Gå til innhold

Motorsykler bør forbys, alt for mange dødsulykker med de

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢

Anonymkode: ec154...eef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bør bli forbud mot motorsykler, tenk hvor mange menneskeliv i året som hadde blitt reddet ved forbud med motorsykler. Trist 😢

De hadde vel funnet på en annen måte å ta livet av seg på, da. Tenk så mange som drukner hvert år, la oss forby vann

Anonymkode: c4091...a84

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke.

Anonymkode: 6ebf9...de8

AnonymBruker
Skrevet

Som oftest er det motorsyklisten selv som omkommer, så det er en kalkulert risiko som alt annet i livet. Sikkerhet er alltid viktig, men tror ikke forbudt er riktig vei å gå. Bedre opplæring er stikkordet 

Anonymkode: 18f19...97d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Men or idag, er det jo opp til hver enkelt. Her er det hvertfall fullstendig uaktuelt. Galskap å kjøre like fort som en bil, på to hjul og helt åpent. Det er jo ikke rart at det går galt.

Anonymkode: d1778...298

Skrevet

Vel, hvis bilførere tar blikket bort fra mobilen og følger med i trafikken får vi på MC et ganske mye tryggere miljø å bevege oss i... 
Samtidig er det langt flere som dør i bilulykker enn i MC ulykker når man ser på tallene mtp økning av MC vs bil osv.. Så kanskje vi bare skal forby alt annet enn kollektiv trafikk?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

etter at alt av båt og vannsport er forbudt, inklusive kajakk og dykking.... Har du sjekket hvor mange som drukner hvert år? 

EDIT: til de som ikke forstår, jeg er ikke for forbud. Unyttige forbud er det dummeste jeg vet. 

Endret av Tiuren
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alltid dette med å trekke inn andre ting en kan daue av.

Anonymkode: f7f21...878

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Alltid dette med å trekke inn andre ting en kan daue av.

Anonymkode: f7f21...878

Hvorfor ikke? Er det ikke lurt å se ting i perspektiv, vurdere risikoer mot hverandre? Eller gir det like mye mening for deg å si "forby hekling, det er for mange dødsfall forbundet med hekling" som "forby røyking, det er for mange dødsfall forbundet med røyking"? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det folk snakker om?

Om jeg trenger et hjerte eller en nyre så ber jeg om en motorsyklist der kun organet jeg trenger kan reddes. 

Ingen grunn til å forby organdonasjon slik det funker i dag.

Anonymkode: 48c5c...d43

• Liker 1
Skrevet

En uoppmerksom og risikabel motorsyklist dreper seg selv.. Det får da f..meg nesten være greit. Mange måter å bedrive høyrisiko i livet sitt på. Forbud,-forbud-forbud. Dummeste jeg hører.

Da kan du heller ta for deg en uoppmerksom og risikabel fører av et vogntog. De drar lett med seg et par andre mennesker i slengen..  Så legg fokus der du bør. Motorsykkel bør i alle fall ikke stå øverst på lista for negativ oppmerksomhet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å føde mennesker burde være forbudt, tenk absolutt alle som blir født dør.  Trist 😢

Anonymkode: 64666...07f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det går ikke.

Anonymkode: 6ebf9...de8

Alt går...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt går...

...til helvete.

Anonymkode: bcb5b...f1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I april døde 11 stykker i trafikken, av dem seks stykker i Innland fylke alene.. alle de i møteulykker forøvrig og Rogaland har også høye tall med seks omkomne til nå i år.. 

Til sammenligning har 28 omkommet totalt, av disse tror jeg det er 3 MC ulykker, der bare en var singleulykke så langt jeg kan finne informasjon på, mens minst en av de ble påkjørt av en annen fører... så av 28 stykker var det 3 på motorsykkel - så siden biler er langt farligere bør vi forby dem og la alle kjøre MC i steden.. 

Anonymkode: 3e573...7f9

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I april døde 11 stykker i trafikken, av dem seks stykker i Innland fylke alene.. alle de i møteulykker forøvrig og Rogaland har også høye tall med seks omkomne til nå i år.. 

Til sammenligning har 28 omkommet totalt, av disse tror jeg det er 3 MC ulykker, der bare en var singleulykke så langt jeg kan finne informasjon på, mens minst en av de ble påkjørt av en annen fører... så av 28 stykker var det 3 på motorsykkel - så siden biler er langt farligere bør vi forby dem og la alle kjøre MC i steden.. 

Anonymkode: 3e573...7f9

Som aktiv motorsyklist er det gode tall, sånn sett. Samtidig Har vi vært igjennom Januar, februar og mars. Håper tallene holder i mai, juni og juli.

Dødstallene for MC er gledelig nok holdt seg lave selv om antall motorsyklister er mangedoblet.antall mc

drepte

Anonymkode: e03fa...924

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forby dumskap.

Anonymkode: 7399e...2d1

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke forby dumskap.

Anonymkode: 7399e...2d1

Nei da ville fengslene bli fulle og enkelte maktfora ganske tomme..... 

Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Nei da ville fengslene bli fulle og enkelte maktfora ganske tomme..... 

men veiene ville være ganske tomme og trygge da ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...