Gå til innhold

Har møtt en fantastisk mann, men redd jeg ikke har nok å tilby ham

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er mer en hva jeg har drømt om. Et nydelig menneske. 

Han kan så mye, er høyt utdannet, respektert, svært godt likt. Han er flott, ydmyk, raus, omsorgsfull, snill... 

Så mange talenter, så vakkert hjerte. 

Men... Jeg blir stresset, for han velger MEG, Og jeg kjenner meg så liten, har så lite å by på. Ikke har jobb for tiden, jeg har ptsd, vært gjennom mya-men også jobbet mye? 

Saken er den at jeg føler jeg har så lite å tilby. Har bare meg selv og min kjærlighet. Men jeg føler meg ber. Jeg er på vei til å snu ryggen og gå, før han gjør det. 

Noen råd til hvordan håndtere følelsen av underlegenhet, det å ikke bare snu ryggen til? 

Anonymkode: cd3d3...782

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har dårlig selvtillit. Han liker seg for den du er, ikke hva du er. 

Hvordan møtte du han? 

Anonymkode: dd3c1...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Senk skuldrene og nyt det fine du har med denne gode karen 😊 Du er bedre enn du tror, å det er opp til han å bedømme om han trives i ditt selskap. Har han ikke gjort det, har han ikke vært der, men det er han (Ikke at du ikke er god nok, om han ikke hadde vært der)

Kanskje begynne å snakke/ tenke finere tanker om degselv? Du er god nok 💜

Anonymkode: 6084c...4a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig synd, for det er nettopp den holdningen din som kan ende med å velte forholdet. 

Anonymkode: 5d1dc...60a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror du har dårlig selvtillit. Han liker seg for den du er, ikke hva du er. 

Hvordan møtte du han? 

Anonymkode: dd3c1...1f3

Tusen takk. Ja jeg vet det,jeg har det. Men han bare føles så hel og så på plass, han er 52,jeg er 45...og jeg har min ptsd og mine traumer. Jeg er så overrasket og så glad samtidig for at han velger meg.... 

Møtte han via felles venner. Klaff og kjemi umiddelbart. Vi har det fint og gøy sammen, jeg syns bare han er så mye mer fantastisk enn meg... 

AnonymBruker
Skrevet

Senk skuldrene og nyt det fine du har med denne gode karen 😊 Du er bedre enn du tror, å det er opp til han å bedømme om han trives i ditt selskap. Har han ikke gjort det, har han ikke vært der, men det er han (Ikke at du ikke er god nok, om han ikke hadde vært der)

Kanskje begynne å snakke/ tenke finere tanker om degselv? Du er god nok 💜

Anonymkode: 6084c...4a7

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg jobber med dette. Min ptsd kommer av at jeg ble mishandlet i forrige Ekteskap. Når jeg nå treffer en mann som er rake motsetningen, klarer jeg nesten ikke tro at jeg fortjener han. Jeg er full av kjærlighet til han men føler bare at jeg ikke kan være nok for han, selvom han sier det. Jeg jobber med å snakke pent til meg selv. Jeg klarer se at jeg har et pent utseende, men jeg har så lite tro på alt det andre som også er meg. Takk for gode ord. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er veldig synd, for det er nettopp den holdningen din som kan ende med å velte forholdet. 

Anonymkode: 5d1dc...60a

Tenker du at jeg bør fortelle han hva jeg har vært gjennom tidligere? Jeg har liksom tenkt at jeg bør vente litt med det. Har bare vært på tre dates men begge har falt for hverandre... Jeg har ikke lyst til at dette skal velte forholdet.... 

Skrevet

Han er mer en hva jeg har drømt om. Et nydelig menneske. 

Han kan så mye, er høyt utdannet, respektert, svært godt likt. Han er flott, ydmyk, raus, omsorgsfull, snill... 

Så mange talenter, så vakkert hjerte. 

Men... Jeg blir stresset, for han velger MEG, Og jeg kjenner meg så liten, har så lite å by på. Ikke har jobb for tiden, jeg har ptsd, vært gjennom mya-men også jobbet mye? 

Saken er den at jeg føler jeg har så lite å tilby. Har bare meg selv og min kjærlighet. Men jeg føler meg ber. Jeg er på vei til å snu ryggen og gå, før han gjør det. 

Noen råd til hvordan håndtere følelsen av underlegenhet, det å ikke bare snu ryggen til? 

Du må ikke undervurdere deg selv. Han ser deg for den personen du er og velger deg. Nyt det og gled deg over det istedenfor det motsatte. 

• Hjerte 1
Skrevet

Slik følte nok min eks overfor meg, dessverre.

Hun elsket meg mer for hva jeg representerte enn for hvem jeg er, og forholdet vårt led under dette.

Hun er og var en flott kvinne som fortjener alt av kjærlighet. Dessverre viste det seg at det er vanskelig å elske en person som ikke elsker seg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Slik følte nok min eks overfor meg, dessverre.

Hun elsket meg mer for hva jeg representerte enn for hvem jeg er, og forholdet vårt led under dette.

Hun er og var en flott kvinne som fortjener alt av kjærlighet. Dessverre viste det seg at det er vanskelig å elske en person som ikke elsker seg selv.

Så leit å høre. Men det er ikke tilfellet her. Jeg kan ikke si jeg elsker han allerde men er glad i han, for den han ER. Ikke hva han representerer. 

Og jeg har heller ikke tro på at man må elske seg selv før man kan elske andre. Jeg tror nok derimot du har rett i at det kan være utfordrende å elske et menneske som ikke elsker deg selv og kanskje motsier alt som blir sagt av gode ord. Jeg gjør ikke det, jeg sier takk og smiler og tvinger meg til å prøve tro det. 

Takk for innspill. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror nok derimot du har rett i at det kan være utfordrende å elske et menneske som ikke elsker deg selv og kanskje motsier alt som blir sagt av gode ord. Jeg gjør ikke det, jeg sier takk og smiler og tvinger meg til å prøve tro det. 

Det var ikke det at hun snakket seg selv ned. Hun klarte ikke å åpne hjertet sitt og gå helt inn i forholdet. Hun innredet alt i livet sitt som et revehi hvor det var flere nødutganger. Dette var ikke en kalkulert strategi fra henne, det var tidligere brente relasjoner som har laget koblinger i hjernen hennes som tvinger fram dette mønsteret. 
Veldig trist, hun fortjener virkelig all kjærlighet.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...