AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #21 Del Skrevet 2. mai 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke nettbank? HVordan får du levert skatteomleggingen ? Anonymkode: 4454c...635 Man kan logge inn hos Skatteetaten med MinID. MinID kan enten være å få koder via SMS eller et brev man kan bestille, i det brevet er det et visst antall koder som varer en viss periode frem i tid, Anonymkode: d1c15...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #22 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det flere som ikke tør å bruke bankid på mobil eller nå app hvis det har blitt tatt i bruk? Redd for å taste feil (liten skjerm) , skeptisk til ansiktsgjenkjenning/fingeravtrykk, og liten pinkode. Noen med erfaring? Fungerer det greit? Anonymkode: e27c8...63a Jeg har kodebrikke fordi jeg syntes det er ganske greit, men har valgt å beholde brikken fordi jeg er redd for hacking o.l I 2019 var det en bekjent i omgangskretsen min som hacket IClouden min, og dette pågikk veldig lenge. Etter det har jeg vært ganske paranoid for akkurat det greiene.. Mistet alt på IPhonen min, hadde hatt den brukeren i all evighet. Måtte lage ny ICloud og masse greier… Anonymkode: 6974a...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #23 Del Skrevet 2. mai 2023 Har brukt bankid på mobil i årevis og har nå delvis begynt å bruke bankid-appen. Er overhode ikke bekymret. Anonymkode: 4adc5...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. mai 2023 #24 Del Skrevet 2. mai 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kodebrikke fordi jeg syntes det er ganske greit, men har valgt å beholde brikken fordi jeg er redd for hacking o.l I 2019 var det en bekjent i omgangskretsen min som hacket IClouden min, og dette pågikk veldig lenge. Etter det har jeg vært ganske paranoid for akkurat det greiene.. Mistet alt på IPhonen min, hadde hatt den brukeren i all evighet. Måtte lage ny ICloud og masse greier… Anonymkode: 6974a...28d Kunne du ikke bare tvangsutlogget alle enheter og nullstilt passordet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #25 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om appen: Det gjør ikke noe å taste feil, den sier bare at du tastet feil. Ansiktsgjenkjenning og fingeravtrykk er like sikkert som PIN, men du kan også bruke PIN hvis du vil. Uansett må du fortsatt skrive passord i tillegg, slik som med fysisk bank-id. Eneste forskjellen på bank id brikke og app er at appen fungerer som tallet du får fra brikken. Så må du i tillegg skrive personlig passord, akkurat som med brikke. Og det går bra å taste feil, du får rød tekst som sier det var feil, og kan skrive inn om igjen. Anonymkode: 21b34...2b3 Jeg viste ikke at man også kan skrive passord i tillegg til pin kode i den nye appen, men da ser det ut til at det går. Det er jo en ekstra sikkerhet i tillegg til låsekode på telefonen. Anonymkode: e27c8...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #26 Del Skrevet 2. mai 2023 Jeg jobber som regnskapsfører og kunne ikke utført min jobb uten BankID slik som det er blitt. BankID-appen er suveren, for mobilen har jeg jo alltid i nærheten. Brikken kunne jo like gjerne ligge hjemme som på jobb. Anonymkode: f86a8...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 4. mai 2023 #27 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 12.18): Har du ikke nettbank? HVordan får du levert skatteomleggingen ? Anonymkode: 4454c...635 Jo, har vanlig nettbank, trenger ikke bankid for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 4. mai 2023 #28 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 12.18): Har du ikke nettbank? HVordan får du levert skatteomleggingen ? Anonymkode: 4454c...635 Jo, har vanlig nettbank, trenger ikke bankid for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. mai 2023 #29 Del Skrevet 4. mai 2023 42 minutter siden, Iso1 said: Jo, har vanlig nettbank, trenger ikke bankid for det. Men som AB4454c...635 sier: du får ikke levert skattemelding i nettbank. Så hviket påloggingssystem bruker du da for å logge inn hos Altinn/Skatteetaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 4. mai 2023 #30 Del Skrevet 4. mai 2023 newman01 skrev (25 minutter siden): Men som AB4454c...635 sier: du får ikke levert skattemelding i nettbank. Så hviket påloggingssystem bruker du da for å logge inn hos Altinn/Skatteetaten? Bruker telefonnummer og får en engangskode jeg kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #31 Del Skrevet 4. mai 2023 Får man sperret bankid app på noen måte hvis f.eks mobilen blir stjålet? Det bør jo kanskje gå ann syntes jeg. Anonymkode: e27c8...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå