Gå til innhold

Mat til jentekveld?

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelx
Skrevet

Hei jeg har mistet fantasien!....

Skal ha jentekveld. Noen tips til hva jeg kan servere? Noe som ikke er for vanskelig! Blir glad for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med enchiladas og en salat til? Det elsker vennene mine.

Du kjøper ferdige tortillas, fyller dem etter smak med f.eks purreløk, babymais, paprika, gulrot etc; ikke glem hvitløk og chili!

Legg dem på ei stekeplate, ha litt saus på og dryss litt revet ost over. Serveres med (lett)rømme, kanskje litt salat og noe godt og drikke.

Sausen kan du lage slik:

purer en halv løk, to fedder hvitløk, to chili (de små er passer best) en boks tomater, en halv ts oregano, en halv ts malt spisskummel, en halv ts malt koriander, en halv ts sukker og smak til med sukker. Denne rekker til 8 enchiladas, dvs 4 porsjoner.

Skrevet

hva med fondu, taco, lasagne eller moussaka..

Skrevet

Sprøsmålet er om det skal være lettvint - type ost eller reker, eller om du vil gjøre litt mer ut av det.

Det er jo også veldig greit å lage en form av en eller annen sort - og bare servere med ris/salat/loff. Feks. stekte kyllingfiletbiter - på en seng av spinatstuing (da føler vi oss sååå sunne) - dekket med cream fresh blandet med revet ost.. kjempegodt og kan lages ferdig i god tid.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Nachos med en enkel salat til.

Kan også sette ved rømme og salsa.

Eller hva med en deilig suppe? Med brød og hvitløkssmør til?

Skrevet

Smørbrødkake, pai, ost og kjeks...

Gjest Gjesta
Skrevet

Lasagne med en salat og godt brød til? :icon_smile:

Skrevet

Raclette er også skikkelig kosemat .. passer utmerket til skravling rundt bordet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...