AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Ble diagnostisert med lavt stoffskifte for ca 4-5 år siden. Har enda ikke greid å finne helt rett dose med medisin. Har nettopp fått ny lege som så på mine verdier og mener at jeg tar alt for lite levaxin. Har tidligere gått på 75mcg om dagen, hun ønsker nå at jeg skal ta 75 og 100 annenhver dag. Tok ny blodprøve for en uke siden og den viste da T4 på 14 og TSH på 21,2. Aldri hatt så dårlige verdier før som nå (ikke at jeg egentlig kan så mye om d annet enn at jeg vet at T4 skal ligge på 11-22 og TSH skal ligge på 0,20-4,30) Lurer på om det er flere her som sliter med å få stoffskifte stabilt ? Føler de fleste som går på medisin greier å holde det i sjakk. Er så sliten av å konstant være sliten og nedfor og fryse og alt annet som følger med… Anonymkode: a3051...471
Helene Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Ha ha, slet med legen. Mine verdier var innenfor. Men de var 0,5 innenfor i nedre skala. Har fått medisin. Ikke stor dose, bare så jeg fungerer.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Har hatt det sånn som deg, opp og ned med dose og ujevne verdier. Jeg har begynt på Liothyronin i tillegg til levaksin og nå er prøvene mine ganske fine. Forma er elendig da, men skal prøve en annen medesin med T4 i flytende form for å se om den har effekt. Tenker du er ganske underdosert med så høy TSH. Håper du blir bedre! Anonymkode: 40cef...067
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Legen har rett. Når Tsh er 21 er du betydlig undermedisinert. Hvor dårlige verdier hadde du på forrige prøve? Anonymkode: 9bb3f...410
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har hatt det sånn som deg, opp og ned med dose og ujevne verdier. Jeg har begynt på Liothyronin i tillegg til levaksin og nå er prøvene mine ganske fine. Forma er elendig da, men skal prøve en annen medesin med T4 i flytende form for å se om den har effekt. Tenker du er ganske underdosert med så høy TSH. Håper du blir bedre! Anonymkode: 40cef...067 Hvis det ikke blir bedre med økt dose nå, burde jeg kanskje spørre legen om noe annen medisin ja🤔 Ja ble overrasket over så høy TSH. Takk for svar! ts Anonymkode: a3051...471
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Legen har rett. Når Tsh er 21 er du betydlig undermedisinert. Hvor dårlige verdier hadde du på forrige prøve? Anonymkode: 9bb3f...410 Mener å huske at jeg lå på 14 ca forrige gang på tsh, så ikke vært bra på ganske lenge, men var overraskende dårlige verdier denne gangen. Har gått ned 23 kilo det siste året, så lurer på om det også kan ha noe å si ts Anonymkode: a3051...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå