Fjaselina Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Hei! Hvor store knuter klarer man å børste ut? Min mainecoon har fått knuter "under armene", en på hver side. Nå er jeg litt stressa, for jeg har ikke erfaring med så lang pels før. Men går det an å få børstet ut slike dersom man tar det med det samme? Eller må.dyrlege kontaktes? Katten liker ikke å bli børstet, så vi er fremdeles i ferd med å lære han å akseptere det... Han er 9 mnd og først nå er pelsen skikkelig tykk;)
Mt3 Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Det spørs jo hvordan knuten er, men når katten enda ikke liker å bli børstet og det å børste opp knuter ofte lugger så vil jeg anbefale å klippe de bort. Pelsen gror jo ut igjen 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Klipp dem bort. Børst katten hver dag, minst. Fôret kan også påvirke pelskvaliteten. Anonymkode: d8769...a74 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Klipper de bort og børster hver dag ellers blir det knuter. Det er som å rive av en katt sin hud nesten når knutene blir ille. Så her må du gjøre en større innsats. Anonymkode: 74e4b...f16 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 klipp av så snart det blir antydning til knuter. Er vondt å prøve å børste de ut😬 Ingen god opplevelse for katten. Har en hund med omtrent samme pelsen, som også får knuter akkurat der😬 klipper de av med en gang jeg ser antydning til knuter, tror de lugger fælt akkurat der på hunden iallefall. Anonymkode: f053d...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå