Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver som anonym, siden dette sikkert er tidens dummeste spørsmål. Har prøvd å Google meg fram, men ble ikke klokere. 

Hvem er det som stiger i lønn nå fra 1.mai? Er det bare de som er fagorganiserte? 

Jeg er ansatt i fylket, men er ikke med i noe fagforbund. Prøvde å høre med kollegaene mine, men de visste ikke noe om det heller. 

Anonymkode: e908e...788

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du som, da? Hvilken utdanning har du? Jeg er vernepleier og har gått opp 33 000.-

Anonymkode: cba9e...725

AnonymBruker
Skrevet

Adjunkt og 6%, i Oslo. 

Anonymkode: eb603...2da

AnonymBruker
Skrevet

Du får økning på bakgrunn av fagorganisasjonen som har flest er medlemmer der du jobber 😊

Anonymkode: 1afda...874

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss sosionomer i Oslo kommune?

Anonymkode: 74323...37a

AnonymBruker
Skrevet

Forbundene forhandler ja, men hvis du jobber i fylket går du nok opp du å. I kommunen går alle gruppene opp etter utdannings og ansiennitets tabellen.

Anonymkode: f42ae...cdc

AnonymBruker
Skrevet

Det går på om du er statlig eller kommunalt ansatt, går ikke på om du er tilknyttet fagforening. Når det er sagt så betaler de som er i fagforeningen hver måned og det er skikket folk som er i forhandlinger. Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriver som anonym, siden dette sikkert er tidens dummeste spørsmål. Har prøvd å Google meg fram, men ble ikke klokere. 

Hvem er det som stiger i lønn nå fra 1.mai? Er det bare de som er fagorganiserte? 

Jeg er ansatt i fylket, men er ikke med i noe fagforbund. Prøvde å høre med kollegaene mine, men de visste ikke noe om det heller. 

Anonymkode: e908e...788

Hvorfor er du ikke medlem, er du så egoistisk? Nå har foreningene gitt oss et lønnshopp og du er ikke medlem? Skam deg. 

Anonymkode: a98ad...112

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går på om du er statlig eller kommunalt ansatt, går ikke på om du er tilknyttet fagforening. Når det er sagt så betaler de som er i fagforeningen hver måned og det er skikket folk som er i forhandlinger. Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. 

Ts skriver at h*n jobber i fylket. Da er hun ikke ansatt i staten. 
(I staten spiller det for øvrig stor rolle om du er organisert eller ikke, og hvilken fagforening du er med i.)

Anonymkode: 08c96...83c

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. 

Det synes jeg ikke, det er jobben man gjør man skal lønnes for, ikke at man er medlem i en forening. Det er mange grunner til å ikke være medlem. Jeg er selv med i YS, men kunne feks aldri vært i en så politisk samrørt organisasjon som LO. 

Anonymkode: f7a1e...c4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke skjønt om jeg går opp. Kommunalt ansatt, organiser under Samfunnsviterne, stillingskode 8530. Ble ansatt i fjor høst. Vil ikke virke grisk, så har ikke spurt noen på jobb. 

Anonymkode: 26d36...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Når gjelder den nye lønnen fra? Og får man noe etterbetalt 🤔

Anonymkode: cf643...297

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har heller ikke skjønt om jeg går opp. Kommunalt ansatt, organiser under Samfunnsviterne, stillingskode 8530. Ble ansatt i fjor høst. Vil ikke virke grisk, så har ikke spurt noen på jobb. 

Anonymkode: 26d36...8fe

Da er du ansatt i kapittel 5. Dvs at du ikke er omfattet av sentrale forhandlinger, og hele lønnen din forhandles av tillitsvalgte lokalt. Vanligvis må du levere lønnskrav, og forhandlingene skjer på høsten.

Anonymkode: c324c...fed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne vært forklart meget enkelt, men det blir vanskelig når de ikke vil at de aller fleste ikke skal forstå det. Lettere å slippe unna hvis noe går galt når ingen forstår hva som skjer. Er ikke noe mer hokus pokus med det nei.

Anonymkode: 4d251...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...