AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Vi sliter veldig med vår datter. Hun er helt forferdelig! Hun slår og biter lillebror, samt roper og skriker for å få oppmerksomhet. Hun er hysterisk om hun ikke får viljen sin, og hun bruker vesken sin som et våpen. I dag tidlig kastet hun alt fra bordet ned, og hun slo alt og alle med vesken sin. Hun dytter broren sin og er ondskapsfull. Når jeg ser at hun skal til å slå eller gjøre noe så ler hun bare.. Jeg er veldig bekymret for henne! Ofte sitter hun med fingrene inn i munnen eller fikler med ting i hendene. Hun er generelt urolig. i morges noe jeg sint og brølte til henne fordi jeg klarte ikke mer. I tillegg tok jeg ifra henne vesken og gjemte den på kottet. Da klikket det helt for henne å hun mistet det helt. Jeg måtte ta en time out fordi jeg er så sliten av henne. Hun er veldig dårlig på å dele leker. Hun er veldig sta, og hun er generelt veldig ufokusert og veldig ukonsentrert. Hun klarer ikke å sitte i ro å spise et måltid. I barnehagen må en ansatt sitte med henne for at hun skal få spise mat. Hun tar inn mange inntrykk å sliter seg helt ut. I helgen har hun slitt oss helt ut. Er overlykkelig for at jeg kunne sende henne i barnehagen i dag. På den andre siden Hva har jeg gjort galt med henne? Føler det er vår feil at hun er slik.. Anonymkode: 94c4b...be6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Ingen barn på 3 år er ondskapsfull , hjelpes bare å si det., du bør jobbe litt med relasjonen til hun, høres ut som du er veldig negativ. Omtrent alle 3 åringer blir sinte, er dårlig på å dele, er urolige , om du er bekymrer så får ppt observere. Hva sier bhg? Anonymkode: be310...f54 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen barn på 3 år er ondskapsfull , hjelpes bare å si det., du bør jobbe litt med relasjonen til hun, høres ut som du er veldig negativ. Omtrent alle 3 åringer blir sinte, er dårlig på å dele, er urolige , om du er bekymrer så får ppt observere. Hva sier bhg? Anonymkode: be310...f54 De sier de har koblet ppt inn, men at de ikke er bekymret. De ser en aktiv og flott bestemt jente. Hun er veldig snill og god, men dessverre er det litt for mye følelser og veldig mye vold. Anonymkode: 94c4b...be6
Mt3 Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Som voksen må du jo hjelpe henne med å takle følelsene sine. F.eks når du ser at hun vil ha en leke andre leker med så må hun lære seg å bytte den til seg, er hun sint så må du hjelpe henne med å bekrefte følelsen men også lære henne at det uansett ikke er greit å slå, bite eller skubbe. Det er helt vanlig med mye rabalder i den alderen, det er mye følelser i sving og vanskelig å sette ord på de for barnet. Tviler ikke på at ditt barn er litt ekstra rastløs og snarsint, men en kan allikevel endre oppførselen deres mye med å endre hvordan en selv reagerer.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Stakkars jente. Dere som foreldre har feilet. Dere burde søke råd og veiledning. Anonymkode: 36a01...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Vi opplever tidvis tendenser til det samme med vår 4-åring. Her er det også småsøsken inne i bildet, kan det skyldes sjalusi? H*n gjør også ting h*n vet er galt, kun for å få oppmerksomhet. En dag vi hadde en episode sa h*n at h*n "ville ha alenetid med mamma". Jeg gikk en tur ut med han, og han oppførte seg plutselig eksemplarisk. Kanskje datteren deres opplever det vanskelig med mindre søsken og dermed mindre oppmerksomehet? Ellers prøver vi å sette barnet i trappen, hvor det må sitte i 2 minutter når det har gjort noe det vet er galt. Etterpå forteller vi "nå måtte du sitte her fordi du gjorde det og det". Ikke at dette er noe mirakelkur, men det er viktig å vise at ting har konsekvenser. Jeg har klikket et par ganger jeg også - men prøv for alt å unngå det, det hjelper ingen ting. Mener Bufdir har noen videoer på nett som omhandler dette med sinnemestring for oss foreldre, som faktisk er ganske gode. Anonymkode: e0a3d...f2f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Har dere snakket om autismespekteret? Her er det veldig mange tegn som stemmer godt. Ikke sikkert dere har gjort noe galt tidligere. Men nå har det sklidd fullstendig ut hjemme hos dere ❤️ Forferdelig situasjon for dere alle! Om jenta deres er i spekteret så må hun møtes annerledes enn andre barn. Og da er det også lettere å være imøtekommende og tålmodig. At du ordlegger deg som du gjør om ditt lille barn er derimot aldri noe som kan forsvares. Håper du ser der selv og tar noen grep ❤️ Anonymkode: bc694...1de
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 Min gutt var slik i den alderen. Han nå i en alder av 9 år fått påvist ADHD. Anonymkode: 218af...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå