Gå til innhold

Har mistet forstanden helt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 2,5 mnd siden mistet jeg min niese på 19 år i ulykke. Det har vært ekstremt tunge uker og jeg har aldri kjent på så mange vonde følelser før. 
Nå er jeg hysterisk og redd for alt. Jeg er tenåringsmamma og er livredd for at det skal skje de noe. Er det stille på badet får jeg panikk og tenker at hun har druknet i badekaret enda hun er 15 år. Jeg er redd for alt og har mest lyst å bare sitte å holde de i hånda hele dagen. 
Jeg tror jeg holder på å miste det helt. 
Jeg skjuler dette for ungdommen, men det raser inni meg av frykt om de ikke svarer på ei mld med en gang. 
Jeg må også opp på natt for å se om de puster. 
Jeg fikk psykolog i forbindelse med dødsfallet til min niese og hun sier det er normalt da kroppen er i alarmberedskap og alt er normalt. 
Men det begynner å tære på. 
helst skulle jeg hatt en lege som satt ved sengekanten til ungdommen på natta og sjekket at de puster og ikke får feber.. 

flere som har mistet forstanden etter ei traume?

Anonymkode: ab6ec...91d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..fikk helt vondt av deg ved å lese dette. Det hørtes slitsomt ut!

Jeg har heldigvis ikke opplevd et slikt traume og har ikke så mange råd. Men jeg tenker kanskje du bør snakke litt med psykologen igjen. Kanskje det kan hjelpe. 

Også forsøke å minne deg selv på at ulykker som dette er ekstremt sjeldent, og at de aller aller fleste går et helt liv uten å miste barnet sitt<3

AnonymBruker
Skrevet

At det er en normal reaksjon er en ting, men du må få hjelp til å takle det. Mestringsstrategier. 
Går du jevnlig til psykolog, eller var det krisepsykolog? Hvis ikke ville jeg funnet en. Du kan ikke ha det slik over tid, du kommer til å bli syk🫶 kondolerer så mye og lykke til❤️

Anonymkode: 279ee...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Beklager så mye i sorgen ❤️ 

Du er fremdeles i sjokk og dette har satt seg som en angst hos deg. Dette mønsteret trenger du hjelp til å komme ut av. Jeg anbefaler at du får noen å snakke med. Prester er veldig gode sjelesørgere, selv om man ikke nødvendigvis er personlig kristen. Alle kommuner skal også ha et lavterskeltilbud med psykiatrisk sykepleier, kanskje dette er nok. En psykolog har ofte lang ventetid. 

Ønsker deg alt godt ❤️ 

Anonymkode: f1243...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...