AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #21 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke utleier sitt ansvar hvis det kommer av for dårlig utlufting, faktisk så kan det bli veldig dyrt for leietager hvis det oppstår skader på boligen p.ga. dårlig lufting. Anonymkode: 5603c...74f Fant ut at forrige utleier jeg hadde bare hadde malt over muggsoppen, det var heller ingen ventiler på soverommet. Eneste utluftingsmulighet var via vinduet. Ikke så kult å ha vinduet åpent så mye om vinteren... Da ja ba om utbedring skjedde det ingenting annet enn at han sa han skulle utbedre. Etter 3 måneder uten utbedring sa jeg opp. Kunne ikke bli boende i noe sånt. Veldig mange utleiere bryter loven dessverre, de er kun interessert i å fortsette å heve leia. Anonymkode: d14cd...cd9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #22 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant ut at forrige utleier jeg hadde bare hadde malt over muggsoppen, det var heller ingen ventiler på soverommet. Eneste utluftingsmulighet var via vinduet. Ikke så kult å ha vinduet åpent så mye om vinteren... Da ja ba om utbedring skjedde det ingenting annet enn at han sa han skulle utbedre. Etter 3 måneder uten utbedring sa jeg opp. Kunne ikke bli boende i noe sånt. Veldig mange utleiere bryter loven dessverre, de er kun interessert i å fortsette å heve leia. Anonymkode: d14cd...cd9 Fy søren; det der er provoserende. Jeg skal selge leiligheten min og leie et par år, men er dritnervøs for sånne ting😫Jeg var på visning på en hybel til 13500(!) per mnd, der utleier forventet at leieboeren dusjet på sats…og så prøvde hun å lage budrunde. Jeg ga beskjed om at til den prisen kunne jeg dusje minst to ganger daglig😄Ble ikke noe av det leieforholdet. Anonymkode: 53cc4...fd7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #23 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fant ut at forrige utleier jeg hadde bare hadde malt over muggsoppen, det var heller ingen ventiler på soverommet. Eneste utluftingsmulighet var via vinduet. Ikke så kult å ha vinduet åpent så mye om vinteren... Da ja ba om utbedring skjedde det ingenting annet enn at han sa han skulle utbedre. Etter 3 måneder uten utbedring sa jeg opp. Kunne ikke bli boende i noe sånt. Veldig mange utleiere bryter loven dessverre, de er kun interessert i å fortsette å heve leia. Anonymkode: d14cd...cd9 Dette er dessverre veldig vanlig, og èn grunn til at vi ikke skal konkludere med at det er leietaker i tråden her som er skyld i at det er muggsopp. Det kan være det, men å eliminere alt som jeg har foreslått tidligere, er en god start. En bolig skal alltid ha tilstrekkelig ventilasjon, dvs spalter/luker/mekanisk avtrekk - i tillegg til vinduer som kan luftes. I gamle bygårder forekommer det at det ikke er luker/spalter, men så lenge det er godt isolert, samt avtrekk på kjøkken og luftespalter i dør, så blir det ofte nok sirkulasjon likevel. Men det forekommer også såklart leietakere som bruker bolig feil, så greit å utelukke at det er det som er tilfelle også. Anonymkode: 849d5...9fc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #24 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fy søren; det der er provoserende. Jeg skal selge leiligheten min og leie et par år, men er dritnervøs for sånne ting😫Jeg var på visning på en hybel til 13500(!) per mnd, der utleier forventet at leieboeren dusjet på sats…og så prøvde hun å lage budrunde. Jeg ga beskjed om at til den prisen kunne jeg dusje minst to ganger daglig😄Ble ikke noe av det leieforholdet. Anonymkode: 53cc4...fd7 Det er det verste jeg har hørt Hadde aldri leid av noen sånne, så useriøst! Anonymkode: 849d5...9fc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #25 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det verste jeg har hørt Hadde aldri leid av noen sånne, så useriøst! Anonymkode: 849d5...9fc Jeg sjekket i etterkant hva huset hennes måtte kostet(var relativt nytt), og estimerte fra 22-25 millioner. Hadde solgt huset for å få råd til å dusje(hun dusjet visst nesten aldri)🤣 Anonymkode: 53cc4...fd7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #26 Skrevet 5. mai 2023 Spør hun her på jussnakk for gjelder det ene veien gjelder det nok andre veien også. Anonymkode: ec8d2...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå