AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Idag hadde far samvær med vår 2 og halv år gammel datter. Jeg leverte henne senere enn det som er avtalt rundt kl 16:00 litt før middag. Far insisterte på at jeg skulle bli litt og prøve ut eple kakken han hadde bakt til dessert. Og her ser jeg igjen! at far ikke tar imot datteren våres eller viser noe interesse. Jeg lekte og underholde min datter helt siden vi kom. Etter middag så foreslå jeg at vi kunne dra en tur til lekeplassen. Da vi ankom så satt jeg meg på benken for å se samspillet deres, da dette har hvert en problem tidligere. Datteren min gikk opp klatrestative for å skli ned. Hun ropte på pappan sin mens han stå der med hendene i lomma og sa jammen skli ned da. Da gikk jeg for å hjelpe til. Litt etterpå så satt han henne i husken, noe hun ikke ville lengere istedenfor å stoppe husken og bære barnet ut. Så tok han taki i hallskragen på jakken hennes og løftet henne opp med en hånd mens husken forsatte svingte fram og tilbake. Ble helt sjokkert °° datteren min såg veldig redd og usikker ut. Jeg ropte at dette gjør du ikke! Da jeg startet en diskusjon om det så sier han at jeg gjør han nervøs i hans nærvær, og derfor han reagerer slik. Han forandre seg totalt han ignorerer datter min gir hun ikke oppmerksomhet og han har en voldelig oppførsel! Har sett og oppdaget noen hendelser da jeg skulle hente/levere barnet mitt sendte bekymringsmelding til barnevernet/ familievernkontoret. Senere mente de, det var en misforståelse og barnefar er flink med min datter da var hun 16 mnd. Problemet er at han er en så god skuespiller! Det er ikke sånn han er med min datter. Hva synes dere ? Overdriver jeg ? Anonymkode: 21e9a...4fa
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Du høres kontrollerende og usikker ut selv, og lar det gå utover far. Han sier direkte til deg at du gjør han nervøs. Anonymkode: 3e06a...e73 12 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Det kan hende at du gjør han ekstra nervøs, ja. Jeg ville også blitt litt nervøs hvis det var noen som hang over meg og vurderte hvordan jeg samhandler med barnet mitt. Og jeg tror at du blander deg litt mye inn. F.eks. når hun ropte på faren sin og du gikk for å hjelpe til, da ga du han kanskje ikke en sjanse til å finne ut av situasjonen selv, kanskje han har en litt annen oppdragerstil og at han oppmuntrer datteren til å klare selv, i stedet for at hun får hjelp hele tiden. Jeg skjønner veldig godt hvorfor du blander deg inn, da da du har opplevd at han ikke er så god på disse tingene og du ønsker det beste for datteren din og er redd for at hun kommer til skade og du synes det er vanskelig å kunne stole på han. Og hendelsen med halskragen, holdt han henne lenge slik, eller var det bare mens han fikk henne ut av huska? Det kan hende du kan ha gjort datteren ekstra engstelig med ditt kroppsspråk og når du ropte, "dette gjør du ikke!" Jeg kan både se for meg den situasjonen som voldsom og ugrei, men også som bare en litt klosset måte å få barnet ut av huska på uten vonde intensjoner. Men jeg var ikke der så jeg vet ikke. Jeg vil ikke si du overdriver, men at du kanskje ikke gir han en reell sjanse. Men igjen det er vanskelig for oss her å bedømme for vi vet ikke alle detaljene, hva som har skjedd før osv. Men jeg håper alt ordner seg! Anonymkode: a3979...bab 7
Rødstrupa Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Idag hadde far samvær med vår 2 og halv år gammel datter. Jeg leverte henne senere enn det som er avtalt rundt kl 16:00 litt før middag. Far insisterte på at jeg skulle bli litt og prøve ut eple kakken han hadde bakt til dessert. Og her ser jeg igjen! at far ikke tar imot datteren våres eller viser noe interesse. Jeg lekte og underholde min datter helt siden vi kom. Etter middag så foreslå jeg at vi kunne dra en tur til lekeplassen. Da vi ankom så satt jeg meg på benken for å se samspillet deres, da dette har hvert en problem tidligere. Datteren min gikk opp klatrestative for å skli ned. Hun ropte på pappan sin mens han stå der med hendene i lomma og sa jammen skli ned da. Da gikk jeg for å hjelpe til. Litt etterpå så satt han henne i husken, noe hun ikke ville lengere istedenfor å stoppe husken og bære barnet ut. Så tok han taki i hallskragen på jakken hennes og løftet henne opp med en hånd mens husken forsatte svingte fram og tilbake. Ble helt sjokkert °° datteren min såg veldig redd og usikker ut. Jeg ropte at dette gjør du ikke! Da jeg startet en diskusjon om det så sier han at jeg gjør han nervøs i hans nærvær, og derfor han reagerer slik. Han forandre seg totalt han ignorerer datter min gir hun ikke oppmerksomhet og han har en voldelig oppførsel! Har sett og oppdaget noen hendelser da jeg skulle hente/levere barnet mitt sendte bekymringsmelding til barnevernet/ familievernkontoret. Senere mente de, det var en misforståelse og barnefar er flink med min datter da var hun 16 mnd. Problemet er at han er en så god skuespiller! Det er ikke sånn han er med min datter. Hva synes dere ? Overdriver jeg ? Anonymkode: 21e9a...4fa Hvis du har sett og opplevd noen hendelser som du har meldt til Barnevernet og Familiekontoret så bør det være alvorlig. Da bør du ikke være i tvil om hvorvidt du overdriver eller ei! 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Du sier han er voldelig, men ingenting du beskriver er voldelig. Prøv å tell til ti millioner og ta noen dype pust. Anonymkode: 5a06b...da3 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Idag hadde far samvær med vår 2 og halv år gammel datter. Jeg leverte henne senere enn det som er avtalt rundt kl 16:00 litt før middag. Far insisterte på at jeg skulle bli litt og prøve ut eple kakken han hadde bakt til dessert. Og her ser jeg igjen! at far ikke tar imot datteren våres eller viser noe interesse. Jeg lekte og underholde min datter helt siden vi kom. Etter middag så foreslå jeg at vi kunne dra en tur til lekeplassen. Da vi ankom så satt jeg meg på benken for å se samspillet deres, da dette har hvert en problem tidligere. Datteren min gikk opp klatrestative for å skli ned. Hun ropte på pappan sin mens han stå der med hendene i lomma og sa jammen skli ned da. Da gikk jeg for å hjelpe til. Litt etterpå så satt han henne i husken, noe hun ikke ville lengere istedenfor å stoppe husken og bære barnet ut. Så tok han taki i hallskragen på jakken hennes og løftet henne opp med en hånd mens husken forsatte svingte fram og tilbake. Ble helt sjokkert °° datteren min såg veldig redd og usikker ut. Jeg ropte at dette gjør du ikke! Da jeg startet en diskusjon om det så sier han at jeg gjør han nervøs i hans nærvær, og derfor han reagerer slik. Han forandre seg totalt han ignorerer datter min gir hun ikke oppmerksomhet og han har en voldelig oppførsel! Har sett og oppdaget noen hendelser da jeg skulle hente/levere barnet mitt sendte bekymringsmelding til barnevernet/ familievernkontoret. Senere mente de, det var en misforståelse og barnefar er flink med min datter da var hun 16 mnd. Problemet er at han er en så god skuespiller! Det er ikke sånn han er med min datter. Hva synes dere ? Overdriver jeg ? Anonymkode: 21e9a...4fa Ja du overdriver veldig Anonymkode: 7cd34...635 5
Grüner Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag hadde far samvær med vår 2 og halv år gammel datter. Jeg leverte henne senere enn det som er avtalt rundt kl 16:00 litt før middag. Far insisterte på at jeg skulle bli litt og prøve ut eple kakken han hadde bakt til dessert. Og her ser jeg igjen! at far ikke tar imot datteren våres eller viser noe interesse. Jeg lekte og underholde min datter helt siden vi kom. Etter middag så foreslå jeg at vi kunne dra en tur til lekeplassen. Da vi ankom så satt jeg meg på benken for å se samspillet deres, da dette har hvert en problem tidligere. Datteren min gikk opp klatrestative for å skli ned. Hun ropte på pappan sin mens han stå der med hendene i lomma og sa jammen skli ned da. Da gikk jeg for å hjelpe til. Litt etterpå så satt han henne i husken, noe hun ikke ville lengere istedenfor å stoppe husken og bære barnet ut. Så tok han taki i hallskragen på jakken hennes og løftet henne opp med en hånd mens husken forsatte svingte fram og tilbake. Ble helt sjokkert °° datteren min såg veldig redd og usikker ut. Jeg ropte at dette gjør du ikke! Da jeg startet en diskusjon om det så sier han at jeg gjør han nervøs i hans nærvær, og derfor han reagerer slik. Han forandre seg totalt han ignorerer datter min gir hun ikke oppmerksomhet og han har en voldelig oppførsel! Har sett og oppdaget noen hendelser da jeg skulle hente/levere barnet mitt sendte bekymringsmelding til barnevernet/ familievernkontoret. Senere mente de, det var en misforståelse og barnefar er flink med min datter da var hun 16 mnd. Problemet er at han er en så god skuespiller! Det er ikke sånn han er med min datter. Hva synes dere ? Overdriver jeg ? Anonymkode: 21e9a...4fa Du framstår som veldig kontrollerende og jeg skjønner godt han blir stressa av deg, når du overvåker han med haukeblikk. De tingene du nevner her er ikke grunn til å melde han til Barnevernet. 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Lytt til magefølelsen, og stå på det du mener er mangelfull omsorg og oppfølging. Har du noen som er venner med far som du diskret kan be om å følge litt med når de er på besøk hos far? Å Anonymkode: 97e3d...56d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Idag hadde far samvær med vår 2 og halv år gammel datter. Jeg leverte henne senere enn det som er avtalt rundt kl 16:00 litt før middag. Far insisterte på at jeg skulle bli litt og prøve ut eple kakken han hadde bakt til dessert. Og her ser jeg igjen! at far ikke tar imot datteren våres eller viser noe interesse. Jeg lekte og underholde min datter helt siden vi kom. Etter middag så foreslå jeg at vi kunne dra en tur til lekeplassen. Da vi ankom så satt jeg meg på benken for å se samspillet deres, da dette har hvert en problem tidligere. Datteren min gikk opp klatrestative for å skli ned. Hun ropte på pappan sin mens han stå der med hendene i lomma og sa jammen skli ned da. Da gikk jeg for å hjelpe til. Litt etterpå så satt han henne i husken, noe hun ikke ville lengere istedenfor å stoppe husken og bære barnet ut. Så tok han taki i hallskragen på jakken hennes og løftet henne opp med en hånd mens husken forsatte svingte fram og tilbake. Ble helt sjokkert °° datteren min såg veldig redd og usikker ut. Jeg ropte at dette gjør du ikke! Da jeg startet en diskusjon om det så sier han at jeg gjør han nervøs i hans nærvær, og derfor han reagerer slik. Han forandre seg totalt han ignorerer datter min gir hun ikke oppmerksomhet og han har en voldelig oppførsel! Har sett og oppdaget noen hendelser da jeg skulle hente/levere barnet mitt sendte bekymringsmelding til barnevernet/ familievernkontoret. Senere mente de, det var en misforståelse og barnefar er flink med min datter da var hun 16 mnd. Problemet er at han er en så god skuespiller! Det er ikke sånn han er med min datter. Hva synes dere ? Overdriver jeg ? Anonymkode: 21e9a...4fa Enten er det som du sier, han er en skuespiller barnevernet ikke gjennomskuet. Eller så blir han faktisk nervøs av deg. Jeg hadde også blitt nervøs av å bli observert slik Anonymkode: ae636...08d 3
seriousgirl Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 Synes du overdriver litt ja. Jeg synes ingen av tingene du beskriver her betegnes som voldelig oppførsel, og har sett flere foreldre som har fått ungen opp av husken ved å ta tak i jakken/dressen. Skjønner at det er sårt for deg at han ikke viser så stor interesse ved å stå med hendene i lommen osv. Men jeg forstår godt om han blir stresset slik du oppfører deg. Og husk det: det er ikke det beste for barnet i lengden om du syr puter under armene eller pakker henne inn i bobleplast slik det fremstår at du gjør heller:) Slike foreldre er slitsomme.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lytt til magefølelsen, og stå på det du mener er mangelfull omsorg og oppfølging. Har du noen som er venner med far som du diskret kan be om å følge litt med når de er på besøk hos far? Å Anonymkode: 97e3d...56d Nei, bare nei! Anonymkode: da408...53f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Du overdriver. La pappan være pappa uten at du må følge med. Og om dere er på samme plass, da pappan ta litt plass, du overstyrer jo. Anonymkode: 5aa4c...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 Så koselig at far hadde bakt eplekake til datteren kom. Har du tenkt på at far kan la deg ta styringen når du er der, fordi han syns det er ubehagelig at du observer samspillet mellom dem? Joda, det er klart han skjønner at du gjør det, selv om du kanskje ikke har sagt det til han. Så det kan tenkes at samspillet er noe helt annet når du ikke er tilstede? Anonymkode: 5e1ef...d47 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 Høres ut som et vennepar av meg. Hun er kontrollerende og skal styre alt, han gjør endel dumme ting så hun får forsterket sitt behov for kontroll. Helt idiotisk kombinasjon. Hva med at begge tar COSkurs? Anonymkode: 37bde...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå