilen bikker 10 år. Anonymkode: 5e016...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 2. mai 2023 Fjompen skrev (3 minutter siden): Du betaler jo for bekvemmelighet. Kaskoforsikringer har ofte leiebildekning ved skade, samt at dere ved skade får et oppgjør som gjør det mulig å raskt reparere eller erstatte bilen. Hvis dere har pant i bilen så må dere jo også i de fleste tilfeller ha kasko. Rent praktisk går det jo ett sted en grense på når det ikke lenger lønner seg, ofte ved takstverdi på 100 000, hvor det etter dette begynner å synes lønnsomt å selv benytte kostnaden for kasko til å spare til reparasjoner og bytte. Dog, dette tilfellet kan jo så klart oppstå dagen etter du kutter kasko. Eller aldri. Det er der bekvemmeligheten ved kasko kommer inn. Spørsmålet er jo heller hvor godt rustet er dere til å på dagen reparere eller erstatte bilen, heller enn hvor mye penger som går ut hver måned. Forsikringer kan dog ofte gå ned i pris ved bytte av forsikringsselskap, har dere tatt en ringerunde? Har ikke tatt en ringerunde. Føler det må gjøres, kjenner det virker litt bortkastet med så mye penger ut... Dessuten skal vi snart bytte bil Den er definitivt ikke verdt 100 000, tror den er verdt rundt 50 000 nå. Har kjørt en del kilometer. Men ja, vi betaler jo for bekvemmelighet. Det var jo ikke noe spørsmål da vi kjøpte bilen for da var den verdt en god del mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mye penger for en såpass gammel bil. Men, hadde ventet med å gjøre noe til bilen bikker 10 år. Anonymkode: 5e016...dfd Skal ikke ha den så lenge tror jeg. Selv om det er neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mai 2023 Automagisk skrev (5 minutter siden): Tullete hvis du ikke er en håpløs sjåfør. ja, hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 2. mai 2023 #9 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har noe med type bil, kjørelengde, bostedsadresse samt bonus. Jeg betaler 700 kr i måneden med en kjørelengde på 16 000 km. Anonymkode: fdcea...851 Jeg betaler som deg. Det er ca en hundrelapp over delkasko, som er et minimum i mine øyne. Jeg vurderer ikke å droppe kasko. Jeg måtte kondemnere en gammel bil for et par år siden, og oppgjøret var bedre enn jeg ba om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 2. mai 2023 #10 Del Skrevet 2. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (4 minutter siden): Har ikke tatt en ringerunde. Føler det må gjøres, kjenner det virker litt bortkastet med så mye penger ut... Dessuten skal vi snart bytte bil Den er definitivt ikke verdt 100 000, tror den er verdt rundt 50 000 nå. Har kjørt en del kilometer. Men ja, vi betaler jo for bekvemmelighet. Det var jo ikke noe spørsmål da vi kjøpte bilen for da var den verdt en god del mer. Jeg hadde nok ikke hatt kasko på en bil til den taksten, men så har jeg kapasitet til å erstatte en slik sum relativt raskt, og ikke daglig behov for bilen min. Et annet spørsmål er jo om det er like greit å bare beholde denne dekningen til dere skal bytte bil, spesielt om dere får redusert månedsbeløpet litt. Kanskje til og med deres eget forsikringsselskap er villig til å redusere prisen noe om de får kunnskap om at dere vil ringe litt rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 2. mai 2023 Fjompen skrev (3 minutter siden): Jeg hadde nok ikke hatt kasko på en bil til den taksten, men så har jeg kapasitet til å erstatte en slik sum relativt raskt, og ikke daglig behov for bilen min. Et annet spørsmål er jo om det er like greit å bare beholde denne dekningen til dere skal bytte bil, spesielt om dere får redusert månedsbeløpet litt. Kanskje til og med deres eget forsikringsselskap er villig til å redusere prisen noe om de får kunnskap om at dere vil ringe litt rundt? Her er det daglig behov for bilen. Mulig jeg tar helt feil om bilens verdi altså, men den har høy KM stand. Sjekket finn nå og der lå alle bilene av samme type ute til minst 120 000 kr. Men denne er GODT brukt. Og sølt i, etter å ha hatt umyndige passasjerer som er litt for glad i å søle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. mai 2023 #12 Del Skrevet 2. mai 2023 Det var da ekstremt dyrt. Hva slags bil er det? Hvilken bonus har du? Er du medlem av en fagforening? Er du medlem i Utdanningsforbundet starter du rett på 75% i If (mener jeg å huske). Er du siv.ing er Gjensidige med Tekna et sted du vil spare 5000 i året. Jeg betaler 6800 i året for en ny elbil, med fullkasko super med leiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 2. mai 2023 newman01 skrev (4 minutter siden): Det var da ekstremt dyrt. Hva slags bil er det? Hvilken bonus har du? Er du medlem av en fagforening? Er du medlem i Utdanningsforbundet starter du rett på 75% i If (mener jeg å huske). Er du siv.ing er Gjensidige med Tekna et sted du vil spare 5000 i året. Jeg betaler 6800 i året for en ny elbil, med fullkasko super med leiebil. Det er dieselbil. Husker ikke hvilken bonus jeg har, men er ikke medlem i noe som helst. Dette er forsikringen vi fikk da vi kjøpte bilen, det er merkets egne forsikring gjennom IF. Hadde Gjensidige tidligere på forrige bil og var fornøyd med dem, kunne sikkert sjekket det ut igjen.. Tror jeg tok en titt for et halvt år siden og så at vi hadde jo sååååå mye fint med i forsikringen, den dekker jo både det ene og det andre så det var veldig bekvemt å bare fortsette. Men så tenker jeg på alt det andre jeg kunne brukt pengene på. Og bilen er ikke ny lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Del Skrevet 2. mai 2023 Jeg har bare ansvar . Bilen er kanskje verdt 30 000 kr. Anonymkode: 1b01d...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #15 Del Skrevet 2. mai 2023 hva er bilens verdi? Er det en du kan gjenkjøpe uten problemer er kasko bortkastet, er det en du ikke kan gjenkj\øpe selv er det smart, har du lpn på bilen må du ha kasko.. Anonymkode: 858e6...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har bare ansvar . Bilen er kanskje verdt 30 000 kr. Anonymkode: 1b01d...6fa Ja, min er tydeligvis verdt 120 000. Tror det når jeg ser det, men det er det som står. Markedet bestemmer. Det er jo en god bil, men ja. Hadde jeg hatt bil til 30 000 hadde det ikke vært noe spørsmål. Fikk 6000 kr for forrige bil og da hadde jeg bare ansvarsforsikring på den for den var jo ikke verdt noe særlig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva er bilens verdi? Er det en du kan gjenkjøpe uten problemer er kasko bortkastet, er det en du ikke kan gjenkj\øpe selv er det smart, har du lpn på bilen må du ha kasko.. Anonymkode: 858e6...efb 110 000 - 120 000. Jeg kan ikke bare kjøpe den på nytt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. mai 2023 #18 Del Skrevet 2. mai 2023 2 minutter siden, Badebuksa2.0 said: så at vi hadde jo sååååå mye fint med i forsikringen, den dekker jo både det ene og det andre så det var veldig bekvemt å bare fortsette. De fleste forsikringer dekker det meste. På papiret i det minste. Ikke sikkert alt gjelder når du faktisk trenger å bruke det. Men om du har elbil eller dieselbil spiller i utgangspunktet ikke noen rolle, det er skadehistorikk på modellen og kostnader ved reparasjon. Elbiler er grisedyre å reparere, og blir kondemnert fortere enn man får sagt "ooops" i en rundkjøring. Du betaler antagelig dobbelt av hva du burde betalt. Sjekk med Bilforsikring – Finansportalen Fin statlig side for å sammenligne forsikringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Del Skrevet 2. mai 2023 Jeg betaler 12 000 i året (IF) for en bil som var ny 2016, så det du betaler høres ut som ganske mye. Jeg er sikker på du kan få et bedre tilbud om du ringer dem. Jeg har ringt IF hver gang de har satt opp prisen og kranglet litt på det og har klart å holde prisen nede gjennom mange år. Anonymkode: a0c64...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 2. mai 2023 newman01 skrev (2 minutter siden): De fleste forsikringer dekker det meste. På papiret i det minste. Ikke sikkert alt gjelder når du faktisk trenger å bruke det. Men om du har elbil eller dieselbil spiller i utgangspunktet ikke noen rolle, det er skadehistorikk på modellen og kostnader ved reparasjon. Elbiler er grisedyre å reparere, og blir kondemnert fortere enn man får sagt "ooops" i en rundkjøring. Du betaler antagelig dobbelt av hva du burde betalt. Sjekk med Bilforsikring – Finansportalen Fin statlig side for å sammenligne forsikringer. Skadehistorikken er fin, få skader. Skal sjekke ut den siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå