Gå til innhold

Venninne som er skråsikker på at hun er helt perfekt, jeg tørr ikke avslutte vennskapet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, vi ble venner mange år siden og da var hun helt annerledes. Det er først etter at hun giftet seg med mannen sin at hun endret seg helt, plutselig ble hun den som baksnakker alle, kritiserer folk, og ser på seg selv som feilfri og perfekt - ja, det er hennes ord. 
Denne venninna vet dessverre mye om meg og mine problemer, jeg sliter psykisk, særlig sosial angst, er skilt og uføere, i tillegg til at jeg har en tennåring med adferdsproblemet som jeg har avlastning til - dette vet hun ALT om. 
Og jeg er derfor redd for avslutte vennskapet, hun har nemmelig truet med å sette ut rykter når hun har vært sint på meg. 
Problemet er at vennskapet har begynt å tære veldig på psykisk, jeg orker ikke mere av hennes skryt om hvor fantastisk hun er, hvor feilfritt livet hennes er og hvor unaturlig smarte barna hennes er. 
Jeg orker ikke å høre på sladder om folk, mange av disse kjenner jeg ikke en gang, og jeg er av den oppfatning at man ikke burde dømme andre. 
Jeg blir så sliten, men redd for å avslutte vennskapet. 
Noen råd?

Anonymkode: 7c9b8...5fb

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å avslutte vennskapet helt, men sørg for å møte henne sjeldnere. Når hun baksnakker andre, så si at du ikke er interessert, eller bytt samtaleemne selv. Det samme når hun skryter for mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om hun legger ut om dine problemer til andre, så sier jo det mer om henne enn deg...

Kan du ikke bare se henne sjeldnere da?

Hvis hun er så fantastisk som hun mener hun er,så har hun vel mange andre venner?

Anonymkode: b38dc...4fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, vi ble venner mange år siden og da var hun helt annerledes. Det er først etter at hun giftet seg med mannen sin at hun endret seg helt, plutselig ble hun den som baksnakker alle, kritiserer folk, og ser på seg selv som feilfri og perfekt - ja, det er hennes ord. 
Denne venninna vet dessverre mye om meg og mine problemer, jeg sliter psykisk, særlig sosial angst, er skilt og uføere, i tillegg til at jeg har en tennåring med adferdsproblemet som jeg har avlastning til - dette vet hun ALT om. 
Og jeg er derfor redd for avslutte vennskapet, hun har nemmelig truet med å sette ut rykter når hun har vært sint på meg. 
Problemet er at vennskapet har begynt å tære veldig på psykisk, jeg orker ikke mere av hennes skryt om hvor fantastisk hun er, hvor feilfritt livet hennes er og hvor unaturlig smarte barna hennes er. 
Jeg orker ikke å høre på sladder om folk, mange av disse kjenner jeg ikke en gang, og jeg er av den oppfatning at man ikke burde dømme andre. 
Noen råd?

Jeg tror ikke hun skryter så fælt du skal ha det til, og at hun tror hun er perfekt. 
Dette handler nok mer om din egen situasjon der du ikke takler livet så godt og har en del problemer du sliter med. Og da kjenner du ekstra på at hun har livet på stell, og er normal

Anonymkode: ed9ca...e05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen råd?

Tenk på helsen din. Tror du det er en måte å skjule usikkerhet på? Dersom ja. prøv å ha en samtale med henne. Dersom hun blir i forsvarsposisjon og ikke sier unnskyld/har selvinnsikt etter at du har gjort rede for hvordan du føler og oppfatter vennskapet så kutter du henne stille og rolig ut av livet ditt.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bare møter henne sjeldnere og sjeldnere...

Anonymkode: 6096e...8ca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt om gray rock? Du må ikke dumpe henne. Vær hyggelig men kjedelig. Ikke ros henne opp i skyene, da er du stuck med henne for alltid. Hun trenger folk som tilber henne. Hvis du slutter, samtidig som du smiler og jatter litt med slik at du ikke vekker noe hevnlyst hos henne, så vil hun forhåpentligvis lete etter fans andre steder. Da blir du gradvis dumpet av HENNE (tror hun), og dere kan hilse og smile når du treffer henne på butikken.

Anonymkode: c8d26...b64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du hørt om gray rock? Du må ikke dumpe henne. Vær hyggelig men kjedelig. Ikke ros henne opp i skyene, da er du stuck med henne for alltid. Hun trenger folk som tilber henne. Hvis du slutter, samtidig som du smiler og jatter litt med slik at du ikke vekker noe hevnlyst hos henne, så vil hun forhåpentligvis lete etter fans andre steder. Da blir du gradvis dumpet av HENNE (tror hun), og dere kan hilse og smile når du treffer henne på butikken.

Anonymkode: c8d26...b64

Dette! Og slutt å betro deg til henne. Snakk om hverdagslige (kjedelige) ting, ikke røp noe du ikke vil at andre skal vite. Treff henne sjeldnere, men ikke kutt henne helt ut, slik at hun får grunn til å bli sur.

Anonymkode: 44f2f...c2b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er noe som heter utfasing ;) 

Begynn å treffe henne sjeldent fordi «dårlig form/opptatt», og så bare blokkerer du henne fra alt. 

Skulle du møte henne på gata kan du si «jøss, flere har nevnt akkurat det med telefonen - jaja. Om vi kan treffes? Jeg er ganske dårlig for tiden - men kan ta kontakt når jeg blir bedre». 

Anonymkode: 522bb...195

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noen råd?

Beklager å si dette, men utfra måten du beskriver henne på, så snakker hun nok allerede om deg til andre. 

Jeg hadde gjort som de andre her sier. Minimert kontakten, la henne ta alt initiativ, og ikke del noe annet enn helt hverdagslige, kjedelige ting. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...