AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Skriver som anonym, siden dette sikkert er tidens dummeste spørsmål. Har prøvd å Google meg fram, men ble ikke klokere. Hvem er det som stiger i lønn nå fra 1.mai? Er det bare de som er fagorganiserte? Jeg er ansatt i fylket, men er ikke med i noe fagforbund. Prøvde å høre med kollegaene mine, men de visste ikke noe om det heller. Anonymkode: e908e...788
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Hva jobber du som, da? Hvilken utdanning har du? Jeg er vernepleier og har gått opp 33 000.- Anonymkode: cba9e...725
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Adjunkt og 6%, i Oslo. Anonymkode: eb603...2da
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Du får økning på bakgrunn av fagorganisasjonen som har flest er medlemmer der du jobber 😊 Anonymkode: 1afda...874
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Hva med oss sosionomer i Oslo kommune? Anonymkode: 74323...37a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Forbundene forhandler ja, men hvis du jobber i fylket går du nok opp du å. I kommunen går alle gruppene opp etter utdannings og ansiennitets tabellen. Anonymkode: f42ae...cdc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Det går på om du er statlig eller kommunalt ansatt, går ikke på om du er tilknyttet fagforening. Når det er sagt så betaler de som er i fagforeningen hver måned og det er skikket folk som er i forhandlinger. Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. Anonymkode: eb603...2da 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Skriver som anonym, siden dette sikkert er tidens dummeste spørsmål. Har prøvd å Google meg fram, men ble ikke klokere. Hvem er det som stiger i lønn nå fra 1.mai? Er det bare de som er fagorganiserte? Jeg er ansatt i fylket, men er ikke med i noe fagforbund. Prøvde å høre med kollegaene mine, men de visste ikke noe om det heller. Anonymkode: e908e...788 Hvorfor er du ikke medlem, er du så egoistisk? Nå har foreningene gitt oss et lønnshopp og du er ikke medlem? Skam deg. Anonymkode: a98ad...112 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går på om du er statlig eller kommunalt ansatt, går ikke på om du er tilknyttet fagforening. Når det er sagt så betaler de som er i fagforeningen hver måned og det er skikket folk som er i forhandlinger. Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. Anonymkode: eb603...2da Ts skriver at h*n jobber i fylket. Da er hun ikke ansatt i staten. (I staten spiller det for øvrig stor rolle om du er organisert eller ikke, og hvilken fagforening du er med i.) Anonymkode: 08c96...83c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Man er noe gratispassasjer om man ikke er medlem av en eller annen fagforening. Anonymkode: eb603...2da Det synes jeg ikke, det er jobben man gjør man skal lønnes for, ikke at man er medlem i en forening. Det er mange grunner til å ikke være medlem. Jeg er selv med i YS, men kunne feks aldri vært i en så politisk samrørt organisasjon som LO. Anonymkode: f7a1e...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Har heller ikke skjønt om jeg går opp. Kommunalt ansatt, organiser under Samfunnsviterne, stillingskode 8530. Ble ansatt i fjor høst. Vil ikke virke grisk, så har ikke spurt noen på jobb. Anonymkode: 26d36...8fe
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Når gjelder den nye lønnen fra? Og får man noe etterbetalt 🤔 Anonymkode: cf643...297
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #13 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har heller ikke skjønt om jeg går opp. Kommunalt ansatt, organiser under Samfunnsviterne, stillingskode 8530. Ble ansatt i fjor høst. Vil ikke virke grisk, så har ikke spurt noen på jobb. Anonymkode: 26d36...8fe Da er du ansatt i kapittel 5. Dvs at du ikke er omfattet av sentrale forhandlinger, og hele lønnen din forhandles av tillitsvalgte lokalt. Vanligvis må du levere lønnskrav, og forhandlingene skjer på høsten. Anonymkode: c324c...fed 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 Dette kunne vært forklart meget enkelt, men det blir vanskelig når de ikke vil at de aller fleste ikke skal forstå det. Lettere å slippe unna hvis noe går galt når ingen forstår hva som skjer. Er ikke noe mer hokus pokus med det nei. Anonymkode: 4d251...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå