Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne fortalte meg i dag at hun hadde sex med en av kompisene mine på lørdag. Kompisen min har dame, de er ikke gift, men har to barn sammen. De har vært sammen i 8 år. Hun er en veldig hyggelig dame og har kun vært greit med han. Både kompisen min og dama hans er i 30-årene. Venninnen min og kompisen min er ekser, de var sammen for ca. 9 år siden. Venninnen min har nettopp gått fra et annet forhold. 

Jeg ville ikke vite om utroskapen fordi jeg nå står i en vanskelig posisjon. Jeg skal konfrontere kompisen min med at jeg vet det i morgen og oppfordre han til å fortelle det til dama. Men hva gjør jeg dersom han ikke forteller det til henne? Skal jeg fortelle det til henne selv eller er det ikke noe jeg skal legge meg opp i? 

Jeg er forresten mann.

Anonymkode: 1a889...9e5

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke krevd at han fortalte det til dama. Ville heller sagt at jeg visste det og at jeg ikke synes det er greit. Kan jo hende han angrer veldig og aldri kommer til å gjøre det igjen.

Anonymkode: 526d2...503

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke krevd at han fortalte det til dama. Ville heller sagt at jeg visste det og at jeg ikke synes det er greit. Kan jo hende han angrer veldig og aldri kommer til å gjøre det igjen.

Anonymkode: 526d2...503

Jeg skrev «oppfordre», ikke kreve. Det er ganske stor forskjell. Men ja, du tenker det er greit så lenge han angrer og ikke skal gjøre det igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Si at enten forteller han det selv, ellers gjør du det.

Anonymkode: 8db15...a83

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jo hende han angrer veldig og aldri kommer til å gjøre det igjen.

Og? Er det greit at hun ikke får vite at hun har blitt/blir bedratt? 

TS: jeg ville ønsket å vite det, om jeg var henne. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars dame :( Du er en god person TS, som ikke bare ser andre veien. Det er galt å la folk leve i uvisshet.

Anonymkode: 416fb...c07

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det direkte til dama, for han vil nok ikke si det selv

Anonymkode: de773...743

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dama hans er en god venninne av deg så hadde jeg fortalt henne om jeg var deg. 

Finner hun etter hvert blir sviket enda større. Hvis hun er bare dama til kompisen din, så hadde jeg latt være. Det kommer nok opp en dag. 

Anonymkode: dd907...126

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig trist, men tror det er for det beste at hun får vite om det. Håper han forteller henne det selv. 

Bra du bryr deg 💜

Anonymkode: 663a1...7c4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du føler deg satt i ei knipe her, men dette er virkelig ikke noe du bør blande deg inn i. Du kommer garantert til å miste en kompis om du gjør noe mer enn å hinte om at du vet det.

Anonymkode: d481c...e4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet din venninne at du vurderer å spre dette ryktet? Uansett så har du ikke noe med det. Det du bør gjøre er å si til din kompis at du har hørt dette om han, så kan han først forklare seg. At du går rett til dama hans, er drama too much

Anonymkode: 6b7fb...d93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortelle det til dama? Det tvinger henne til å gjøre noe med det. Jeg ville foretrukket å ikke vite.

Anonymkode: dcd53...10d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen selvfølge at hun ønsker å vite, og særlig ikke når de har ti barn sammen.

Men snakk med kompisen. Han må vel ta stilling til dette selv. Litt kinkig at «alle» vet, dette kan fort komme ut senere. 

Anonymkode: de6e2...355

• Liker 4
Skrevet

For mange år siden sa jeg til en kamerat at enten forteller du kjæresten din (som også var min nære venninne), eller så må jeg fortelle det. Han fortalte.

Jeg er usikker på om jeg ville håndtert det på samme måte i dag.

Det kan være så mange grunner og åpenhet kan sette så mye i bevegelse.

Det er lett å ta et moralsk uangripelig standpunkt, men jeg er sannelig ikke sikker på om det ALLTID er det beste.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Svarer felles her. 

- Hun er dama til kompisen min, men jeg har kjent henne siden de ble sammen for 8 år siden og har vært mye med de og barna deres. 

- Ja, jeg kan miste en kompis, men det er tydelig at vi ikke deler de samme verdiene og jeg klarer ikke se på han med samme øyne nå. Jeg vet ikke om jeg klarer å sette det å miste kompisen min høyere enn respekten og medfølelsen for dama hans dersom han velger å ikke fortelle det selv. Jeg har ikke opplevd utroskap selv, men jeg unner ingen å gå i uvisshet om noe som kan påvirke livet deres i så stor grad.

- Jeg ønsker selvsagt ikke å være den som deler det med henne. Jeg håper at han forteller det selv da jeg mener at hun fortjener det. Jeg tenker også at selv om jeg eventuelt skulle bli budbringer, så er det han som har vært utro. 

- Ja, hun vet at jeg skal konfrontere kompisen min med det. Dette er forøvrig ikke et rykte og har du egentlig lest innlegget? Jeg skriver at jeg skal konfrontere han med det i morgen og spør hva jeg bør gjøre såfremt han ikke forteller det til henne. Jeg sa til venninnen min at jeg ikke kom til å holde dette skjult (selv om hun ønsket at jeg skulle det). Det respekterte hun, men hun syntes det var synd. 

- Dere som sier at det ikke er alle som ønsker å vite; jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun ville ønsket å vite det.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor fortelle det til dama? Det tvinger henne til å gjøre noe med det. Jeg ville foretrukket å ikke vite.

Anonymkode: dcd53...10d

Og heller få vite om det om 5 år, 10 år...? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Og heller få vite om det om 5 år, 10 år...? 

Enda en av grunnene til at jeg synes det er så vanskelig å ikke fortelle. Jeg synes hun fortjener bedre og bør få muligheten til å ta et valg. Det kommer til å komme frem i lyset en dag uansett. Dette er i tillegg i en liten by hvor "alle" kjenner "alle".

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra du tar avstand fra handlingen og holdningene hans og skal ta det opp med han. Du er et godt forbilde for menn, våre sønner og døtre og praktiserer det Odd Magnus Williamson skriver i den gode kronikken sin Menn må tørre å kalle hverandre rasshøl

Problemet her er at kompisen din kan påstå at han har fortalt det til dama si, for at du skal slutte å blande deg. Du må også regne med at han først kan bli sint for at du ikke støtter og dekker for han, men så skamfull og unnskylde. Da sier du at det er ikke deg han skal si unnskyld til men dama si, og at ingen fortjener å bli bedratt. 

Du vil nok merke på han om han egentlig har sagt det til dama eller ikke senere, for om han ikke sier det vil han prøve å glemme hele greia og du hører ikke noe mere prat om det fra han (og da kan du fortelle henne det direkte om han ikke selv gjør det innen få uker) men om han sier det til henne så vil han måtte sette seg inn i hennes følelser og smerte og få behov for å bearbeide disse følelsene selv med råd fra deg som en god venn, og snakke om hvordan hun reagerte og hvordan de som par håndterer sviket.

En god venn er en som sier fra når kompis driter seg ut og oppfører seg uakseptabelt. 

Du gjør det riktige! 

Anonymkode: e8886...76b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vet din venninne at du vurderer å spre dette ryktet? Uansett så har du ikke noe med det. Det du bør gjøre er å si til din kompis at du har hørt dette om han, så kan han først forklare seg. At du går rett til dama hans, er drama too much

Anonymkode: 6b7fb...d93

Hvorfor skriver du «spre dette ryktet» når TS fikk vite direkte fra personen han hadde sex med? Tror du skal søke opp definisjonen på «rykte». Om det så var et rykte, ville det heller ikke vært snakk om å spre noe rykte. Han skal fortelle kompisen det og SÅ vurdere om han skal fortelle dama hvis han ikke forteller selv. Kanskje greit å lese innlegget før man kommenterer av og til eller? 

Anonymkode: b21af...32e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner du føler deg satt i ei knipe her, men dette er virkelig ikke noe du bør blande deg inn i. Du kommer garantert til å miste en kompis om du gjør noe mer enn å hinte om at du vet det.

Anonymkode: d481c...e4f

Hva så? Er en sånn person verdt å ha som kompis? Jeg hadde fortalt det til dama og kutta ut guttevalpen. 

Anonymkode: 54aaf...3bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...