Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som gruppe.

Kvinner styrer som kjent kjønnsmarkedet. Det betyr at de kommer inn på boligmarkedet tidligere enn sine jevnaldrene menn. Siden de får seg en eldre partner tidlig og kommer seg inn på boligmarkedet allerede i starten av 20-årene. Det er som sagt en fordel å være to når man skal inn i boligmarkedet. I Oslo er det nesten tvingende nødvendig å være to.

Menn kommer seg inn senere enn kvinner fordi de får seg dame senere i livet. Kvinner har derfor kanskje opp mot 10 år lenger tid i boligmarkedet enn menn. Og det er stor gevinst på å ha en 10 år lenger boligkarriere. Det kan være snakk om mange millioner kroner i verdistigning.

Dette må tas med i utregnignene når man snakker om likelønn.

Anonymkode: 60307...975

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil jo ikke vokse opp og starte et samliv og få barn før de er over 40, det er ikke kvinnenes skyld!?

Anonymkode: ac789...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Hallo??

Hvis dette stemmer, hvorfor koster da kvinner 12 millioner for samfunnet i snitt? Påstår du at vi bruker SÅ mye på tull og tøys?

Norsk politikk, Nett på sak | Brannfakkel fra SSB: Kvinner koster samfunnet 12 mill. kroner gjennom livet (nettavisen.no)

Det er noe galt med logikken din, og kvinner skatter mye mindre også som reflekterer inntekt og formue.

lonnsomhet.jpg?chk=72A272

Menn skatter 6,7 millioner mot kvinners 3,8 milioner, ergo har menn høyere lønn! Dette er bare én av måtene kvinner blir diskriminert på i Norge i dag.

Anonymkode: fa8b7...2ca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Samme lønn for samme jobb

Ex kjæresten min var like gammel som meg, kompisene hans som ikke har hatt kjærester har kjøpt hus i rundt midten av 20 årene begge to, å var først ut med det. Han har ikke hus, men en hytte han er glad i. Jeg kjøpte mitt hus etter dem. Helt tilfeldig. 

Anonymkode: d2f63...df5

Skrevet

Jeg har aldri tjent mere enn mannen. Er ufør. Men eier alltid mere enn mannen. Jeg har eid bolig i 30 år.  Jeg er medeier i et firma. Jeg eier verdier. Jeg lever på uføretrygd, men har formue på papiret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som gruppe.

Kvinner styrer som kjent kjønnsmarkedet. Det betyr at de kommer inn på boligmarkedet tidligere enn sine jevnaldrene menn. Siden de får seg en eldre partner tidlig og kommer seg inn på boligmarkedet allerede i starten av 20-årene. Det er som sagt en fordel å være to når man skal inn i boligmarkedet. I Oslo er det nesten tvingende nødvendig å være to.

Menn kommer seg inn senere enn kvinner fordi de får seg dame senere i livet. Kvinner har derfor kanskje opp mot 10 år lenger tid i boligmarkedet enn menn. Og det er stor gevinst på å ha en 10 år lenger boligkarriere. Det kan være snakk om mange millioner kroner i verdistigning.

Dette må tas med i utregnignene når man snakker om likelønn.

Anonymkode: 60307...975

Interessant moment, har du noen kilde eller faktiske utregninger på dette? 

Så tror jeg hverken det at kvinner i større grad kan "leve på" en partner og får mer gratis bør være noe argument når vi snakker lønn i arbeidslivet. Da er det nok mer naturlig å se på forklaringer som at kvinner velger andre yrker og jobber mindre. For å se på skjevheter i samfunnet kan det nok likevel være et nyttig poeng å ta med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...