Gå til innhold

Mye Støv i Sengetøy ! (help?)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sengetøyet mitt samler så EKSTREMT mye støv at det ikke er mulig å sove i det uten å få kraftige allergier, kan noen hjelpe? er det støvfrie laken der ute? hvilke typer sengetøy samler minst støv? det hjelper ikke selv om jeg slår dem ute, de har fortsatt så mye støv at det fyller opp hele rommet hvis jeg bare flytter dem.... jeg kan ikke leve sånn, jeg trenger hjelp.....jeg kjøpte til og med spesialstøv middtrekk til madrassen, puten og dynen... men jeg bruker vanlige laken på toppen av disse, og de har så mye støv... fortell meg at det er en løsning, noen? (jeg snakker ikke om støvmidd eller støvmidd-bæsj, bare støv) 

Endret av MissAnne
Skrevet
MissAnne skrev (3 minutter siden):

Sengetøyet mitt samler så EKSTREMT mye støv at det ikke er mulig å sove i det uten å få kraftige allergier, kan noen hjelpe? er det støvfrie laken der ute? hvilke typer sengetøy samler minst støv? det hjelper ikke selv om jeg slår dem ute, de har fortsatt så mye støv at det fyller opp hele rommet hvis jeg bare flytter dem.... jeg kan ikke leve sånn, jeg trenger hjelp.....jeg kjøpte til og med spesialstøv middtrekk til madrassen, puten og dynen... men jeg bruker vanlige laken på toppen av disse, og de har så mye støv... fortell meg at det er en løsning, noen? (jeg snakker ikke om støvmidd eller støvmidd-bæsj, bare støv) 

Søk på Asma og allergiforbundet 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Rødstrupa said:

Søk på Asma og allergiforbundet 

Allerede gjort og brukt 12.000 kr på anti midd spesial covers til alt ! jeg snakker her om STØV i dynetrekk og putetrekk , jeg har kjøpt spesial alergi dyne og pute også til ekstrem stiv pris.

(dette hanlder KUN om dynetrekk , putetrekk og laken på madrass) 

filter i tørketrommel var alldtid fullt av støv uten at jeg vasket det helt rent hver gang , så der lå et av problemene som gjore at det var alt for mye støv i laken selv om de var ny vaska og ny tørka.

Endret av MissAnne
Skrevet

Bomullssateng :) rense tørketrommel grundig for lo før bruk. Riste sengetøyet i et annet rom før du setter det på.

Luftrenser som tar støv. En kraftig en.

Støvsuging daglig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
MissAnne skrev (6 minutter siden):

Allerede gjort og brukt 12.000 kr på anti midd spesial covers til alt ! jeg snakker her om STØV i dynetrekk og putetrekk , jeg har kjøpt spesial alergi dyne og pute også til ekstrem stiv pris.

(dette hanlder KUN om dynetrekk , putetrekk og madrasstrekk) 

Du må sørge for nokså støvfritt soverom. Det er første betingelse for å unngå så mye støv i sengesett. Skifte på seng ukentlig. Det et fasit her i heimen.🙃👍

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Badebuksa2.0 said:

Bomullssateng :) rense tørketrommel grundig for lo før bruk. Riste sengetøyet i et annet rom før du setter det på.

Luftrenser som tar støv. En kraftig en.

Støvsuging daglig. 

Jeg har dyr luft renser på fullt hele tiden , uten den hadde jeg ikke kunne puste ! 

dette HANDLER KUN OM : dynetrekk , putetrekk og laken på madrass

alt det andre har jeg kontrol på 

den luft renseren jeg har som trekker til seg støv går opp fra 0 til 10 og rødt farenivå bare jeg beveger på dyna , og det ligger jeg å puster in hele natta i timesvis...

det må jo vere noen typer sengetøy som ikke tar til seg støv på denne måten , jeg tørr jo ikke lengre ligge i senga med sengetøy , 

det er jo helt horribelt forferdelig , jeg kan ikke fortsette å ha det slik , det er ikke mulig å leve slik , hva kan jeg gjøre ?

får jo dobbel dunk pust hver morgen / halveis asthma attack

sove uten trekk ? 

skaffe spesial trekk ? 
Endret av MissAnne
Skrevet
MissAnne skrev (2 minutter siden):

Jeg har dyr luft renser på fullt hele tiden , uten den hadde jeg ikke kunne puste ! 

dette HANDLER KUN OM : dynetrekk , putetrekk og laken på madrass

alt det andre har jeg kontrol på 

den luft renseren jeg har som trekker til seg støv går opp fra 0 til 10 og rødt farenivå bare jeg beveger på dyna , og det ligger jeg å puster in hele natta i timesvis...

Og jeg har svart at du må ha bomullssateng utenpå midtrekket. 

Det støver mindre. Jeg har også midtrekk, og vanlig sengetøy utenpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først må du jo finne ut hva slags støv det er, støv er ikke bare støv. 

Er det vei-støv som kommer inn vinduet ? 

Er det tekstilstøv ? Har du mye klær og tekstiler på soverommet? 

Andre typer støv? 

Selvsagt samler seng mye støv. det er et stort møbel med tektsil, sier seg selv at det er lett for støv å bare "lande" der. Bruker du sengeteppe om dagen for at det ikke kan legge seg mer der da? 

Anonymkode: 5c0dd...454

• Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, Badebuksa2.0 said:

Og jeg har svart at du må ha bomullssateng utenpå midtrekket. 

Det støver mindre. Jeg har også midtrekk, og vanlig sengetøy utenpå.

Jeg har hørt at silke er best , men ekstremt dyrt , 

på google står det : silk , organic cotton og microfiber 

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Sateng sengesett, og Ikke tørk i tørketrommel, river jo bare bomull i stykker.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Først må du jo finne ut hva slags støv det er, støv er ikke bare støv. 

Er det vei-støv som kommer inn vinduet ? 

Er det tekstilstøv ? Har du mye klær og tekstiler på soverommet? 

Andre typer støv? 

Selvsagt samler seng mye støv. det er et stort møbel med tektsil, sier seg selv at det er lett for støv å bare "lande" der. Bruker du sengeteppe om dagen for at det ikke kan legge seg mer der da? 

Anonymkode: 5c0dd...454

Det kommer KUN i fra tekstilen / dyne trekket og sengetrekket , så regner med jeg må kjøpe noe som ikke trekker til seg støv , det er ikke støv i rommet , og ingen tepper  , dette er kun i fra trekkene

Skrevet
MissAnne skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt at silke er best , men ekstremt dyrt , 

på google står det : silk , organic cotton og microfiber 

Og? Hvorfor har du ikke brukt Google tidligere, og prøvd silke eller mikrofiber, da? 

Her har du fått tips. Nå kan du prøve de tipsene. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, IneT said:

Sateng sengesett, og Ikke tørk i tørketrommel, river jo bare bomull i stykker.

Ja må vurdere å ikke bruke tørketrommel , tror det er årsaken til at det sammler seg støv i lakene

Skrevet

Bare en liten bevegelse på dyne gjør at man kan se hele rommet fyller seg opp med TETT TÅKE av støv , hvis en sol stråle kommer gjennom viduet ser man det , det er bare en liten bevegelse som skal til , og det ligger man i hele natten i timesvis å puster inn 

Skrevet
MissAnne skrev (Akkurat nå):

Bare en liten bevegelse på dyne gjør at man kan se hele rommet fyller seg opp med TETT TÅKE av støv , hvis en sol stråle kommer gjennom viduet ser man det , det er bare en liten bevegelse som skal til , og det ligger man i hele natten i timesvis å puster inn 

Sånn er det jo overalt, det er bare ikke alltid man ser det. Noen bruker plastikk, det støver ikke.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Badebuksa2.0 said:

Sånn er det jo overalt, det er bare ikke alltid man ser det. Noen bruker plastikk, det støver ikke.

Hva mener du med plastikk ?

Skrevet
MissAnne skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med plastikk ?

Du vet hva plastikk er? Har du vært på sykehus før? De har plastikklaken. Skikkelig klamt og ekkelt, men det støver ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden du støvsugde og vasket rommet?
Du skriver ingenting om det, så vi regner med at det er på høy tid.

Anonymkode: a151c...c93

• Liker 1
Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det lenge siden du støvsugde og vasket rommet?
Du skriver ingenting om det, så vi regner med at det er på høy tid.

Anonymkode: a151c...c93

Jo det skrev jeg at det ikke var støv i rommet , og at den kun var snakk om støv i sengetrekk , det poengterte jeg mist 2 ganger veldig tydelig , dvs . jeg støvsuger HVER DAG og tørker støv HVER DAG 

jeg har drevet å vaska vegger og tak 1 gang i uka også !

men jeg har nå tatt en TEST ute i sola , og de hvite dyre midd trekkene har ikke støv på seg når jeg rister dem , men de andre trekkene utenpå har ekstremt mye... så jeg sover direkte på de midd trekkene fremmover og så får jeg teste ut forskjellige trekk uten på der igjen etterhvert.

Endret av MissAnne
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper du sengetøyet ditt da, dynetrekk og putevar? Kjøper du de billige på Princess og Kid, så må du nesten forvente at de loer og støver verre. Min far klaget over det også, at pusten hans ble dårlig av det. Jeg ba han gå over til å kjøpe sengetøyet sitt kun hos Høie, og siden har pusten vært fin. Han har sluttet helt å bruke sengetøy til 98,- kr fra Princess.

Anonymkode: 2871c...403

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...