AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Litt usikker på hva jeg skal gjøre.. Har nylig kjøpt leilighet i et leilighetskompleks og har derfor blitt lagt til i en nabogruppe på Facebook. Har snakket et par ganger med en dame på rundt 30 som bor i en av utleieleilighetene og hun har lagt meg til som venn på Facebook. Hun har en jente på rundt 4-5 år. På den korte tiden jeg har bodd her (6 mnd) har hun blitt i et forhold med 3 ulike menn på Facebook, disse virker også som de har flyttet inn da jeg ser de flytte både TV, møbler og søppelsekker med klær inn og ut. Navnet hennes og navnet til disse typene blir ofte nevnt i svindelgrupper i nærmiljøet da de svindler folk for iPhone og playstation over en lav sko. Dama og alle hennes utkårede ser ut som de tilhører et rusmiljø, basert på utseende og oppførsel. Jobber nattevakt og ser ofte at hun legger ut mye absurde statusoppdateringer og undertøysbilder på Facebook for så å slette det utpå formiddagen. Gjerne et par ganger i uka. Alt i meg roper at dette ikke er et greit oppvekstmiljø for et lite barn. Ser at barnet ofte er ute og leker alene på plassen foran bygget så det er tydelig at barnet bor hos mor 100%. Hva hadde dere gjort..? Anonymkode: d9ef3...a42 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Meldt. Og venta på å bli banka for det var en veldig spesifikk bekymring.... Anonymkode: 3f428...558 3
Agaton Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Litt usikker på hva jeg skal gjøre.. Har nylig kjøpt leilighet i et leilighetskompleks og har derfor blitt lagt til i en nabogruppe på Facebook. Har snakket et par ganger med en dame på rundt 30 som bor i en av utleieleilighetene og hun har lagt meg til som venn på Facebook. Hun har en jente på rundt 4-5 år. På den korte tiden jeg har bodd her (6 mnd) har hun blitt i et forhold med 3 ulike menn på Facebook, disse virker også som de har flyttet inn da jeg ser de flytte både TV, møbler og søppelsekker med klær inn og ut. Navnet hennes og navnet til disse typene blir ofte nevnt i svindelgrupper i nærmiljøet da de svindler folk for iPhone og playstation over en lav sko. Dama og alle hennes utkårede ser ut som de tilhører et rusmiljø, basert på utseende og oppførsel. Jobber nattevakt og ser ofte at hun legger ut mye absurde statusoppdateringer og undertøysbilder på Facebook for så å slette det utpå formiddagen. Gjerne et par ganger i uka. Alt i meg roper at dette ikke er et greit oppvekstmiljø for et lite barn. Ser at barnet ofte er ute og leker alene på plassen foran bygget så det er tydelig at barnet bor hos mor 100%. Hva hadde dere gjort..? Anonymkode: d9ef3...a42 Dette er nok datapunkter for en bekymringsmelding, ja (som kan være anonym om du ønsker). Det er meget viktig at naboer flagger slike ting. Endret 1. mai 2023 av Agaton 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Høres ikke bra ut, men jeg hadde sett an litt til. Du ødelegger ikke en familie over en så lav sko. Anonymkode: c92be...f86 4 1
Agaton Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ikke bra ut, men jeg hadde sett an litt til. Du ødelegger ikke en familie over en så lav sko. Anonymkode: c92be...f86 En bekyrmingsmelding vil nok ikke ødelegge en familie. Om barnevernet finner ut om omsorgssvikt, vil de nok gripe inn. Men dette vil i så fall komme senere. 16 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Bhg melder snart fra, du trenger ikke. Anonymkode: ed125...3dd 1
Sofakona Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bhg melder snart fra, du trenger ikke. Anonymkode: ed125...3dd Det er ikke sikkert, om alt er på stell med barnet og barnet har det bra i barnehagen så gjør de ikke det. Derimot kan barnet ha det dårligere hjemme 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Jeg tenker det er en grunn for barnevernet å få bekymringsmelding ja. Anonymkode: 1a608...a20 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Høres ikke bra ut, men jeg hadde sett an litt til. Du ødelegger ikke en familie over en så lav sko. Anonymkode: c92be...f86 Over en så lav sko??? Leser vi det samme her eller?? TS, meld! Anonymkode: b7122...8a8 15 2 1
Snok1 Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Jeg er for å melde tre ganger for mye heller enn én for lite. Likevel: Jeg leser lite som helt spesifikt går på omsorgsevne eller forholdet mor/datter. Blir hun kjeftet på? Går hun dårlig kledd? Tegn til at hun ikke spiser godt eller sunt? Ute til uvanlige tider? Jeg ville sett etter slike spesifikke ting før jeg meldte fra til BVT. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Rart ingen andre har merket det. Et barn på 4 år som er ute alene merkelig. Anonymkode: ed06e...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Rart ingen andre har merket det. Et barn på 4 år som er ute alene merkelig. Anonymkode: ed06e...9bc Det kommer an på hvor du bor da. Fireåringen min er ute alene rett som det er, men vi bor landlig til uten trafikk. Jeg ville meldt bekymring her. Slik så BV iallefall kan undersøke. Du trenger ikke vite at ting er ugreit for å melde. Det bildet du maler i hovedinnlegget holder som bekymringsgrunn. Anonymkode: 71b6e...164 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 Hvis mor har utseende som en rusmisbruker så vil nok barnehagen også se dette. Er det tydelig for en nabo som har bodd der en kort periode, er det hvertfall tydelig for barnehagen. Hvis mor og datter bor i leiligheten har de vel tv og møbler selv? Litt rart om menn flytter inn med tv og møbler? De trenger vel ikke dobbelt opp? Dette virker litt rart. kan det være at det er slekt eller folk hun kjenner som hjelper henne å kjøpe nye møbler? Mer logisk at hun har kjøpt seg noe nytt og de hjelper henne å bære inn? kan ikke forstå at de flytter inn med sine møbler og tv inn i ei lita leilighet der det bor folk med møbler Anonymkode: d366f...d0e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 Wtf nei, ikke waste barnevernet sine ressurser på å melde i vilden Sky? Hva faen feiler det alle dere som sier dere hadde meldt for så lite? Herregud, det er snakk om alvorlig omsorgssvikt før man melder til bv, ikke at folk har andre oppvekster og verdier enn dere selv. Alle er ikke A4, alle er ikke gode eller egnede foreldre, men klarer å oppdra noenlunde likevel. Hva tenker dere er alternativet? Hvis dere ikke er villige til å være fosterhjem kan dere faen meg la være å melde så ofte som dere sier dere gjør også. Dere høres ut som drittfolk som sitter og kun dømmer andre og ikke gidder å faktisk hjelpe eller utgjøre en forskjell. Anonymkode: 0dfa1...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis mor har utseende som en rusmisbruker så vil nok barnehagen også se dette. Er det tydelig for en nabo som har bodd der en kort periode, er det hvertfall tydelig for barnehagen. Hvis mor og datter bor i leiligheten har de vel tv og møbler selv? Litt rart om menn flytter inn med tv og møbler? De trenger vel ikke dobbelt opp? Dette virker litt rart. kan det være at det er slekt eller folk hun kjenner som hjelper henne å kjøpe nye møbler? Mer logisk at hun har kjøpt seg noe nytt og de hjelper henne å bære inn? kan ikke forstå at de flytter inn med sine møbler og tv inn i ei lita leilighet der det bor folk med møbler Anonymkode: d366f...d0e I tillegg er det vel mest sannsynlig venner eller bror eller lignende, og ikke kjærester. Ts har jo aldri snakket med mennesket engang. Anonymkode: 0dfa1...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I tillegg er det vel mest sannsynlig venner eller bror eller lignende, og ikke kjærester. Ts har jo aldri snakket med mennesket engang. Anonymkode: 0dfa1...8fb Tror du bør lese HI en gang til. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Litt usikker på hva jeg skal gjøre.. Har nylig kjøpt leilighet i et leilighetskompleks og har derfor blitt lagt til i en nabogruppe på Facebook. Har snakket et par ganger med en dame på rundt 30 som bor i en av utleieleilighetene og hun har lagt meg til som venn på Facebook. Hun har en jente på rundt 4-5 år. På den korte tiden jeg har bodd her (6 mnd) har hun blitt i et forhold med 3 ulike menn på Facebook, disse virker også som de har flyttet inn da jeg ser de flytte både TV, møbler og søppelsekker med klær inn og ut. Navnet hennes og navnet til disse typene blir ofte nevnt i svindelgrupper i nærmiljøet da de svindler folk for iPhone og playstation over en lav sko. Dama og alle hennes utkårede ser ut som de tilhører et rusmiljø, basert på utseende og oppførsel. Jobber nattevakt og ser ofte at hun legger ut mye absurde statusoppdateringer og undertøysbilder på Facebook for så å slette det utpå formiddagen. Gjerne et par ganger i uka. Alt i meg roper at dette ikke er et greit oppvekstmiljø for et lite barn. Ser at barnet ofte er ute og leker alene på plassen foran bygget så det er tydelig at barnet bor hos mor 100%. Hva hadde dere gjort..? Anonymkode: d9ef3...a42 😉 Anonymkode: d3108...ca3 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 Jeg ville samlet meg inn litt flere bevis før jeg var sikker. Du må feks vite helt sikkert at barnet bare er hos mor hele tiden eller om hun har andre ressurssterke omsorgspersoner rundt seg. Hva får deg til å tenke at hun er rusmisbruker utenom at hun ser sliten ut, kanskje litt tynn? Det kan godt være mor fester litt mye og at mennene hennes virker litt suspekte, men du må være sikker på at barnet ikke er hjemme i mens hun gjør det. Hun kan kanskje være hos ressurssterke besteforeldre? Kanskje bv allerede er involvert og hun har besøkshjem? Du sier ellers at du har pratet litt med henne og er venn med henne på fb. Hva med å spørre henne rett ut på en vennlig måte alt etter som det passer? Om barnet har besteforeldre hun er hos noen gang? Eller bare driv litt detektivarbeid videre. Gjerne litt effektivt så det ikke får for lang tid, HVIS barnet blir utsatt for omsorgssvikt. Men litt mer klarer du nok å finne ut før du går mer dramatisk til verks. Anonymkode: e1c80...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå