AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Vi har vært sammen og har sex hver barnefri helg i snart 2 år. Jeg har vært veldig tydelig med mine preferanser og hvordan jeg liker/blir tent skikkelig under forspillet. Men det virker ikke som om dette synker inn. Jeg må spørre eller forklare hver gang hvis jeg ønsker noe. Sånn typ: "årh jeg nyter det så skikkelig når du kysser meg på halsen og nedover, nedover (peker flørtende på egen kropp hvor jeg liker å bli kysset). Jeg blir så tent! ".. så får jeg tre halvhjerta kyss og så er vi liksom i gang (!). Men jeg er også typen til å "ta meg til rette" og kan fint sette meg over han ved middagsbordet, eller når vi ser film i sofaen osv, med minimalt med forspill. I mine øyne gjør jeg dette relativt ofte (typisk annenhver gang til hver tredje gang vi treffes, mot hans en eneste gang), fordi jeg kan bli så kåt av å bare være i samme rom som han. Men når jeg sier at jeg veldig gjerne kunne likt at han også tar meg på denne måten. Så svarer han at "men du gjør det jo ikke særlig ofte selv". Men jeg forstår det ikke, for jeg gjør jo det. Han sier at det er viktig for han å tilfredsstille meg. Hva er denne dobbeltkommunikasjonen? Har hatt flere partnere i livet som er helt like på dette punktet. Er det slik at menn virkelig ikke kjenner kvinnekroppen og dens lystmønster, og at de derfor ikke forstår kvinnen når de forteller om sine ønsker. eller er det rett og slett slik at menn driter i det? Anonymkode: e7338...155 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Jeg vet ærlig talt ikke. Har lurt på det selv. Men nei, alle menn er ikke sånn. Men en del. Anonymkode: ca0dd...d79 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Du er nok ikke så tydelig i kommunikasjonen som du selv tror. Peking er ikke tydelig og direkte kommunikasjon, du må snakke om det Anonymkode: 78d38...ef8 4 3
Blåjojo Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tror en del menn ikke klarer å skjønne at vi av og til trenger å bli forført og grundig oppvarmet før sex, når vi andre ganger er klar på sekundet. Har hatt akkurat samme "problemet", men var så heldig å finne en mann som skjønner at det ene ikke utelukker det andre. Kanskje er ikke kommunikasjonen god nok mellom dere. Kanskje er han bare en som ikke klarer å skjønne det. Umulig å vite. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Dette er jo noe man merker etter første ligg, hvor villig motparten er til å tilfredsstille. De som er egoister eller late i senga endrer seg ikke. Anonymkode: bde73...51f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Menn vil at kvinner skal bli tilfredstilt med minst mulig innsats. Forstår godt at kvinner faker orgasmer etter kort tid med stimulering, fort kort tid til å oppnå ekte orgasme. Anonymkode: 1bd08...53b 3
visp Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tenker han opplever det som litt masete og frustrerende? Bare gjetter men.. Om det blir mye snakk og direksjoner underveis, så går det muligens utover lysten?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 visp skrev (3 minutter siden): Jeg tenker han opplever det som litt masete og frustrerende? Bare gjetter men.. Om det blir mye snakk og direksjoner underveis, så går det muligens utover lysten? AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du er nok ikke så tydelig i kommunikasjonen som du selv tror. Peking er ikke tydelig og direkte kommunikasjon, du må snakke om det Anonymkode: 78d38...ef8 Det er enten for mye eller lite kommunikasjon. Ikke rart det er vanskelig! Jeg synes ikke det burde vært masete å flørtende fortelle om hva man ønsker når man er i gang. Jeg kan jo ikke bare hive meg over han uten forspill hver gang heller uten mulighet til å peke på hva jeg liker. Og ja, det er selvfølgelig blitt klart kommunisert fra min side, når vi ikke har sex, om hva jeg liker og hvorfor. For eksempel hva som er mine erotiske punkter, og hva som skjer inni meg når jeg disse blir befølt. Hvor ekstremt mye kåtere jeg blir og hvor mye bedre orgasmene er, og at de da kan ende i serieorgasmer. Jeg har også prøvd å få han til å kommunisere hva han liker. Jeg har for eksempel spurt om han liker å få masasje. Om han tenner på å bli sugd først, om han har noen fantasier som vi skal prøve ut, og åpne spørsmål om at han kan fortelle hva som tenner han. Men svaret er at han liker at jeg blir tilfredsstilt. Det er et paradoks jeg ikke forstår..! Anonymkode: e7338...155 5 1
visp Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er enten for mye eller lite kommunikasjon. Ikke rart det er vanskelig! Jeg synes ikke det burde vært masete å flørtende fortelle om hva man ønsker når man er i gang. Jeg kan jo ikke bare hive meg over han uten forspill hver gang heller uten mulighet til å peke på hva jeg liker. Og ja, det er selvfølgelig blitt klart kommunisert fra min side, når vi ikke har sex, om hva jeg liker og hvorfor. For eksempel hva som er mine erotiske punkter, og hva som skjer inni meg når jeg disse blir befølt. Hvor ekstremt mye kåtere jeg blir og hvor mye bedre orgasmene er, og at de da kan ende i serieorgasmer. Jeg har også prøvd å få han til å kommunisere hva han liker. Jeg har for eksempel spurt om han liker å få masasje. Om han tenner på å bli sugd først, om han har noen fantasier som vi skal prøve ut, og åpne spørsmål om at han kan fortelle hva som tenner han. Men svaret er at han liker at jeg blir tilfredsstilt. Det er et paradoks jeg ikke forstår..! Anonymkode: e7338...155 Det er vanskelig for folk utenifra å vite effekten det har på han, men det virker uansett som om du ikke kommer helt i mål med det. Jeg tror kanskje jeg hadde latt han styre litt til jeg skjønte hvordan han fungerte bedre. Også ta det derfra? Han er kanskje litt sjenert og tør ikke å slippe seg helt løs?
Bamseklemmer Skrevet 2. mai 2023 #10 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han sier at det er viktig for han å tilfredsstille meg. Hva er denne dobbeltkommunikasjonen? Har hatt flere partnere i livet som er helt like på dette punktet. Er det slik at menn virkelig ikke kjenner kvinnekroppen og dens lystmønster, og at de derfor ikke forstår kvinnen når de forteller om sine ønsker. eller er det rett og slett slik at menn driter i det? Anonymkode: e7338...155 Jeg tror han bare er dårlig på seksuell smalltalk og romantikk, og det er ikke gitt at alle menn har den evnen. Å tilfredstille en kvinne seksuellt er verdens enkleste sak.. men å tilfredstille dem med kjærlighet og lidenskap er vanskelig hvis man ikke vet hvordan.. Så menn tenker ofte slik de selv føler er bra.. for får hun sin orgasme, ja så er alt vel.. En kvinne har så mye mere tanker om hva som føles bra.. og de trenger også ofte bekreftelser, verbalt og fysisk i hverdagen med klærne på. Men uten en god samtale om dette, kommer mannen aldri til forstå kvinnen. Dobbeltkommunikasjon ja TS.. jeg er ikke så overrasket, at han synes det er det eneste viktige. Han kjenner kanskje ikke til det som trengs i hverdagen? og hvordan han kan påvirke sexen mellom dere mange hakk? Så det er kanskje begjær og lidenskap han ikke er så god på? Det er faktisk ganske ondt å ikke føle seg elsket i et forhold, og bare pult🤐
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Skrevet 2. mai 2023 Hadde oppriktig talt avbrutt underveis og sagt: nå har jeg sagt så mange ganger hvordan jeg vil ha det, og det virker som du driter i det. Man skal heller ikke undervurdere latskapen. Jeg er selv lat, og må ofte ta meg i nakkeskinnet for å gjøre en god jobb i senga (er kvinne). Jeg vet likevel hvordan jeg vil ha det og har vært tydelig fra dag én at jeg krever at han må jobbe. Jeg aksepterer heller ikke latskap overfor ham og er nøye med å følge med og finne ut av hva han liker. Jeg var også slik i mitt forrige forhold, men han lyttet mindre. Jeg vet ikke hvordan din kjæreste er. Hvis det til nå bare har handlet om instrukser i sengen, er det nok på tide å ta en samtale utenfor sengen, dom likevel gjelder det som skjer i sengen. Anonymkode: ca0dd...d79
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #12 Skrevet 2. mai 2023 Bamseklemmer skrev (6 timer siden): Jeg tror han bare er dårlig på seksuell smalltalk og romantikk, og det er ikke gitt at alle menn har den evnen. Å tilfredstille en kvinne seksuellt er verdens enkleste sak.. men å tilfredstille dem med kjærlighet og lidenskap er vanskelig hvis man ikke vet hvordan.. Så menn tenker ofte slik de selv føler er bra.. for får hun sin orgasme, ja så er alt vel.. En kvinne har så mye mere tanker om hva som føles bra.. og de trenger også ofte bekreftelser, verbalt og fysisk i hverdagen med klærne på. Men uten en god samtale om dette, kommer mannen aldri til forstå kvinnen. Dobbeltkommunikasjon ja TS.. jeg er ikke så overrasket, at han synes det er det eneste viktige. Han kjenner kanskje ikke til det som trengs i hverdagen? og hvordan han kan påvirke sexen mellom dere mange hakk? Så det er kanskje begjær og lidenskap han ikke er så god på? Det er faktisk ganske ondt å ikke føle seg elsket i et forhold, og bare pult🤐 Å tilsfredsstille en mann på en slik måte, er heller ikke enkelt. Jeg opplever at menn ikke sier ifra like ofte som kvinner, men opplever også at de har ønsker og behov som bør tilfredsstilles for at de skal være lykkelige likevel. De må lokkes ut, det virker som de er bedre på å nøye seg, men de er lykkeligere når man viser at man er nysgjerrig på hva de liker, som de ofte ikke er godt trent i selv. Det er også en spennende reise å følge med på. Hva de ønsker emosjonelt, men også i senga. En mann som kommer er ikke nødvendigvis en mann som har det gøy og fint i senga. Jeg er kvinne og kommer lett selv - orgasmen er ikke hovedmålet. God sex er det. Anonymkode: ca0dd...d79 2 1
Snok1 Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg må spørre eller forklare hver gang hvis jeg ønsker noe. Sånn typ: "årh jeg nyter det så skikkelig når du kysser meg på halsen og nedover, nedover (peker flørtende på egen kropp hvor jeg liker å bli kysset). Jeg blir så tent! " Har du forsøkt å spørre hva han liker?
Bamseklemmer Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å tilsfredsstille en mann på en slik måte, er heller ikke enkelt. Jeg opplever at menn ikke sier ifra like ofte som kvinner, men opplever også at de har ønsker og behov som bør tilfredsstilles for at de skal være lykkelige likevel. De må lokkes ut, det virker som de er bedre på å nøye seg, men de er lykkeligere når man viser at man er nysgjerrig på hva de liker, som de ofte ikke er godt trent i selv. Det er også en spennende reise å følge med på. Hva de ønsker emosjonelt, men også i senga. En mann som kommer er ikke nødvendigvis en mann som har det gøy og fint i senga. Jeg er kvinne og kommer lett selv - orgasmen er ikke hovedmålet. God sex er det. Anonymkode: ca0dd...d79 Det skjønner jeg godt, at det blir vanskelig å forholde seg til.. enkelte menn er best på griseprat, og være en orgasme jeger.. Jeg tror ikke at de synes det er flaut.. men heller at de ikke vet helt om temaet, hvordan tilfredstille en kvinne maksimalt? Skulle egentlig tro at målet var å være sin samboers beste elsker noensinne.. Godhet avler godhet.. og det er kvinner veldig flinke på. Gir du henne noe godt, ekstra eller overraskende, så får man samme godene tilbake. Er man snill og grei på dagtid, kommer bonusen om kvelden. (les gjerne signaturen min😅) Og det er jo sant.. det er det som skjer i hverdagen som virkelig gir god sex.. jeg liker å tro at forspillet starter allerede med det første kysset om morgenen. Du kan ha en trassig dag på jobben, men da er det ekstra deilig å komme hjem til noen som virkelig elsker deg. Sex er i grunn ikke hovedfokuset i et forhold.. det er den bonusen vi gir hverandre, vi blir skikkelig sprengkåt av😅 Er du ikke enig da? Litt kunnskap hjelper litt, men det er noen smarte valg som må gjøres først.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 Bamseklemmer skrev (10 timer siden): Jeg tror han bare er dårlig på seksuell smalltalk og romantikk, og det er ikke gitt at alle menn har den evnen. Å tilfredstille en kvinne seksuellt er verdens enkleste sak.. men å tilfredstille dem med kjærlighet og lidenskap er vanskelig hvis man ikke vet hvordan.. Så menn tenker ofte slik de selv føler er bra.. for får hun sin orgasme, ja så er alt vel.. En kvinne har så mye mere tanker om hva som føles bra.. og de trenger også ofte bekreftelser, verbalt og fysisk i hverdagen med klærne på. Men uten en god samtale om dette, kommer mannen aldri til forstå kvinnen. Dobbeltkommunikasjon ja TS.. jeg er ikke så overrasket, at han synes det er det eneste viktige. Han kjenner kanskje ikke til det som trengs i hverdagen? og hvordan han kan påvirke sexen mellom dere mange hakk? Så det er kanskje begjær og lidenskap han ikke er så god på? Det er faktisk ganske ondt å ikke føle seg elsket i et forhold, og bare pult🤐 Etter å ha lest dette innlegget flere ganger, så tror jeg kanskje at dette er spot on. At det handler mer om seksuell lidenskapen, eller mangel på sådan, enn at han kanskje ikke forstår/ønsker å tilfredstille meg.. du fikk meg skikkelig til å tenke her nå.. og konkluderer med at du har rett. Han er lidenskapelig og opptatt av å tilfredsstille meg, bare på andre ting. For, vi gjør utrolig mye godt sammen. Typisk lager ofte treretters fine dining, mens vi drikker god vin til, hvor vi begge er lettkledde og koser rundt på kjøkkenet. Mat i seg selv er veldig sensuelt, og den er det han som står for og serverer meg. Han drikker ikke egentlig vin selv, men har kjøpt flere flasker som han tror jeg vil like, ut i fra hva han har lært meg å kjenne. Jeg kan plutselig ha sagt at " blåskjell er det lenge siden jeg har smakt", og neste helg vi er sammen er det blåkjell til forrett. eller at yndlings sjokoladen min ikke produseres lengre, så lager han den som en overraskelse til meg, ut i fra hvordan jeg har pratet om smakseksplosjonene denne kombinasjonen i sjokoladen gir. Men han er ikke særlig nær fysisk. Verken med forførende blikk eller bekreftende ord, selv om sexen i seg selv er god (nok). Kanskje jeg bare "ser" på feil signaler? Han gjør det med det utgangspunktet han har til rådighet, mens jeg har "lett" på feil premiss? Han er en skikkelig flott mann.. Arh nå får jeg nesten dårlig samvittighet. Men det var godt med en eye-opener. Så takk Bamseklemmer. Anonymkode: e7338...155 3 1
Andro Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 Han skjønner alt du sier, men han gidder ikke. Du skal alltid tro mer på det folk sier enn det de gjør. Det du sier har sunket inn, men han bryr seg ikke om deg og din opplevelse av det, bare han får det han trenger selv. Uansett hva du sier, så kommer dette aldri til å endre seg. Når han ikke satser alt i et ferskt forhold, så kommer han til å bli enda slappere om det blir tettere eller mer forpliktende. Dette er et vanntett system, som alle mindre lydhøre menn følger. Han opplever å få det han ønsker seg, uten å måtte imøtekomme dine ønsker. Dermed får han mindre respekt for dine ønsker hver gang han slipper unna med det. Når han skylder på at du gjør noe sjelden, uten at det er sant, så er det for å unnslippe selv. Det er en form for gaslighting å twiste det du opplever på denne måten, og det er et litt skummelt tegn... Sjekk hva som skjer når du stiller klarere krav og setter fastere grenser, og ikke vær redd for å analysere konsekvenser av å ikke bli møtt på din egen lyst. Det kan på sikt skape avsmak for sex med ham. Uansett hvor kåte vi kvinner er så er det ikke dårlig sex vi leter etter. Du er helt avhengig av å ha en partner som tenner på å tenne deg, og som har en selvstendig glede av nettopp dette.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 Etter at jeg forsto at menn enten har egen tenning på å tenne og gi kvinner nytelse, eller de har det ikke, og er ikke særlig interessert i å lære heller, så kutter jeg fort ut menn som ikke selv tenner på å gi nytelse. Det nytter jo ikke uansett hva man sier om det ikke er i mennene selv, og de kan i beste fall bli ok elskere, aldri virkelig gode elskere. Det sagt har jeg nå mann som virkelig tenner på min nytelse, men det hender likevel at jeg må minne ham på å ikke være egoistisk. Selv menn som virkelig tenner på det kan bli litt lat i møte med kvinner som gir mye, fordi det trossalt er veldig deilig å motta. Slike menn evner imidlertid å ta til seg informasjon, fordi de faktisk er interessert i gjensidig nytelse. Ikke finn dere i egoisme kvinner! Sløs heller ikke bort mye tid på menn som ikke selv har det i seg å tenne på å gi. Det gir bare en nedadgående kurve i å bry seg om hvordan kvinnen har det seksuelt etterhvert som de blir trygge i forholdet. Å si noe til menn som ikke selv skjønner at kvinnens nytelse er like vesentlig som egen, og som ikke selv er opptatt av å gi nytelse, fordi det også gir ham noe, er ikke noe å bruke energi på om man ønsker et godt sexliv. Anonymkode: 6076e...eec 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å tilsfredsstille en mann på en slik måte, er heller ikke enkelt. Anonymkode: ca0dd...d79 Er nok litt individuelt. Jeg har gjort det veldig enkelt for partneren min å forholde seg til. Jeg har sagt tydelig at mine forventninger er, «null faking, ærlige tilbakemeldinger, ingen ting er flaut eller ekkelt, la meg kontrollere og bare ta i mot og nyt, ikke tenk på meg. Min glede er å tilfredstille deg.» Jeg er en utpreget «giver», hun er en utpreget «mottaker». Fungerer utmerket. Nøkkelen er seksuell match og god kommunikasjon. Anonymkode: 4bc9a...0f4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Etter at jeg forsto at menn enten har egen tenning på å tenne og gi kvinner nytelse, eller de har det ikke, og er ikke særlig interessert i å lære heller, så kutter jeg fort ut menn som ikke selv tenner på å gi nytelse. Anonymkode: 6076e...eec Tror mye ligger i det. Min ene store «fetisj» er å oppleve en partner som nyter. For meg er det uinteressant å ligge der å motta. Å skulle gi meg en BJ feks må være ganske kjedelig😂 Når man er utpreget i sitt tenningsmønster slik som jeg er, så er det nok viktig med en partner som selv er utpreget «passiv» og ikke har et egetbehov for å skulle aktivt tilfredstille meg. Da kan det bli litt kræsj. Anonymkode: 4bc9a...0f4
Anonymmann26 Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 Du skriver at du fint kan hoppe rett på fanget hans men du savner også at han skal ta det initiativet til å kaste deg på armene sine å bære deg i senga og begynne kysse deg nedover nakken? jeg som mann er litt redd for å gjøre slik for trur de fleste menn er litt redd for å få beskjed om at je orker ikke eller at det er for tidlig etc. så klipp til ett hjerte og skriv på en litt sexy måte at du er kåt og hva vil du gjøre med det? je er mann og for min del så er det jenta før meg selv og je kan fint bruke 2 timer på kos og foreplay. Så lenge je får tømt den så er det egt samme for meg hvordan min blir tømt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå