Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite av sjefen min før helgen at han vil sende meg og en mannlig kollega sammen til noen møter flere timer unna her vi bor, slik at vi må overnatte der i to netter på hotell. Dette er en mann jeg er veldig tiltrukket av, og jeg lurer på om det kan være gjensidig, men dette vet jeg ikke. Vi har hatt utrolig god kjemi fra første stund, og har masse til felles. Jeg føler på meg at vi ville blitt mer enn kollegaer om vi var single. Men, vi er begge opptatt, og jeg har jobbet hardt for å se på han kun som en hvilken som helst kollega.

Nå trenger jeg en slagplan, rett og slett. Hvordan forholde seg til han på denne turen, hvor vi vil reise sammen, overnatte på samme hotell, være sammen hele dagen og antakelig også gå ut og spise og gå på byn sammen på kveldstid med de vi skal ha møter med osv. Kjenner jeg bekymrer meg for hvilke fristelser som vil dukke opp. What to do?

Anonymkode: 615b3...fb4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna alkohol ihvertfall:)

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fortell det til mannen din? :)  Da gir du deg selv et handicap på en måte, for du vet at du blir gransket etterpå og da er det jævlig dumt av deg å gjøre noe.

Anonymkode: 45044...678

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortell det til mannen din? :)  Da gir du deg selv et handicap på en måte, for du vet at du blir gransket etterpå og da er det jævlig dumt av deg å gjøre noe.

Lurt! 😉

Anonymkode: 89a7c...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å holde seg unna alkoholen er et godt råd. Utover det, så er du ikke et viljeløst vesen. Du er på jobbtur, oppfør deg profesjonelt. Det fremstår ikke som seriøst overfor kundene å vise seg viljesvak og uærlig. 

Anonymkode: 4acaf...664

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Max to glass vin, avtale at du ringer mannen din i 22-tiden før du legger deg. 

Anonymkode: 92552...381

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå trenger jeg en slagplan, rett og slett.

Si til deg selv:

»Jeg er ikke en person som har seksuelle relasjoner til mennesker jeg har et profesjonelt forhold til».

Sånn. Da var det fikset.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke gjør dette, i alle fall. 

Jeg er sikker på at min mann har vært småbetatt av andre i løpet av et langt ekteskap. Men jeg trenger virkelig ikke å vite det. I alle fall ikke om det er jobbturer involvert. 

Jeg må rett og slett bare stole på at han tar riktige valg. 

Anonymkode: 39d69...118

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ligg unna alkohol, legg deg tidlig, ikke spis frokost sammen hver dag. 

Anonymkode: 0d81d...1ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Hva slags menneske er du? En som sprer beina for kollega på noe som skal være en profesjonell jobbtur med kunder, eller en ærlig og trofast person som med et ryddig ekteskap?

Anonymkode: 5d56b...b6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Hva slags menneske er du? En som sprer beina for kollega på noe som skal være en profesjonell jobbtur med kunder, eller en ærlig og trofast person som med et ryddig ekteskap?

Anonymkode: 5d56b...b6f

Er det ikke bedre at folk ser "trusselen" og tar forhandsregler? Om jeg merker at det er et potensiale der styrer jeg unna situasjoner som kan nøre opp følelser. Ikke fordi jeg er redd for å "spre beina", men fordi det er ubehagelig og feil å kjenne på følelser for andre enn partneren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg fikk vite av sjefen min før helgen at han vil sende meg og en mannlig kollega sammen til noen møter flere timer unna her vi bor, slik at vi må overnatte der i to netter på hotell. Dette er en mann jeg er veldig tiltrukket av, og jeg lurer på om det kan være gjensidig, men dette vet jeg ikke. Vi har hatt utrolig god kjemi fra første stund, og har masse til felles. Jeg føler på meg at vi ville blitt mer enn kollegaer om vi var single. Men, vi er begge opptatt, og jeg har jobbet hardt for å se på han kun som en hvilken som helst kollega.

Nå trenger jeg en slagplan, rett og slett. Hvordan forholde seg til han på denne turen, hvor vi vil reise sammen, overnatte på samme hotell, være sammen hele dagen og antakelig også gå ut og spise og gå på byn sammen på kveldstid med de vi skal ha møter med osv. Kjenner jeg bekymrer meg for hvilke fristelser som vil dukke opp. What to do?

- Hold deg unna alkohol.

-Hold kontakt med mannen din.

- Ikke heng sammen med denne mannen etter møtene, finn på noe annet. 

-Tenk på konsekvensene om du har sex med han, først og fremst privat, men også i jobbsammenheng. Tenk på alt du kan ødelegge for et par netter med sex.Er det verd det? 

-Oppfør deg som en voksen, gift kvinne! 

Anonymkode: db0bb...303

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Først og fremst tenker jeg at man må ha svært lite selvkontroll og disiplin, hvis man klarer å ligge med en kollega på jobbreise. For det andre tenker jeg at du burde holde deg unna alkohol, og egentlig holde deg for deg selv foruten møter og evt middag hvis dere spiser det sammen. 

For det tredje så lurer jeg også på hvorfor du er i et forhold, hvis du har så god kjemi og et så tiltrukket av kollegaen din? Dette burde du jo være ærlig om ovenfor partneren din. Hvis det er barn involvert burde du jo vurdere å bytte jobb hvis du ikke ønsker å splitte familien. 

Anonymkode: 659a4...cab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye styr en skal lage seg selv.

Anonymkode: c4171...01c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først og fremst tenker jeg at man må ha svært lite selvkontroll og disiplin, hvis man klarer å ligge med en kollega på jobbreise. For det andre tenker jeg at du burde holde deg unna alkohol, og egentlig holde deg for deg selv foruten møter og evt middag hvis dere spiser det sammen. 

For det tredje så lurer jeg også på hvorfor du er i et forhold, hvis du har så god kjemi og et så tiltrukket av kollegaen din? Dette burde du jo være ærlig om ovenfor partneren din. Hvis det er barn involvert burde du jo vurdere å bytte jobb hvis du ikke ønsker å splitte familien. 

Anonymkode: 659a4...cab

Jeg ser ikke for meg hva godt som skal komme ut av å fortelle dette til mannen min. Jeg ønsker ikke noe videre forhold med kollegaen min eller å bryte opp familien, og da skulle fortelle mannen min om følelser for en kollega ville vel bare være slemt?

Jeg får meg ikke til å skifte jobb heller. Har byttet en del jobber tidligere pga mistrivsel, kjedelige arbeidsoppgaver og lang reisevei osv. Nå jobber jeg et sted jeg stortrives, får mye ansvar, god lønn, ganske kort reisevei m.m. Jeg ser jo at jobbskifte er det mest nærliggende, hvis jeg ser det utenfra. Men karrieremessig er det dumt og det gjør hverdagen med logistikk med henting av barn og sånt mye vanskeligere, siden det er jeg som henter og leverer mest. Mannen min har lengre reisevei.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Men takk for tipsene jeg har fått så langt. Det med alkohol må jeg jo tenke på, å bare drikke litt. Jeg drikker vanligvis ikke mye på fest, men tåler heller ikke så mye før jeg blir brisen.

Og så vil jeg nevne at jeg ikke tror jeg kommer til å «spre beina», som noen så fint nevnte. Jeg kunne presisert det i hovedinnlegget. Jeg tenker mer på kyssing, som er mye mer nærliggende at kunne skje i en fremmed by hvis stemningen var der. Men alkohol er nok en viktig risiko, så jeg skal ta med meg det. Jeg er ikke en impulsiv person, kanskje litt for lite noen ganger. Men det er noe med denne mannen som gir meg sommerfugler, og hvor en del av meg får lyst til å bare gi f… dersom det kom for en dag at han har gjensidige følelser. Så det er kanskje like mye frykten for at vi skal komme i prat om følelser som noe annet.

ts

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Men takk for tipsene jeg har fått så langt. Det med alkohol må jeg jo tenke på, å bare drikke litt. Jeg drikker vanligvis ikke mye på fest, men tåler heller ikke så mye før jeg blir brisen.

Og så vil jeg nevne at jeg ikke tror jeg kommer til å «spre beina», som noen så fint nevnte. Jeg kunne presisert det i hovedinnlegget. Jeg tenker mer på kyssing, som er mye mer nærliggende at kunne skje i en fremmed by hvis stemningen var der. Men alkohol er nok en viktig risiko, så jeg skal ta med meg det. Jeg er ikke en impulsiv person, kanskje litt for lite noen ganger. Men det er noe med denne mannen som gir meg sommerfugler, og hvor en del av meg får lyst til å bare gi f… dersom det kom for en dag at han har gjensidige følelser. Så det er kanskje like mye frykten for at vi skal komme i prat om følelser som noe annet.

ts

Du er rett og slett ikke et godt menneske eller kone, det å gå rundt å være redd for at du skal finne på noe viser at du absolutt burde la mannen din få finne seg et ekte kvinnfolk. Du gjør skam på veldig mange som reiser i jobben sin med kollegaer fra andre skjønn og du gjør skam på kvinner generelt her. 

Anonymkode: 3c466...1e2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er rett og slett ikke et godt menneske eller kone, det å gå rundt å være redd for at du skal finne på noe viser at du absolutt burde la mannen din få finne seg et ekte kvinnfolk. Du gjør skam på veldig mange som reiser i jobben sin med kollegaer fra andre skjønn og du gjør skam på kvinner generelt her. 

Anonymkode: 3c466...1e2

Nå får du rulle den inn. Og i alle fall slutte å bruke "kvinnfolk" på en nedlatende måte. 

Hun er bevisst på hvor betatt hun er, hun savner spenning og nærhet. Hun vet hun blir satt i en vanskelig situasjon. Så hun spør om råd, og tar i mot de tipsene hun får. 

Om menn generelt hadde reflektert såpass før de var godt nedi vinflaska sammen med en kvinnelig kollega de var betatt av før de sluttet å tenke med det store hodet, så hadde du mulig ikke vært så bitter. 

• Liker 1
Skrevet

TS,

Flott at du er bevisst på risiko og ber om råd. Mange dummer seg ut ved å bare tro at dem ikke er den utro typen, til dem har gjort dumme ting.

Noen råd (vet ikke om alle er like gode).

Middag med kunder. Fokus på kundene.

Sett på alarm med leggetid. Forbered deg med hva du skal si om det blir mas om "litt til".

Begrens alkohol.

Ikke tenk mer på kyssing og annet slikt. Fokuser på ønsket adferd.

Aktivt tenk på negative sider hos denne mannen.

Nei, ikke si hjemme at du skal på jobbtur med enn mann du har tonen med. Men si gjerne hvem du skal på tur med.

Hvis det ikke er unormalt. Ha kontakt med mannen din i løpet av turen.

AnonymBruker
Skrevet

For å kysse noen må man sitte nært. Så sørg for å ha ett bord mellom dere.
Og benytt enhver anledning til å snakke om mannen din.

Anonymkode: 5783c...504

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...