AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 barnet mitt på snart 4 er veldig trass, sliten? han kan sove fra 18-06, våkner, trass og grinete hele dagen, selvom han får en dupp på dagtid når vi feks kjører bil. Om ikke, så griner han fra han blir hentet i bhg til leggetid. Samme ved morningen, griner konstant, alt er gale. Han er egentlig veldig forsiktig og snill av seg, har alltid vært en drømmeunge helt til 2 års alder. Har sjekket han hos lege ved blodprøver. er det mulig å ha en så trøtt/trass unge? Jeg vet altså ikke om han egentlig er trøtt eller bare trass. Er begge deler virker det som. tilogmed i helgene. andre som har hatt barn som har vært sånn? Min eldste var veldig trass, men langt unna den griningen. Det er bokstavelig talt grining hele hele dagen, inne eller ute. når blir det bedre? Skyldes det trøtthet eller trass? For han virker trøtt hele tiden, blandet med trass. Jeg syns bare dette er altfor voldsomt. Jeg har møtt mange barn, men aldri sett noen grine så mye som han her. Hjelper ofte å gi han en klem, og han kommer alltid for kos etter litt. Men det er bare så intenst. 😅 Anonymkode: 1328e...b33
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Høre ikke ut som det har så mye med trass å gjøre. Har du spurt barnet hvorfor han er lei seg ? Kan han ha smerter, plager, noe som har forandret seg ? Kanskje i barnehagen eller hjemme. Snakk med de i barnehagen om han også er grinete der. Anonymkode: c68e2...297 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høre ikke ut som det har så mye med trass å gjøre. Har du spurt barnet hvorfor han er lei seg ? Kan han ha smerter, plager, noe som har forandret seg ? Kanskje i barnehagen eller hjemme. Snakk med de i barnehagen om han også er grinete der. Anonymkode: c68e2...297 Ja, men jeg får ikke ut noe av han, han sliter med å forklare seg. Bhg sier han er mye sliten eller blir fort sliten. så jeg vet ikke lenger hva som kan gjøres. Anonymkode: 1328e...b33
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Mye kos i hvert fall. Det trenger han. Jeg ville nok også gått mer i dybden, kanskje han ikke har det så greit i barnehagen, barn kan være noen luringer og de kan være slemme mot hverandre, utestenge osv. Det er en periode som vil gå over, men skjønner at du har det tøft nå. Håper du har avlastning. Anonymkode: a2518...f75
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, men jeg får ikke ut noe av han, han sliter med å forklare seg. Bhg sier han er mye sliten eller blir fort sliten. så jeg vet ikke lenger hva som kan gjøres. Anonymkode: 1328e...b33 Og blodprøvene var fine, eller? Ikke normalt at en fireåring er sliten hele tiden. Er kostholdet ok? Anonymkode: 9ecf1...4ac 1
RockyRose Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 Tenkjer også at dette høyres ut som noko meir/anna enn "trass". Korleis er kommunikasjonen mellom dykk? Syns du har fokus på "trass", kan hende du berre skal beskrive det lettast her, men syns det er eit negativt lada ord. Så tenkjer mest korleis du møter bornet når han er sleten, er de konsekvent i reglar, føler han seg forstått/sett?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 Bestevenninnen min hadde en slik søster. Det var skriking og grining dag ut og dag inn. Jeg orka til slutt ikke å være der lengre. Det var konstant. Jeg lurer den dag i dag hvorfor ingen i den husstanden er døve. Denne søsteren var faktisk så grinete og skrikete til hun var 12-13 år gammel. Ute med venner og på skolen var hun helt annerledes, og var ganske populær. Men hjemme? Full skrik 24/7. Kanskje det bare ligger i personligheten? Kanskje det mangler et eller annet i topplokket som gjør at de ikke klarer å kontrollere følelser på en ok måte? Eller så kan det være vitaminmangel, smerter, kanskje han ikke har det bra i barnehagen? Anonymkode: 33b09...f47
Carrot Skrevet 2. mai 2023 #8 Skrevet 2. mai 2023 hvis prøvene dere har tatt til nå ikke viser noe be om videre utredning for det er ganske uvanlig at et barn på fire år ikke har energi og er sliten hele tiden tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå