AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢 Anonymkode: ec154...eef 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢 Anonymkode: ec154...eef De hadde vel funnet på en annen måte å ta livet av seg på, da. Tenk så mange som drukner hvert år, la oss forby vann Anonymkode: c4091...a84 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Som oftest er det motorsyklisten selv som omkommer, så det er en kalkulert risiko som alt annet i livet. Sikkerhet er alltid viktig, men tror ikke forbudt er riktig vei å gå. Bedre opplæring er stikkordet Anonymkode: 18f19...97d 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Enig. Men or idag, er det jo opp til hver enkelt. Her er det hvertfall fullstendig uaktuelt. Galskap å kjøre like fort som en bil, på to hjul og helt åpent. Det er jo ikke rart at det går galt. Anonymkode: d1778...298
Carrot Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Vel, hvis bilførere tar blikket bort fra mobilen og følger med i trafikken får vi på MC et ganske mye tryggere miljø å bevege oss i... Samtidig er det langt flere som dør i bilulykker enn i MC ulykker når man ser på tallene mtp økning av MC vs bil osv.. Så kanskje vi bare skal forby alt annet enn kollektiv trafikk? 2 1
Tiuren Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 (endret) etter at alt av båt og vannsport er forbudt, inklusive kajakk og dykking.... Har du sjekket hvor mange som drukner hvert år? EDIT: til de som ikke forstår, jeg er ikke for forbud. Unyttige forbud er det dummeste jeg vet. Endret 1. mai 2023 av Tiuren 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Alltid dette med å trekke inn andre ting en kan daue av. Anonymkode: f7f21...878
Snok1 Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢 Anonymkode: ec154...eef Her er de vanligste dødsårsakene i Norge. https://www.aftenposten.no/norge/i/n0oJ/de-fem-vanligste-doedsaarsakene-i-norge Hva med å starte med å forby alkohol, tobakk, fett og sukker?
Tiuren Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Alltid dette med å trekke inn andre ting en kan daue av. Anonymkode: f7f21...878 Hvorfor ikke? Er det ikke lurt å se ting i perspektiv, vurdere risikoer mot hverandre? Eller gir det like mye mening for deg å si "forby hekling, det er for mange dødsfall forbundet med hekling" som "forby røyking, det er for mange dødsfall forbundet med røyking"? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Hva er det folk snakker om? Om jeg trenger et hjerte eller en nyre så ber jeg om en motorsyklist der kun organet jeg trenger kan reddes. Ingen grunn til å forby organdonasjon slik det funker i dag. Anonymkode: 48c5c...d43 1
PITTY Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 En uoppmerksom og risikabel motorsyklist dreper seg selv.. Det får da f..meg nesten være greit. Mange måter å bedrive høyrisiko i livet sitt på. Forbud,-forbud-forbud. Dummeste jeg hører. Da kan du heller ta for deg en uoppmerksom og risikabel fører av et vogntog. De drar lett med seg et par andre mennesker i slengen.. Så legg fokus der du bør. Motorsykkel bør i alle fall ikke stå øverst på lista for negativ oppmerksomhet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢 Anonymkode: ec154...eef Å føde mennesker burde være forbudt, tenk absolutt alle som blir født dør. Trist 😢 Anonymkode: 64666...07f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det går ikke. Anonymkode: 6ebf9...de8 Alt går... Anonymkode: 64666...07f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt går... Anonymkode: 64666...07f ...til helvete. Anonymkode: bcb5b...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 I april døde 11 stykker i trafikken, av dem seks stykker i Innland fylke alene.. alle de i møteulykker forøvrig og Rogaland har også høye tall med seks omkomne til nå i år.. Til sammenligning har 28 omkommet totalt, av disse tror jeg det er 3 MC ulykker, der bare en var singleulykke så langt jeg kan finne informasjon på, mens minst en av de ble påkjørt av en annen fører... så av 28 stykker var det 3 på motorsykkel - så siden biler er langt farligere bør vi forby dem og la alle kjøre MC i steden.. Anonymkode: 3e573...7f9 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I april døde 11 stykker i trafikken, av dem seks stykker i Innland fylke alene.. alle de i møteulykker forøvrig og Rogaland har også høye tall med seks omkomne til nå i år.. Til sammenligning har 28 omkommet totalt, av disse tror jeg det er 3 MC ulykker, der bare en var singleulykke så langt jeg kan finne informasjon på, mens minst en av de ble påkjørt av en annen fører... så av 28 stykker var det 3 på motorsykkel - så siden biler er langt farligere bør vi forby dem og la alle kjøre MC i steden.. Anonymkode: 3e573...7f9 Som aktiv motorsyklist er det gode tall, sånn sett. Samtidig Har vi vært igjennom Januar, februar og mars. Håper tallene holder i mai, juni og juli. Dødstallene for MC er gledelig nok holdt seg lave selv om antall motorsyklister er mangedoblet. Anonymkode: e03fa...924 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 Du kan ikke forby dumskap. Anonymkode: 7399e...2d1
Tiuren Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke forby dumskap. Anonymkode: 7399e...2d1 Nei da ville fengslene bli fulle og enkelte maktfora ganske tomme.....
Carrot Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Nei da ville fengslene bli fulle og enkelte maktfora ganske tomme..... men veiene ville være ganske tomme og trygge da ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå