Gå til innhold

Er det noen covid-restriksjoner nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kronisk syk og hjemme de siste månedene. Har nå fått covid, og skal egentlig i en forsamling om et par dager. Type møte med mange mennesker, men jeg har mulighet til å sitte litt unna folk. Er det dumt av meg å delta? Er folk fremdeles redd for å være i nærheten av viruset? 

Anonymkode: 71f63...9bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man holder seg som regel hjemme om man er smittsom, covid eller ei. 

Anonymkode: a79fc...06a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sist møte jeg var i satt ca halvparten og hostet og snufset høyt. Ingen tester for Covid lenger. Så bare delta med god samvittighet. 

Anonymkode: 97c71...347

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sist møte jeg var i satt ca halvparten og hostet og snufset høyt. Ingen tester for Covid lenger. Så bare delta med god samvittighet. 

😂😂😂

Anonymkode: 510cd...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Har du feber er du hjemme uansett hva du har. 

Den testingen er bare tull, folk tror det er bare å smitte andre så lenge det ikke er covid. 

Anonymkode: acf0a...4c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tester folk seg for korona fremdeles?

Gjør ting på samme måte som du gjorde for 4 år siden. 

Anonymkode: dbc85...658

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drit i testing, sånn er det vel ingen som gjør lenger. Om du føler deg dårlig, så blir du hjemme. Føler du deg bra, så kan du gå.

Anonymkode: 9233d...5a0

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen restriksjoner lenger. Hvis du føler deg frisk nok til å delta så kan du gjøre det, hvis ikke så blir du hjemme☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kåråna er ikke farlig lenger.Vi har gjort en oppdatering av forumets retningslinjer, og vi har besluttet at vi stenger underforumet ‘Koronavirus’.

Anonymkode: e4951...232

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på legevakten her om dagen, og da måtte jeg ha munnbind fordi jeg hadde luftveissymtomer. 

Er vel det nærmeste korona-tiltaket jeg har sett i nyere tid. 

Anonymkode: bec69...71c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den syke pandemi leken skal bare glemmes..

Influensa med nytt navn.

Anonymkode: 04162...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tester seg lenger.

Legekontoret har folk som hoster og snører om hverandre når jeg er der for en time. 

Så nei, men har du feber så hold deg hjemme. Det trenger kroppen.

Anonymkode: d82ce...7cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at covid har eksistert i mange år, før 2020.

Anonymkode: 46297...19e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært styggdårlig og testet meg lørdag. Positiv. Er ønskelig at jeg bruker munnbind når jeg følger datter til tannlege iflg infoskrivet jeg fikk. Ikke fordi det er farlig, men fordi det fremdeles smitter og de ikke ønsker syke ansatte

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært kronisk syk og hjemme de siste månedene. Har nå fått covid, og skal egentlig i en forsamling om et par dager. Type møte med mange mennesker, men jeg har mulighet til å sitte litt unna folk. Er det dumt av meg å delta? Er folk fremdeles redd for å være i nærheten av viruset? 

Korona er noe helt, helt annet enn influensa, og med tanke på hvor syke også yngre mennesker kan bli, burde det ikke være noen som helst grunn til å bagatellisere sykdommen, slik selverklærte eksperter dessverre gjør.

For noen er dette en lett sykdom; for andre er dette måneder med dyp hoste man ikke blir kvitt og andre svekkelser av kroppen.

Anonymkode: 95318...946

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Korona er noe helt, helt annet enn influensa, og med tanke på hvor syke også yngre mennesker kan bli, burde det ikke være noen som helst grunn til å bagatellisere sykdommen, slik selverklærte eksperter dessverre gjør.

For noen er dette en lett sykdom; for andre er dette måneder med dyp hoste man ikke blir kvitt og andre svekkelser av kroppen.

Anonymkode: 95318...946

Vi går på jobb om vi ikke har feber covid eller ikke. Jobber på sykehus. 

Anonymkode: acf0a...4c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var på legevakten her om dagen, og da måtte jeg ha munnbind fordi jeg hadde luftveissymtomer. 

Er vel det nærmeste korona-tiltaket jeg har sett i nyere tid. 

Anonymkode: bec69...71c

Ja, bruker munnbind om jeg er forkjøla og for eksempel på fly. Selv om det er frivillig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

JA, det er dumt å delta. Vis hensyn. 

Anonymkode: 0d0cb...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gått i en stor forsamling med fersk koronasmitte, dvs. høyst sannsynlig smittsom. Jeg ville ventet en uke eller så. Det er dårlig gjort å smitte andre som igjen smitter andre og så har du forårsaket 200 dager med sykefravær før du vet ordet av det. Selv om du ikke ble så veldig dårlig, så kan andre bli det og uansett er det vondt og kjipt å bli syk. Men jeg forstår egentlig ikke at du ikke skjønner dette selv...

Anonymkode: c0c63...481

AnonymBruker
Skrevet

Er det så vanskelig å vise hensyn?

Hvis du er syk, uansett hvilket virus, holder du deg hjemme. Har du bare lette symptomer, men hoster og nyser som kan spre viruset, ja da bruker du munnbind når du oppholder deg blant folk. 

Vi er faktisk mange som deler samfunnet med dere som absolutt ikke ønsker å bli syke, eller tåler den "ufarlige koronaen" like godt...

Anonymkode: bf64a...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...